Gå til innhold

Rettigheter ved løpende abonnement


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

For noen måneder siden fikk jeg tilsendt et abonnement av Vital Nordic, som jeg ikke likte. Jeg ringte umiddelbart kundeservice, og ba dem om å slette abonnementet. De sa at dette var gjort. Grunnen er at jeg ikke kom meg inn på Min side.

For en ukes tid siden mottok jeg likevel en ny forsendelse (med forfall i juli). Jeg sendte en klage, og de skrev da at forsendelsen kom sent, fordi den var sendt tilbake til dem. Uansett; jeg klaget så snart jeg fikk produktene, og påpekte at jeg hadde sagt opp abonnementet. De påstår at jeg ikke har gjort det.

Jeg skrev videre at jeg ikke kom meg inn på "Min side", og prøvde samme uke å kontakte dem via telefon, det gikk ikke, det var opptatt, og etter 3 minutter ble samtalen brutt. Prøvde å ringe ved to anledninger - samme rutine.

Jeg ba da om å få sende tilbake produktene. Det påstår de ikke er mulig. Jeg mener dette strider imot Forbrukerkjøpsloven - de påstår at dette er innfelt i deres betingelser, men deres betingelser kan vel ikke være dårligere enn norsk forbrukerkjøpsrett? Noen her som kjenner til dette?

Skal ringe til Forbrukerrådet i løpet av uken for å rådføre meg nærmere, men håper noen som har juridisk kompetanse, kan svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring forbrukerrådet, så vet du konkret hva du bør gjøre. Men det stemmer som du sier, deres betingelser kan ikke være dårligere enn forbrukerloven, jeg mener dette er en av de første paragrafene i loven. Du kan jo bare google loven, og se på de 5-6 første paragrafene, og lese det høyt for selskapet. ;) Men å ringe forbrukerrådet går kjapt og greit det også. :) Det gir litt mer slagkraft til dine senere argumenter overfor selskapet, "jeg har diskutert denne konkrete saken med forbrukerrådet, og i følge dem...".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...