AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Har i den siste tiden spist en god del kyllingfilét, og nå er jeg rett og slett lei! Skulle gjerne ha hatt meg en grillet kylling som jeg kjøper i ferskvaredisken i butikker. Vet det er mye fett i skinnet, men hvordan blir det hvis jeg tar av skinnet? Har prøvd å lete etter kaloriinnhold, kan det stemme med rundt 300 for en halv, grillet kylling? Teller kalorier, så hvis det blir høyt innhold, får jeg nøye meg med mer kyllingfilét...
Jordbæra Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Har i den siste tiden spist en god del kyllingfilét, og nå er jeg rett og slett lei! Skulle gjerne ha hatt meg en grillet kylling som jeg kjøper i ferskvaredisken i butikker. Vet det er mye fett i skinnet, men hvordan blir det hvis jeg tar av skinnet? Har prøvd å lete etter kaloriinnhold, kan det stemme med rundt 300 for en halv, grillet kylling? Teller kalorier, så hvis det blir høyt innhold, får jeg nøye meg med mer kyllingfilét... Så trist det må være å måtte tenke på hva man spiser hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Så trist det må være å måtte tenke på hva man spiser hele tiden. Hvorfor det? Da har man i hvert fall oversikt
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Hvorfor det? Da har man i hvert fall oversikt er ikk TS btw
Jinta Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 kalkun? and?(hvis du tar bort fettranden) hva med å spise fisk? egg?
Gjest fjosa Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Stemmer også for fisk, og litt svin innimellom går jo greit. Kikerter, linser osv er jo også gode proteinkilder. Pøse på med grønnsaker. Grillkylling er vel sprøytet med salt og annet, så er uansett ikke så sunt.
kirstiJ Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Karbonadedeig er jo også bra! Mye annet du kan bruke enn kylling!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #8 Skrevet 15. august 2011 TS her Hm, det var den kyllingen Hehe. Når man prøver å gå ned i vekt, må man tenke på hva en putter i munnen. Vil jo ikke hive i meg noe usunt, når jeg prøver så godt jeg kan å spise sunn mat! Jeg spiser en del torsk, strimlet svinekjøtt ol. Problemet med biff, kyllingfilét og karbonadedeig er at det er så utrolig dyrt! Men får lete litt til, er jo så mangt man kan lage til disse rettene
Chelmon Skrevet 15. august 2011 #9 Skrevet 15. august 2011 Du kan ikke marinere kyllingfileten da eller krydre den så den smaker litt nytt og spennende? Evt. bytte ut litt av tilbehøret så det blir et nytt måltid?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 Det kan jeg jo Er det best å kjøpe ferdig marinert filet, eller marinere den selv? Er ikke så god på slike ting :gjeiper:
Chelmon Skrevet 15. august 2011 #11 Skrevet 15. august 2011 Jeg bruker å marinere den selv, men du kan godt kjøpe ferdigmarinert også! Du kan også ovnsbake kyllingen, gjerne med løk og sopp (om det er noe du kan spise) så blir det kjempegodt
Gjest Blondie65 Skrevet 15. august 2011 #12 Skrevet 15. august 2011 Oppskrifter med kylling Gretthe Roede sine oppskrifter med kylling VG-nett sine oppskrifter med kylling Matprat sine oppskrifter med kylling Mange muligheter hvis man beveger seg utenfor det ultra kjedelige kyllingfilet-med-ris konseptet.
Jane F. Skrevet 15. august 2011 #13 Skrevet 15. august 2011 Om du har en Kiwi butikk i nærheten så har de helgetilbud på div biff og filet av svin:) også laks en gang i blandt 1
Gjest Spinell Skrevet 15. august 2011 #14 Skrevet 15. august 2011 Go helg-tilbudene hos Kiwi er veldig greie, og i alle fall bør man hamstre når det er skikkelig og magert, og vanligvis veldig kostbart, biffkjøtt (særlig indre-/ytrefilet av storfe). De gangene det er laksefilet, har de etter min smak vært alt for feite. Og jeg teller ikke kalorier (men synes ikke kjempemasse fiskefett er noen delikatesse)! Alternativt har Kiwi FirstPrice laksefilet i dypfryseren, og de er både rimelige og gode. Dessuten er pakningene slik at du slipper å åpne hele for å få ut en enkelt filet
kirstiJ Skrevet 15. august 2011 #15 Skrevet 15. august 2011 Karbonadedeig er ganske ofte på tilbud. Jeg kjøper aldri slikt på fullpris, men hamstrer når det er tilbud. Følg med litt i reklameavisene, så kan du spare masse penger!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #16 Skrevet 15. august 2011 Hvis du vil ned i vekt, så er det bare å pøse på med protein og sundt fett, og kutte ned på eller kutte ut de usunne karbohydratene. Jeg spiser selv mye fett og protein hver dag, og vekten er het stabil og jeg holder meg jevnt mett hele dagen. Når man kutter ut de usunne karbohydratene, kan man spise hva man vil at frukt, grønt, fett og protein.
Xtra_lilje Skrevet 16. august 2011 #17 Skrevet 16. august 2011 Laksefilet er også knallgodt og like lett. Ellers: hva med å fylle den? bank den litt flatere først, ha i fetaost/mozzarella/spinat, rull sammen, fest gjerne med tannstikker, stek fort i stekepanne og gjør den ferdig i oven hvor den kan kose seg med noen grønnsaker Prøvd stekeposene til Maggi? Kyllingen blir veldig god! https://lh3.googleusercontent.com/-b2TjWJDmkUU/TYCvdn0MS8I/AAAAAAAAFo0/PD2HZgkTR1Y/5003375.png
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå