oprah Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 Har ei lita jente på 4 år... når vi kom hjem fra barnehagen for noen dager siden begynte hun å klage over vondt i hodet... det var foran i panna sa hun. vi satte oss ned og hun fikk litt å drikke, men det hjalp ikke. så begynte hun å storskrike og klaget over vondt. Kunne ikke annet enn å trøste. Ble redd og sjekket feber og nakke vondt.. tenkte hjernehinnebetennelse eller denne stygge influensaen... Kom ganske mye luft ut da vi prøvde doen... og der sovnet hun... Ble lagt til sengs. Sov rolig , ingen feber og normal puls. Våknet opp dagen etter etter 15 timers søvn, og var helt fin. Ikke hørt henne klage over hodepine siden heller. Men herregud så redd jeg var.. Aldri hørt maken til gråt over smerter fra henne. Jeg ringte og sjekket hos legen min, og vi mente vel begge at det er veldig nærliggende at dette kan ha vært ett migrene anfall. Ble heldigvis tatt seriøst og blir henvist videre til spesialister... Noen som har opplevd lignende? Og har det evt. bare skjedd en gang, eller har det kommet igjen? Evt. hvor ofte?
Twigi Skrevet 24. november 2003 #2 Skrevet 24. november 2003 Har ikke opplevd det samme, men har større unger som innimellom sliter med hodepine/muligens migrene. Fint at legen din tar deg alvorlig - uansett så er det fint å finne ut av det så tidlig som mulig. Jeg tror at migrene og andre kroniske smerter kan bli mer problematiske hvis de får "sette seg" - hvis du skjønner hva jeg mener :smile: Håper dette bare var et engangstilfelle, en kobinasjon av luftsmerter, slitenhet og mangel på vann. Uansett - få det sjekket ut, i tilfelle det er noe hun ikke tåler el.l.
Gjest Starya Skrevet 25. november 2003 #3 Skrevet 25. november 2003 Sønnen min hadde av og til sterke hodepineanfall i den alderen, og av og til nå også. De kom alltid etter en lang dag i barnehage/skole. Det kan jo være at en lang slitsom dag med masse støy og aktivitet har tatt på, i tillegg til at inneklimaet i skole/barnehagen ikke alltid er optimalt.
Tusenfryd Skrevet 25. november 2003 #4 Skrevet 25. november 2003 Jeg har hatt migrene fra jeg var barn - broren min også. Dette hørtes kjent ut. Bra du ble tatt på alvor av legen din, men får for sikkerhets skyld tester som bekrefter at det er migrene og ikke noe annet. Migrene er ikke farlig - bare fryktelig vondt og ubehagelig.
Gjest Emera Skrevet 25. november 2003 #5 Skrevet 25. november 2003 Typisk migrene! Datteren min på seks år får migrene av melk. Sannsynligvis er det melkesukkeret hun ikke tåler, det er vanlig i familien min. Siden det kom mye luft da jenta di gikk på do, kan det jo være noe sånt, for det var akkurat slik med datteren min også. Symptomene begynte i fireårsalderen her, og. De forsvant på dagen da vi gikk over til laktoseredusert kost. Godt at dere ble tatt på alvor, det er greit å få sjekket det opp.
Gjest Zalomine Skrevet 25. november 2003 #6 Skrevet 25. november 2003 Migrene hos små barn skal man ta alvorlig ja, så de kan få rett behandling. Personlig har jeg "sluppet unna" migrene, men både mamma og min bror har det, og mange andre i slekta. (og min samboers mor og søster, så våre barn er vel "arvelig belastet" allerede før vi planlegger å lage dem...) Men plaet med hodepine var jeg, hver eneste dag etter skolen, og etter leksene, frem til den dagen jeg fikk briller. Men det var en annen type plage da, og er nok neppe det din datter plages med. Vi får håpe det var bare denne ene gangen, evt at legene finner ut at det. Flott at de tok dere alvorlig. Min kusine fikk påvist migrene da hun var 6-7 år, men hadde nok hatt plagene en stund allerede da. Ikke alle leger tar barn så alvorlig, dessverre. Flott at din gjør det
Charmina Skrevet 25. november 2003 #7 Skrevet 25. november 2003 Sønnen min på 5 år har det ofte slik. Er nå henvist til Nevrolog for videre undersøkelser. Av og til har han så vondt at han må legge seg på mørkt kaldt rom og kaster opp stakkars liten! Hadde selv barnemigrene og det er IKKE godt!!! Charmina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå