AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Jeg og mannen min har veldig lyst å reise på en storbyferie uten unger. Ikke at vi ikke kan ha barna med oss, men det hadde vært godt å kunne være bare oss også. Om barna blir med blir vi sittende på hotellrommet fra klokken 19, og ungene er ikke så veldig interessert i turistattraksjoner, museumer osv. Det er evt snakk om en helg (torsdag eller fredag til søndag). Men jeg kjenner jeg får veldig dårlig samvittighet ovenfor ungene. De er 3 og 5 år gamle. Om vi reiser kommer de til å være hos besteforeldrene. De ser dem flere dager i uka, og overnatter der ca 1 natt i måneden. Stoler fullt og helt på besteforeldrene, men tenker egentlig at jeg er en dårlig mor om jeg reiser fra ungene. Hva syns dere? Er det greit å reise, eller bør vi vente til ungene er store?
Ariadne85 Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Reis med god samvittighet. Velger å tro at dere blir bedre foreldre av å kunne pleie parforholdet også en gang i blant 2
Gjest Spinell Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Hva er problemet? Dere trenger kjærestetid og barna er i de beste hender Det har vært en del diskusjoner her inne der mange mener at en ikke skal bruke en hel uke eller mer av ferien sin på "aleneturer", men tre dager kan da umulig være noe å lure på! 2
Gjest sjoko Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Nei, det høres absolutt ikke uansvarlig ut. Det som er bra for dere og forholdet deres, er bra for barna også. Kos dere! 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Datteren min og mannen hennes drar endelig på en voksenhelg nå snart. Barna blir plassert hos besteforeldre. Småbarnsforeldre har så godt av å bare være kjærester. Foreldrerollen er krevende mens barna er små og det blir ofte lite tid til å pleie kjærligheten. Tror at det kanskje hadde blitt færre splitta forhold hvis foreldre hadde tatt seg tid til å pleie kjærligheten i ny og ne. Reis med god samvittighet. Barna kommer sikkert til å få det bra mens dere er borte. 1
Caramba Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Høres helt supert ut. Barna får en flott ferie hos bestemor og bestefar og dere får kjærestetid i en storby. Så store barn skjønner fint at dere blir borte noen dager og kommer sikkert til å ni-kose seg borte. Vinn-vinn for begge parter. Vi skal snart på en laaaang weekend uten barn og våre er 4 og 2, jeg ser på det som helt uproblematisk. Vi har akkurat hatt 4 uker ferie sammen hele familien og ungene har stor-kost seg. Nå trenger vi voksne littegrann fri for å lade batteriene våre
Gjest Nebula Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Vi har et barn på to år og vi planlegger storbyhelg til høsten. Har også i sommer hatt h*n hos besteforeldrene i 3-4 dager. Jeg er en av de som mener det er viktig å pleie parforholdet når man har barn, vi har lite mulighet til barnevakt i hverdagen så engang i blant drar vi bort. Og vårt barn lider nok ingen nød hos besteforeldrene, h*n står i fokus og får passe oppmerksomhet. Savner oss nok litt, men vi pleier å sette av skikkelig kvalitetstid da vi kommer hjem (pluss at det sikkert også vanker litt gaver ol).
Leanne Skrevet 15. august 2011 #8 Skrevet 15. august 2011 Når barna er så store er det helt greit Slike turer burde man gjort oftere, men det er noe med samvittigheten.... Jeg og mannen var i Paris i vinter, etterlot 6 og 4 åringen hos mine foreldre. Eldste ble veldig snurt, for hun ville og til Paris, se Eiffeltårnet etc.. Så nå planlegger vi en tur til sammen med barna Men var utrolig koselig å være der uten barn en gang, middag sent på kvelden, vin og ost og bare kos man kan leve lenge på slike minner
LukaFrost Skrevet 16. august 2011 #9 Skrevet 16. august 2011 Reis og kos dere! Dette er da ikke noe å ha dårlig samvittighet for.
Vibi Skrevet 16. august 2011 #10 Skrevet 16. august 2011 Selvsagt skal dere dra! Ungene har også godt av miljøforandring innimellom, så noen samvittighetskvaler trenger du ikke å ha! Toåringen her er ofte en helg på landstedet til foreldrene mine, og han koser seg så masse at det kan være vanskelig å få han med hjem:-)
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #11 Skrevet 16. august 2011 Dette høres helt flott ut både for dere, barna, og medpassasjerene på flyet dere skal reise med uten barn. 1
Gjest pysepusen Skrevet 16. august 2011 #12 Skrevet 16. august 2011 Så lenge barna er så store så synes jeg det er helt flott at foreldrene reiser bort en langhelg for å være litt kjærester Barna kommer til å storkose seg med besteforeldrene sine
The Kitten Skrevet 16. august 2011 #13 Skrevet 16. august 2011 Dra og kos dere, og kast den dårlige samvittigheten i søppelet.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #14 Skrevet 16. august 2011 Det må da være helt i orden Så lenge de er trygge på besteforeldrene og disse er gode barnevakter, er det ingenting uansvarlig i dette. Mange besteforeldre (og tanter og onkler) jeg kjenner får passe barnebarn/tante/onkelbarn hele helger dersom de og foreldrene vil, og det virker bare positivt. Tantebarnet mitt er faste helger hos - eller sammen med - det ene besteforeldreparet (av ulike grunner), og det virker som det bare (i hvert fall nesten bare) har bidratt til økt trivsel hos både barnet og besteforeldrene. Barnet skjønner at det har flere voksne omsorgspersoner, det får litt avveksling, båndene mellom barnebarn og besteforeldre styrkes og besteforeldrene blir godt kjent med barnebarnet fra det er nokså lite. I tillegg får foreldren(e) noe alenetid, i vårt tilfelle er det bare en forelder. Reis med god samvittighet og kos dere
kirstiJ Skrevet 16. august 2011 #15 Skrevet 16. august 2011 jeg ville absolutt reist! Det er ikke noe å ha dårlig samvittighet for! Det er jo viktig at dere som foreldre får vært litt kjærester. En slik tur er noe man kan leve lenge på når hverdagen kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå