Gå til innhold

Hvorfor går dataen så treigt?

Anbefalte innlegg

Gjest Lottiplott
Skrevet

De siste dagene har laptopen gått sååå treigt. Det er ikke internett, men selve laptopen.

Jeg har kun hatt den siden jul, så det er begrenset hvor mye som er lagret på den. Bruker Mozilla, som har funket veldig bra til nå.

Men nå merker jeg at jeg blant annet ikke kan bruke touchpaden til å scrolle, da blir jeg sittende å vente og vente, før siden plutselig hopper til bunnen.

Noen som har tips? Jeg hadde en kopi av sims, men avinstallerer den as we speak.

Av en eller annen grunn har jeg fått noe som heter virtual clone drive, men jeg aaner ikke hva det er.. Sånn går det når man ber noen om hjelp til å fikse dataen. Er virtual clone drive bra eller dårlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heloise
Skrevet

Last ned CrapCleaner (CCLeaner) og sjekk hvor mange programmer som kjører i oppstart. Min var også uhyre treig og ubrukelig, men etter jeg slo av alt untatt 2 ting i oppstarten via CCleaner ble den helt fin igjen. Har du defragmentert?

Gjest Heloise
Skrevet

Google det programmet du nevnte, aner ikke noe om det. Ta også en virus-sjekk for å være sikker. Jeg hadde avinstallert det.

Gjest Lottiplott
Skrevet

Takk for svar! :) Jeg vet ikke hva det vil si å defragmentere ;)

Skal prøve crapcleaner nå!:)

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg har kun engelsk CCleaner men jeg kan fortelle deg hva du skal trykke på når jeg kommer hjem og ser programmet foran meg. Du må inn på startup-knappen i programmet som er på venstre side. Der skal det komme opp en liste med programmer som starter opp med PC'en. Sikkert mye unødvendig der.

Søk på PC'en etter "defrag" og se hva du finner :)

Gjest Lottiplott
Skrevet

Det ser ut til at jeg har automatisk defragmentering, som kjører hver onsdag kl 0100.. :) Så den bør være defragmentert da ja :)

Da venter jeg til litt senere når du kanskje har mulighet til å fortelle meg hvordan jeg går frem for å bruke CCleaner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...