Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå må jeg bare spørre noen som jeg håper kan hjelpe meg..Jeg har en HTC desire s, og når jeg er på gmail konton min så klarer jeg rett og slett å ikke logge ut!! Dermed kommer jeg rett inn på innboksen igjen neste gang jeg skal inn å sjekke mail :( Jeg har googlet og lett etter løsningen, trykt og trykt ved navnet mitt, innpå selve innboksen, men ingenting!

HVORDAN LOGGER JEG UT??

Kjipt om jeg mister tlf e.l. Men ikke bare dèt, det irriterer meg noe grasalt!

Så, HVA har jeg oversett??

Edit; Logger som normalt inn/ut på pc`en....

Endret av Sunniva81
Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

den telefonen har Android og jeg regner med du har lagt inn brukernavn/passord for blandt annet å ta backup av telefonliste, kalender osv. du bør uansett ta i bruk de sikkerhetsinstillingene som finnes i Android.

Du bør også ta i bruk McAfee WaveSecure som gjør at du kan slette innholdet på telefonen hvis du mister den. (dette programmet gjør også at du kan se hvor den stjålede telefonen er på kartet i tilleg til at du får beskjed om/når det blir satt inn nytt simkort).

Skrevet

den telefonen har Android og jeg regner med du har lagt inn brukernavn/passord for blandt annet å ta backup av telefonliste, kalender osv. du bør uansett ta i bruk de sikkerhetsinstillingene som finnes i Android.

Du bør også ta i bruk McAfee WaveSecure som gjør at du kan slette innholdet på telefonen hvis du mister den. (dette programmet gjør også at du kan se hvor den stjålede telefonen er på kartet i tilleg til at du får beskjed om/når det blir satt inn nytt simkort).

Takk for svar.

Har android ja. Nå har jeg ikke satt meg helt inn i alle innstillinger på selve mobilen, men skal ta en kikk på det og se om jeg finner utav det du sikter til...Synkronisering du mener kanskje? Er fortsatt litt grønn på akkurat sånne ting.

McAfee er antivirus app det eller? Har ikke noe sånnt enda nei, men er den til å stole på i såfall, altså trygg, og enkel i bruk? Har MSE på pcen...

Gjest padawan
Skrevet

jo, det er egentlig synkronisering jeg mener. det er utrolig greit å ha i tilfelle du mister telefonen din.

jo, de har laget antivirus også men de lager også sikkerhetsapper som jeg linket til over. MSE går vel kun på maskinen og kan (såvidt jeg vet) ikke brukes til tilsvarende som McAfee WaveSecure.

du bør også vurdere å legge inn et sikkerhetstiltak som gjør at folk må tegne et gitt mønsker for å kune åpne (og dermed bruke) mobilen. du kan også låse mobilen din slik at folk må skrive inn en kode for å skru på telefonen hvis de setter inn et annet simkort. begge disse funksjonene er innebygget på telefonen din. ta en titt på denne artikkelen. den vil fortelle deg hvordan du aktiviserer disse instillingene.

Skrevet

Jeg har et lignende problem. Jeg har koblet min Android (HTC Desire) opp mot min G-mail. Så jeg gikk jeg inn på G-mail fra PCen og endret passordet, og nå kommer jeg ikke lenger inn på mailen. I tillegg får jeg feilmeldinger flere ganger om dagen på mobilen om at han ikke klarer å logge på Google Talk. Synkronisering hjelper ikke, og jeg får ikke slettet Google Talk. Jeg tenkte også å bare slette G-mailen fra mobilen og hente den inn igjen, men da fikk jeg beskjed om at hele mobilen ville resette fabrikkinnstillingene, og det ønsker jeg virkelig ikke.

Noen som vet noe?

Skrevet

jo, det er egentlig synkronisering jeg mener. det er utrolig greit å ha i tilfelle du mister telefonen din.

jo, de har laget antivirus også men de lager også sikkerhetsapper som jeg linket til over. MSE går vel kun på maskinen og kan (såvidt jeg vet) ikke brukes til tilsvarende som McAfee WaveSecure.

du bør også vurdere å legge inn et sikkerhetstiltak som gjør at folk må tegne et gitt mønsker for å kune åpne (og dermed bruke) mobilen. du kan også låse mobilen din slik at folk må skrive inn en kode for å skru på telefonen hvis de setter inn et annet simkort. begge disse funksjonene er innebygget på telefonen din. ta en titt på denne artikkelen. den vil fortelle deg hvordan du aktiviserer disse instillingene.

Ja når du sier det nå så har jeg hatt sånn type lås på mobilen for litt siden. Så vet hvordan jeg gjør det :) En annen ting du kanskje kan hjelpe meg med nå, er hvordan jeg bekrefter mobilnr mitt på McAfee? Jeg har lastet den ned, og den sender meg melding for å bekrefte, men hva "svarer" jeg? :klo: Sender jeg nr mitt som svar kanskje?

Synkronisering har jeg vel ordnet tror jeg, men hva har dette med å logge ut på gmail å gjøre?

Skrevet

Jeg har et lignende problem. Jeg har koblet min Android (HTC Desire) opp mot min G-mail. Så jeg gikk jeg inn på G-mail fra PCen og endret passordet, og nå kommer jeg ikke lenger inn på mailen. I tillegg får jeg feilmeldinger flere ganger om dagen på mobilen om at han ikke klarer å logge på Google Talk. Synkronisering hjelper ikke, og jeg får ikke slettet Google Talk. Jeg tenkte også å bare slette G-mailen fra mobilen og hente den inn igjen, men da fikk jeg beskjed om at hele mobilen ville resette fabrikkinnstillingene, og det ønsker jeg virkelig ikke.

Noen som vet noe?

Hmm, jeg aner virkelig ikke. Tenkte kanskje det var en ligninde "logg ut" funksjon som på f.eks FB, men det er det ikke. så på mobilen er jeg vel logga inn hele tiden..Men ikke på pc`en. Snodig. Men det som padawan sier gir mening, bare at jeg ikke klarer å få innstallert McAfee heller nå.... :sukk:

Gjest padawan
Skrevet

for å si det som det er så husker jeg ikke hvordan jeg verifiserte nummeret mitt. jeg startet applikasjonen og skrev inn nødvendig informasjon og ting ordnet seg selv. jeg mener å huske programmet sendte litt informasjon selv som en del av konfigureringen.

synkroniseringen bruker jo det samme brukernavnet/passordet som Gmail, iallefall hvis du bruker det som er innebygget i Android og jeg regner med det er her OS'et henter påloggingsinfo når det sjekker Gmailen.

Skrevet

Nummeret mitt ble aldri bekreftet da jeg skulle legge det inn, så enden på visa ble å avinnstalere hele greia. Merkelig.. Uansett, såg etter og alt synkroniseres etter innstillingene jeg har ordnet. Likevel, jeg finner ingen mulighet for å LOGGE AV PÅ GMAIL!!

Åh, jeg blir så lei! Får vel bare satse på at det går bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...