AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Pusen vår har blitt påkjørt slik at halen ble ødelagt. Dette er jo ikke farlig, men nervene som gjør at hun kan tisse av seg selv er ødelagte. De har satt inn et kateter som gjør at vi kan tømme blæra hennes fire ganger om dagen. Hun sliter og med å bæsje. I dag skal hun være hos dyrlegen hele dagen, og jeg er så redd for henne. Dyrlegen sier nervene kan leges, at katter "healer" seg selv hele tiden. Er det noen her som har vært borti at katter "fikser" seg selv på denne måten? Håper på positive svar, da jeg trenger et lite håp for pusen min!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Høres ut som om stakkar pusen vil ha det mye bedre i pusehimmelen... Stakkar liten som må plages slik uten å skjønne hvorfor. 2
Green Lady Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 (endret) Høres ut som om stakkar pusen vil ha det mye bedre i pusehimmelen... Stakkar liten som må plages slik uten å skjønne hvorfor. En veterinær er nok mer skikket til å ta en slik avgjørelse enn en anonym bruker på KG som ikke engang tør å poste med eget nick.... TS! Jeg har selv en påkjørt katt som har røket leddbånd og diverse, og må gjennom en relativt stor operasjon for å bli frisk. Katter heler relativt fort, og jeg synes du skal høre på veterinæren din Hun er nok i de beste hender Hvor lenge siden er det hun ble påkjørt? Endret 15. august 2011 av Green Lady 4
Gjest Sicula Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Uff, så trist! Jeg føler med deg. Som Green Lady sier så heles katter raskt, og det er godt mulig at nervene kommer tilbake og at hun blir frisk igjen. Gode ønsker til deg og pusen din
J90 Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Sicula og Green Lady: Takk for støtten, det hjelper:) Hun ble skadet 10 august. Hun er hos dyrlegen nå for en check up, og det høres fremdeles ut som om de mener at pusen har gode sjanser for å lege seg selv, så det er bra. Er bare så redd for henne! ;( Anonym bruker: jeg vil slettes ikke at pusen min skal lide, men jeg vil ikke avlive henne når dyrlegen ikke vil det fordi han mener hun kan bli frisk. Hun får smertestillende medisiner og antibiotika hver dag.
Green Lady Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Sicula og Green Lady: Takk for støtten, det hjelper:) Hun ble skadet 10 august. Hun er hos dyrlegen nå for en check up, og det høres fremdeles ut som om de mener at pusen har gode sjanser for å lege seg selv, så det er bra. Er bare så redd for henne! ;( Anonym bruker: jeg vil slettes ikke at pusen min skal lide, men jeg vil ikke avlive henne når dyrlegen ikke vil det fordi han mener hun kan bli frisk. Hun får smertestillende medisiner og antibiotika hver dag. Med tanke på at det bare er fem dager siden, så er det fremdeles masse håp! Tenkte kanskje det var snakk om en måned eller noe jeg, på innlegget ditt Nei, dette går helt fint. Katter leger seg fort, men du må nok påberegne litt mer enn fem dager
Arkana Skrevet 15. august 2011 #8 Skrevet 15. august 2011 Naboens katt ble påkjørt en gang. Hun var ganske hardt skadet, hele kjeven var bl.a. knust så hun måtte sondemates mens den leget seg selv. Men hun ble helt frisk igjen og akkurat som før. Skjønner at det er vanskelig, en av våre katter var alvorlig syk for to år siden, hun klarte seg heldigvis, men det var grusomt mens det pågikk. Håper alt går bra med katten din.
Green Lady Skrevet 15. august 2011 #9 Skrevet 15. august 2011 Green Lady, du har redda hele dagen min:) Bare hyggelig Masse god bedring til pus!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 Katten vår ble (mest sannsynlig) påkjørt nå i sommer. Kom krypende hjem og klarte ikke lukke munnen/kjeven. Dro til dyrlegen og han ble lagt i narkose og ble tatt bilder av osv. Han fikk antibiotika og smertestillende. Vi trodde kanskje at han ikke kom til å overleve første natta, men joda. Han skulle til og med opp for å spise. Nå klarer han å lukke munnen, han halter ikke og han har det bra. Helt utrolig.
mysticmoo Skrevet 16. august 2011 #11 Skrevet 16. august 2011 Lurt å ha i bakhodet at noen veterinærer vil gå ekstremt langt for å holde dyr i live. Flere behandlinger, mer penger i kassa. Det er ingen hemmelighet. Jeg sier ikke at det gjelder for TS veterinær, men det kan være grunnen til reaksjonen til andre post. Når det er sagt, ville jeg ha ringt en annen vet. og fått en second opinion, bare for å forsikre meg om at pusen var i stand til å bli helt frisk. Katter kommer seg jo igjennom så mye rart, så jeg krysser fingrene for dere og masse god bedring til pus!
CathFoto Skrevet 16. august 2011 #12 Skrevet 16. august 2011 Mysticmoo: Og noen dyrleger er altfor kjappe til å foreslå avlivning når det gjelder katter. Vanskelig å vite hva som er rett mange ganger.
Moscato Skrevet 16. august 2011 #13 Skrevet 16. august 2011 Mysticmoo: Og noen dyrleger er altfor kjappe til å foreslå avlivning når det gjelder katter. Vanskelig å vite hva som er rett mange ganger. Og nettopp derfor er det lurt å få en second opinion enten det er den ene eller den andre veien.
trulse Skrevet 16. august 2011 #14 Skrevet 16. august 2011 kjenner meg så godt igjen i det du sier..jeg har 4 katter,å her er det alltid ett eller annet...men jeg har ei som ble skikkelig dårlig for ett år siden..hi plutselig bare lå der,å ikke orka noenting..man så hu var skikkelig pjusk å begynte å kaste opp hele tiden..så da bar det til dyrlegen..å de satte drypp med engang å sa at hadde jeg kommet 30 min seinere ville hu vært dø..å de tok masse prøver å sjekka alt..men visstnok er det ett sånt "syndrom" katter har..å da er det enten eller...enten klarer de det,eller ikke..men hu sov der ett par dager med drypp å fikk god pleie,å her er hu den dag i dag å ligger å koser i fanget mens jeg skriver:) vet at det ikke er samme sak,men som de fleste sier,så er det helt utrolig hva kattene faktisk klarer selv...så dette kommer til å gå helt fint:) masse masse lykke til med pus!!!sender gode tanker fra alle firbente å tobente her hjemme:D
J90 Skrevet 16. august 2011 #15 Skrevet 16. august 2011 Takk for trøst og oppmuntring:) Det hjelper på I dag kom pusen hjem fra dyrlegen. Det ser fremdeles ikke noe lysere ut, så jeg har bare grått i hele dag. De hadde observert henne i ett døgn, og hun hadde ikke klart å tisse av seg selv. Ble sint, dyrlegen sa det kunne ta så lang tid som en mnd, men det har ikke engang gått en uke og de lurer på om vi ikke bare vil avlive henne. De sier enda at det kan bli bra, men det er jo slikt et ork å tømme blæra hennes. (du skrur opp en tropp, lar det renne ut, og så skrur du på troppen igjen) Vi velger å kjøre på å la katten få den tiden hun trenger, men de sier at skjer det ikke forbedringer etter en mnd, så skjer det nok aldri. Så nå har vi tre uker på oss sammen med pus, og blir hun ikke bedre, så vil vi avlive henne. Det er ikke noe liv for en katt å bare være i bur og ikke kunne gjøre i fra seg. *Trenger et mirakel!*
Arkana Skrevet 17. august 2011 #16 Skrevet 17. august 2011 (endret) Stakkars pusen din. Jeg husker ikke akkurat når vår minste katt begynte å bli bedre da hun var syk, men det gikk fryktelig tregt i begynnelsen. Det tok i allefall mer enn en uke før vi så noe som helst forandring og det var veldig fortvilende. Jeg skjønner at du synes det er et ork. Vi måtte sondemate katten vår i nesten to måneder, og hun skulle ha mat hver tredje time døgnet rundt. Det var ikke så mye annet vi tenkte på den tiden og vi forlot ikke huset for annet enn handleturer. Det tok lang tid før hun begynte å vise interesse for mat, men når hun først gjorde det gikk det heldigvis raskt å få henne til å spise alle måltider selv. Etter det har hun vært helt seg selv igjen. Endret 17. august 2011 av Arkana
Green Lady Skrevet 17. august 2011 #17 Skrevet 17. august 2011 Takk for trøst og oppmuntring:) Det hjelper på I dag kom pusen hjem fra dyrlegen. Det ser fremdeles ikke noe lysere ut, så jeg har bare grått i hele dag. De hadde observert henne i ett døgn, og hun hadde ikke klart å tisse av seg selv. Ble sint, dyrlegen sa det kunne ta så lang tid som en mnd, men det har ikke engang gått en uke og de lurer på om vi ikke bare vil avlive henne. De sier enda at det kan bli bra, men det er jo slikt et ork å tømme blæra hennes. (du skrur opp en tropp, lar det renne ut, og så skrur du på troppen igjen) Vi velger å kjøre på å la katten få den tiden hun trenger, men de sier at skjer det ikke forbedringer etter en mnd, så skjer det nok aldri. Så nå har vi tre uker på oss sammen med pus, og blir hun ikke bedre, så vil vi avlive henne. Det er ikke noe liv for en katt å bare være i bur og ikke kunne gjøre i fra seg. *Trenger et mirakel!* Uff, det var ikke noe hyggelig å høre. Men det er fortsatt over tre uker pus har hvor hun kan vise noe fremgang. Tre uker er ganske lang tid, så dere må bare holde håpet oppe Som nevnt tidligere, katter er flinke til å hele seg selv. Bare pass på at hun får ordentlig mat og masse hvile, så vil hun nok sakte, men sikkert, vise tegn til å bli bedre
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #18 Skrevet 17. august 2011 Mysticmoo: Og noen dyrleger er altfor kjappe til å foreslå avlivning når det gjelder katter. Vanskelig å vite hva som er rett mange ganger. Skriver under på dette.... Familiekatta til samboer ble syk en gang. Slutta og spise og så skikkelig sjaber ut. Trodde det var slutten, for han så nærmest død ut. Dyrlegen diagnostiserte han med både kreft og organsvikt og mere til og sa det var nok desverre bare én utevei - avliving. Svigermor tok kontakt med en annen dyrlege, for den katta betydde så mye for alle sammen at hun ville høre det fra minst én til at det ikke var mere håp.. Dyrlege nr 2 trodde det var betennelse en eller annen plass i kroppen. I forbindelse med hals, spiserør, mage..et eller annet. Katten fikk antibiotika og fikk beskjed om å sprøyte i katten godt med vann så den ikke ble dehydrert - og vet dere hva? Katten ble frisk som en fisk!! Det hører med til historien at svigermor ringte dyrlege nr 1 etterpå, bare for å fortelle at katta levde i beste velgående Han ble så flau over sin avgjørelse at hun fikk pengene tilbake..
Gjest Vampen Skrevet 17. august 2011 #19 Skrevet 17. august 2011 Vi hadde en gang en katt som fikk halen ødelagt etter påkjøring. Jeg vet jo ikke hva slags skade deres katt har, men vår hadde rett og slett fått nappet av det meste, halen hang bare og slang i noe skinn. Vi endte opp med å måtte velge mellom å amputere halen og avlive katten. Vi valgte å ta halen. Han var groggy i noen uker, men ble bra. Det skal faktisk sies at når dette skjedde var jeg 7 år, katten måtte til slutt avlives pga alvorlig sykdom når jeg var 19 år. Da var pus 18 år og hadde altså levd livet som frisk og fin, men haleløs katt, i 12 år. Krysser fingre og tær for at pus blir bra!
J90 Skrevet 19. august 2011 #20 Skrevet 19. august 2011 Vi hadde en gang en katt som fikk halen ødelagt etter påkjøring. Jeg vet jo ikke hva slags skade deres katt har, men vår hadde rett og slett fått nappet av det meste, halen hang bare og slang i noe skinn. Vi endte opp med å måtte velge mellom å amputere halen og avlive katten. Vi valgte å ta halen. Han var groggy i noen uker, men ble bra. Det skal faktisk sies at når dette skjedde var jeg 7 år, katten måtte til slutt avlives pga alvorlig sykdom når jeg var 19 år. Da var pus 18 år og hadde altså levd livet som frisk og fin, men haleløs katt, i 12 år. Krysser fingre og tær for at pus blir bra! Takk skal du ha Vampen:) Hun har vært hos dyrlegen i dag, men vi ser ingen fremskritt enda:/ det er i alle fall ikke blitt verre. Skaden i halen er jo ikke noe farlig, problemet er at nervene er skadet/ødelagte slik at hun ikke kan tisse lenger:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå