AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Min datter som er 14 år trenger bærbar PC. Den skal hovedsakelig brukes ifm skolearbeid (innleveringer etc), men vil nok også bli brukt endel på nett. I utgangspunktet skal den ikke brukes til spill da hun har playstation. Jeg er helt grønn når det gjelder slikt, noen som har tips til en ok Pc evt mac? Må være såpass kraftig at den ikke blir utdatert om noen måneder og samtidlig litt robust (hun kommer nok til å ha den med til faren når hun er der). Prisklasse 5000-7000
Pria Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 (endret) Ført må hun bestemme seg om hun vil ha PC eller Mac. Skal hun ha PC så gå for Acer. Og ikke handle PC på Elkjøp, gå i så fall på Expert som har skikkelig garanti og gode rutiner hvis den trenger reparering. Og kjøp pcveske/mappe med en gang så den er beskyttet når hun har den med seg. Endret 15. august 2011 av Pria 1
Henkie Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Min datter som er 14 år trenger bærbar PC. Den skal hovedsakelig brukes ifm skolearbeid (innleveringer etc), men vil nok også bli brukt endel på nett. I utgangspunktet skal den ikke brukes til spill da hun har playstation. Jeg er helt grønn når det gjelder slikt, noen som har tips til en ok Pc evt mac? Må være såpass kraftig at den ikke blir utdatert om noen måneder og samtidlig litt robust (hun kommer nok til å ha den med til faren når hun er der). Prisklasse 5000-7000 Hun får desverre ikke en ny Mac til den prisen, men dersom du KAN strekke deg noe opp i pris har du en helt fantastisk maskin HER Vil hun ned noen kroner, og over på PC er DENNE finfin Men dersom det bare er nett og enkelt skolearbeid klarer hun seg greit med en enkel pc som feks DENNE
Mistymya Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Sjekk MacBook air. Så slipper datteren din å brekke ryggen.
Micolina Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Hun får desverre ikke en ny Mac til den prisen, men dersom du KAN strekke deg noe opp i pris har du en helt fantastisk maskin HER Vil hun ned noen kroner, og over på PC er DENNE finfin Men dersom det bare er nett og enkelt skolearbeid klarer hun seg greit med en enkel pc som feks DENNE Syntes disse så fine ut . Hvis du skal kjøpe pc er det viktig at det er en i-prosessor (i3, i5 eller i7). Selv har jeg både MacBook (13.3') og pc (11'). Hvis hun skal drasse mye rundt på den, anbefaler jeg 13- eller 11 tommer. (Eneste kjipe er at den eneste 13tommeren jeg vet som har cd-rom er MacBook, men man bruker sjeldent cd'er nå i dag) 1
Gjest BabyBlue Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 Å drasse med seg en HP eller en Acer på skolen er hardt arbeid. Er så glad for at jeg valgte mac til skolearbeidet, hvis ikke hadde jeg fått problemer med ryggen. Men hva med å kjøpe henne en billig drittmaskin nå, og heller skaffe henne en mac til halv pris med stundenttilbudet som følger med når hun begynner på vg1? =) Bare et tips. Jeg fikk en mac til 4000 pga. det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå