Gå til innhold

Reynells språktest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

barnet mitt på 4 år skal testes med Reynells språktest om ikke lenge. Jeg lurer på om noen av dere vet noe om denne testen, hvordan den utføres og om det er en god test for å indikere språkutviklingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har ikkje sjølv brukt den testen, i og med at eg arbeider med større barn. Mener veit at testen er mykje brukt og at dei finn ut om barnet har problem med å uttrykkje seg, eller om det har problem med å forstå.

Skrevet

Jeg syns du skal ta kontakt med PPT og be de fortelle deg litt om testen, hvordan de utfører den (hvilke type oppgaver det er) og hvorfor de tenker det er lurt å ta denne testen med ditt barn.

Det er mye lurere enn å spørre på nett, der du ikke vet hvilke kompetanse som ligger bak svarene du får.

De som jobber i PPT har forståelse for at foreldre lurer på denne type ting, og de svarer deg gjerne. Det er deres jobb å trygge deg som foresatt. Så er det også viktig å huske på at det er dere foresatte som bestemmer om barnet skal utredes og hvordan. Men som regel er det lurt å ta imot råd fra de som kan dette ;)

(De som tester med Reynell og andre type tester er opptatt av at det skal være en god opplevelse for barnet. Det vil være lekpreget og det vil gjøres mye for at barnet ditt skal få en god opplevelse og for at det skal føle mestring, uansett hvordan resultatet blir)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...