waco Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 Hvorfor blir ikke norske jøder sendt hjem? Jødene har manglet eget land siden dem ble jaget fra Judea og Samaria av romerne. Pga annen verdenskrig ble staten Israel opprettet av FN i 1948. Hvor ble den opprettet? I Palestina. Palestinere som bodde i Palestina måtte flykte til Libya, Jordan, Egypt, Gaza og Vestbredden..... Men for å gjøre en lang historie kort, lurer jeg på hvorfor ikke norske jøder blir sendt hjem? Det er en katastrofe for staten Israel dersom Israel ikke får flere jødiske innbyggere, fordi at det bor 10 millioner mennesker i storIsrael (dvs Israel fra middelhavel til dødehavet inkludert de okkuperte områdene), halvparten er muslimer, den andre halvdel er jøder..... og selv forstår dem at Jøder vil bli en minoritet allerede før 2010.... årsaken er at den jødiske befolkning har en vekstrate på 1.4 % mens araberne har 3.4 vekstrate...... Hva gjør Israel da? Selv om det koster den israelske stat 400 000 kroner pr nye innbygger, inviterer Israel i stor stil jødiske russere, etiopere, euoropeere og amerikanere.....men problemet er at ingen vil flytte dit. Hva gjør Norge da? Vel, jeg er ikke helt sikker, men siden organisasjonene Karmel Instituttet og Den Internasjonale Kristne Ambassade i Jerusalem står på statens liste over skattefradrags-organisasjoner betyr det at nordmenn via selvangivelsen, kan støtte kjeltringene med inntil 6 000 kroner betalt av staten på vegne av dine skattepenger til å opprettholde jødiske bosettninger på arabisk landjord.... Det er svære demonstrasjoner i Tel Aviv blant jøder om at de snarest må trekke seg ut av Gaza, Samaria og Judea, allikevel oppmuntrer den Norske stat til fortsatt bosettning?? Dette skjønner jeg ikkeno av.... kan det ha noe å gjøre med den kristne regjeringen? Vi vet jo at det er regjeringen som til syvende og sist avgjør slike spørsmål. Hva mener kristne om dette? Selve grunnkjernen i bibelen er jo at jødene skal få sitt eget land, siden de er de utvalgte folk..... Kristne mennesker blir bare sett på som supportere for at bibelens ord skal bli sanne....det er derfor kristne land anerkjenner staten Israel. Israel sier at Palestina ikke trengs opprettes fordi den allerede eksisterer som Jordan. Akkurat, dette forteller litt om fremtidsutsiktene dersom norske jøder ikke blir sendt hjem, da vil den arabiske majoriteten mangle rettigheter dersom jødene skal ha flertall i Knesset. Beklager å måtte si det, men skal Israel kunne eksistere forutsetter det jødiske innbyggere, og siden jøder har blant verdens laveste fødselsrate trenger Israel nye innbyggere. Vi vil vel ikke ha et nytt Sør-Afrika, vil vi? Waco http://www.miff.no/x-Turisme.htm www.dagen.no/show_art.cgi?art=4767 www.jesusonline.no http://www.israel-miff.no/nyheter/2002/03/...ttTilLandet.htm http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=3611 http://www.dagen.no/index.cgi?section=israel
Anna Lovinda Skrevet 24. november 2003 #2 Skrevet 24. november 2003 Hva er det egentlig du forsøker å formidle, waco? Er dette en diskusjon omkring jødenes okupasjon av Palestina? Eller der det en diskusjon rundt Israels opprettholdelse av befolkningstallet? Eller er det en diskusjon rundt Norges Israelpolitikk?
waco Skrevet 24. november 2003 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2003 Alle tre delene... du er flink til å inndele, men synd du ikke har egne meninger... =(
Anna Lovinda Skrevet 24. november 2003 #4 Skrevet 24. november 2003 Alle tre delene... du er flink til å inndele' date=' men synd du ikke har egne meninger... =([/quote']Jeg har mange meninger, jeg. Mener at meningene mine skinner klart frem av mitt ordvalg okkupasjon, waco.
waco Skrevet 24. november 2003 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2003 Javel? Hva mener du vi bør gjøre?
Anna Lovinda Skrevet 24. november 2003 #6 Skrevet 24. november 2003 Når det gjelder okkupasjonen av Palestina, mener jeg at den aldri skulle ha funnet sted. Opprettelsen av Israel som stat er et resultat av misforstått skyldfølelse etter andre verdenskrig. Hva man bør gjøre? Først og fremst bør de ledende verdensmakter gi klare signaler til Israels leder om at provokasjonen overfor palestinerne må opphøre. Israelerne har ikke oppført seg som stort annet enn bøller siden de fikk denne staten sin. Mange mener at jødene var i sin fulle rett da de fikk Israel, da det var historsk grunn de fikk tildelt. Javel; men ville vi vært like glade og fornøyde dersom det hadde vært Norge som ble delt opp og gitt vekk? At Israels folketall er i ferd med å synke, har jeg bare en kommentar til: Good riddens! Kanskje er dette naturens måte å rette opp på. Og nei; dette er ikke rasistisk ment overhodet. Jeg fordømmer ikke jøder som folk, men måten de oppfører seg på i et okkupert land.
waco Skrevet 24. november 2003 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2003 Lady, det som er skremmende er at Norge dvs oss, - driver og sponser jødiske bosettninger på arabisk jord. Det er det samme som om nordmenn plutselig skulle ha landsbyer inne i Finland med betalt av Jamaica, og det synes jeg ikke vi kan ha på samvittigheten. For at det ikke skal bli apartheid, må jødene være i flertall. Mest sannsynlig er muslimene i flertall allerede idag. Så vi (vi som bor i norge og betaler skatt) vi betaler altså for at verden kan diskrimineres. Ok. Hva gjør Norge med det? hva gjør Gry og kg? Hva gjør vi lesere? Ingenting. Det kan virke som vi later som ingenting skjer og med moderatorenes velsignelse finnes ikke problemet, for det finnes ikke nazier og rasister og satanister ifg reglementer på kg som forhåpentligvis forsvinner snart (når de skjønner at de heller vil ha ekte brukere enn falske folk her).
Anna Lovinda Skrevet 24. november 2003 #8 Skrevet 24. november 2003 Jeg tror ikke Gry eller moderatorne forøvrig ikke innser at både nazisme, rasisme eller satanisme eksisterer. Man vil bare ikke fylle KG med propaganda. Hvis du leser Heges svar nøye og uten å ha piggene ute, waco, vil du kunne se at diskusjon rundt disse temaene er fullt lovlig - bare ikke propaganda; og dette synes jeg er et helt greit standpunkt. Jeg ser ikke helt hvordan du kan si at nazister eller satanister er mere ekte, nettopp fordi de er dette.
waco Skrevet 25. november 2003 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2003 Hvis du leser mitt svar litt nøye så ser du at jeg vil diskutere med folk som er uenige... Enten dem er nazist, antirasist, sosialist, kommunist... FAEN JEG MENER FOLK MÅ da vel få lov til å forfekte akkurat hva dem mener? Men sånn tenker ikke jenter. Det er så sabla irriterende at dere bare vil leve i en detalj i stedet for å se helheten.
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #10 Skrevet 25. november 2003 Men sånn tenker ikke jenter. Det er så sabla irriterende at dere bare vil leve i en detalj i stedet for å se helheten. så fint det må være å vite hvordan "dere jenter" er..
Donnie Darko Skrevet 26. november 2003 #12 Skrevet 26. november 2003 for det finnes ikke nazier og rasister og satanister ifg reglementer på kg som forhåpentligvis forsvinner snart (når de skjønner at de heller vil ha ekte brukere enn falske folk her). Syns det er litt drøyt og sammenligne satanisme med rasisme og nazisme
Gjest Sukkerert Skrevet 28. november 2003 #13 Skrevet 28. november 2003 Mennesker må da selv få bestemme hvor de vil bo.
LilleBille Skrevet 28. november 2003 #14 Skrevet 28. november 2003 Men sånn tenker ikke jenter. Det er så sabla irriterende at dere bare vil leve i en detalj i stedet for å se helheten. Skjønner faktisk ikke at du gidder å ta opp sånne emner er sted hvor det bare er irriterende jenter som ikke ser heleten uanset...
Gjest sexysadie Skrevet 28. november 2003 #15 Skrevet 28. november 2003 Mennesker må da selv få bestemme hvor de vil bo. Er ikke helt enige med deg i det, jeg vil ikke ha for mange muslimer flyttende opp hit til Norge Men norske jøder er jo nordmenn så de ER HER FOR Å BLI så lenge de vil det selv.
Mann 40 Skrevet 28. november 2003 #16 Skrevet 28. november 2003 Hvorfor blir ikke norske jøder sendt hjem? Fordi de fleste av dem er hjemme, de er norske statsborgere. Hvor kommer jødehatet ditt fra? Har det med staten Israel å gjøre eller ville du hatet dem uansett?
Anna Lovinda Skrevet 29. november 2003 #17 Skrevet 29. november 2003 Dette er litt på siden, men Mann 40s innlegg satte meg på tanken. Hva er det som definerer om man er norsk, svensk, dansk, osv? Hvor lenge skal man ha bodd i et land før man regnes som norsk og jødisk?
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2003 #18 Skrevet 29. november 2003 Dette er litt på siden' date=' men Mann 40s innlegg satte meg på tanken. Hva er det som definerer om man er norsk, svensk, dansk, osv? Hvor lenge skal man ha bodd i et land før man regnes som norsk og jødisk?[/quote'] I Norge tar det lang tid å bli norsk, kanskje flere generasjoner. Går ut fra at det er mange mørkhudede andregenerasjonsinnvandrere som opplever å ikke bli regnet som ekte nordmenn. Denne problemstillingen kan deles i to tror jeg: 1. Hvordan innvandreren føler det selv 2. Hvordan de innfødte ser på vedkommende. USA har en annen innvandringskultur enn Norge, der kan en første generasjons innvandrer føle seg som amerikaner. Tror ikke det skjer så ofte her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå