mhmikals Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Heihei! :-) Samboeren min fridde til meg i fjor da vi var på ferie i utlandet, å såklart ble det ja :-) så nå har vi bestemt oss for at det blir giftemål juni 2012! :D Er så glad å lykkelig å vet egentlig ikke hvordan ende jeg skal begynne i, hehe.. Skal få svigermor til å høre om lokalet er ledig neste juni(ikke fastsatt dato enda) å ringe til kirkekontoret i byen for å avtale møte med de. Ellers så vet jeg ikke hvor jeg skal begynne og hva jeg bør begynne med nå. vi har noen ting klart iallefall; -forrett; blomkålsuppe -middag; usikkert, men skal kjøpe inn og få en kjenning til å lage til. -dessert; svigersøster skal lage :-) alkohol skal vi handle inn litt etter litt når vi er i sverige, og få andre slektninger til å handle for oss når de er i sverige :-) å invitasjoner må vi sende ut litt tidligere enn det som er normalt da jeg har slektninger som bor langt unna, å må planlegge en del.. så hvor tidlig burde jeg sende ut egentlig.. desember? så jeg prøver å lage til ett budsjett, men er ikke så lett.. takk førr all hjelp:-)
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Familien til min samboer er i fra sunnmøre, og vi sender de i januar, da de også trenger til til og planlegge, i tillegg til at noen av dem har reise jobber og lærer jobber. Vi gifeter oss også i juni 2012, 23 faktisk, og gleder oss, masse. Vi startet med budsjett, så bestilte vi kirke, begynte og se på lokaler, noe vi enda ikke har bestemt oss for, bestilte mat hos en gammel kollega, kjøper barvarer i syden når vi er der, kvota vår naturligvis, men vi er så mange som drar, så det blir litt, alle har gitt bort kvota si:) Jeg har kjøpt Kjole, slør og undertøy, mangler strømper og strømpebånd, sko er kjøpt, tiara har jeg lånt, brudepikekjolene er i boks, der mangler bare sko, de skal også ha tiara, disse er også kjøpt, blomsterdekoratør er bestilt, vi har kjøpt litt bord dekorasjoner, og noe til bordkort, invitasjonene er så godt som klare, vi har funnet konditor, forlovere er valgt. Så nå mangler vi vel bare et lokale før vi kan gå vidre i planleggingen. Slitsomt dette i full jobb og ferieavvikkling på jobben. Blir godt komme tilbake i faste rutiner og få fullt fokus på bryllup igjenn:)
mhmikals Skrevet 16. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2011 Familien til min samboer er i fra sunnmøre, og vi sender de i januar, da de også trenger til til og planlegge, i tillegg til at noen av dem har reise jobber og lærer jobber. Vi gifeter oss også i juni 2012, 23 faktisk, og gleder oss, masse. Vi startet med budsjett, så bestilte vi kirke, begynte og se på lokaler, noe vi enda ikke har bestemt oss for, bestilte mat hos en gammel kollega, kjøper barvarer i syden når vi er der, kvota vår naturligvis, men vi er så mange som drar, så det blir litt, alle har gitt bort kvota si:) Jeg har kjøpt Kjole, slør og undertøy, mangler strømper og strømpebånd, sko er kjøpt, tiara har jeg lånt, brudepikekjolene er i boks, der mangler bare sko, de skal også ha tiara, disse er også kjøpt, blomsterdekoratør er bestilt, vi har kjøpt litt bord dekorasjoner, og noe til bordkort, invitasjonene er så godt som klare, vi har funnet konditor, forlovere er valgt. Så nå mangler vi vel bare et lokale før vi kan gå vidre i planleggingen. Slitsomt dette i full jobb og ferieavvikkling på jobben. Blir godt komme tilbake i faste rutiner og få fullt fokus på bryllup igjenn:) Det må jeg si! Kommet godt i gang med andre ord! :-) ja syntes å det kunne være greit å sende det ut tidlig, for folk planlegger jo ferien tidlig! :-) Dere har jo vært kjempe heldig da med at folk har gitt bort kvota si til dere da.. masse penger spart der :-) vi blir å dra over til grensa flere ganger iløpet av året + få andre i familien til å handle til oss når de er i sverige ( de har da sagt seg villig til å gjøre dette ;-) ) hvor mange mennesker blir dere i bryllupet? hva skal dere har til middag? :-) å hva har du kommet ut på sånn ca i budsjettet? Vi har faktisk heller ikke fått lokale i boks, enda, men man må vel bare skyndte seg med å booke ett lokale visst man skal få leie det :-) vi har da ett i øye som jeg håper vi får leie, svigermor skal ringe å høre idag :-) Ellers så har vi fått booket kirken å, 30.juni 2012 blir datoen! :-))))) gleder oss!! Å gratulere til dere forresten ;-)
Tillie Skrevet 16. august 2011 #4 Skrevet 16. august 2011 Det må jeg si! Kommet godt i gang med andre ord! :-) ja syntes å det kunne være greit å sende det ut tidlig, for folk planlegger jo ferien tidlig! :-) Dere har jo vært kjempe heldig da med at folk har gitt bort kvota si til dere da.. masse penger spart der :-) vi blir å dra over til grensa flere ganger iløpet av året + få andre i familien til å handle til oss når de er i sverige ( de har da sagt seg villig til å gjøre dette ;-) ) hvor mange mennesker blir dere i bryllupet? hva skal dere har til middag? :-) å hva har du kommet ut på sånn ca i budsjettet? Vi har faktisk heller ikke fått lokale i boks, enda, men man må vel bare skyndte seg med å booke ett lokale visst man skal få leie det :-) vi har da ett i øye som jeg håper vi får leie, svigermor skal ringe å høre idag :-) Ellers så har vi fått booket kirken å, 30.juni 2012 blir datoen! :-))))) gleder oss!! Å gratulere til dere forresten ;-) 30. juni 2012 er vår dato også! (og gratulerer )
Gjest Solstråla88 Skrevet 16. august 2011 #5 Skrevet 16. august 2011 Vi blir 50 personer, med oss, så 48 gjester. Budsjettet ligger på 53614, men det kan jo fort bli litt dyrere. Vi skal spise Varmrøyket laks, Løkmarmelade og salat, Hovedrett blit helstekt svin, Ovnsbakte poteter, grønnsaker av et slag og steinsoppsaus. Dessert er sjokolademousse med friske bringebær og bringebærsorbet. Ja vi har kommet godt igang, men nå gikk jeg arbeidseldig til mai, så finn gjort mye før det, etter jeg begynte og jobbe fullt er det ikke så mye som har blitt gjort. Vi også skal kjøpe mye av vinen i sverige, bor soppas nær grensa, at det tar kun 30 min og kjøre. Gratulerer til dere også
mhmikals Skrevet 16. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2011 Vi blir 50 personer, med oss, så 48 gjester. Budsjettet ligger på 53614, men det kan jo fort bli litt dyrere. Vi skal spise Varmrøyket laks, Løkmarmelade og salat, Hovedrett blit helstekt svin, Ovnsbakte poteter, grønnsaker av et slag og steinsoppsaus. Dessert er sjokolademousse med friske bringebær og bringebærsorbet. Ja vi har kommet godt igang, men nå gikk jeg arbeidseldig til mai, så finn gjort mye før det, etter jeg begynte og jobbe fullt er det ikke så mye som har blitt gjort. Vi også skal kjøpe mye av vinen i sverige, bor soppas nær grensa, at det tar kun 30 min og kjøre. Gratulerer til dere også Hørtes veldig godt ut! :-) Hvilket lokale har dere leid? vi bor 2-3 timer unna så litt lengre vei til grensa for oss, men det får bare være! ;-) er jo myyyye billigere i sverige enn i norge så da blir det mange turer dit ;-)
mhmikals Skrevet 16. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2011 30. juni 2012 er vår dato også! (og gratulerer ) hihi, takk for det! gratulere til dere også :-) kommet godt i gang med planlegging?
Tillie Skrevet 16. august 2011 #8 Skrevet 16. august 2011 hihi, takk for det! gratulere til dere også :-) kommet godt i gang med planlegging? Takktakk Vi har booket lokale og satt opp gjesteliste og budsjett. Jeg har prøvd brudekjoler, og tror jeg har bestemt meg :D (den ligger litt over budsjettet, men...) Vi har kjøpt gifteringene våre, er enige om bryllupsreise og velger noe enkelt og greit på nett til invitasjon/bordkort/takkekort. Vi har sagt ifra til de aller fleste av gjestene om at de må holde av datoen, så sender ikke ut invitasjoner før 3 måneder før. Det er endel vi må vente med (valg av meny er avhengig av årstid der vi skal holde selskap), men jeg føler at vi er ganske godt igang Siden vi ikke skal i kirken, tror jeg ikke det haster veldig med vigsler, men dette er neste på lista sammen med frisør. Hva er det neste dere skal ordne?
mhmikals Skrevet 16. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2011 Takktakk Vi har booket lokale og satt opp gjesteliste og budsjett. Jeg har prøvd brudekjoler, og tror jeg har bestemt meg :D (den ligger litt over budsjettet, men...) Vi har kjøpt gifteringene våre, er enige om bryllupsreise og velger noe enkelt og greit på nett til invitasjon/bordkort/takkekort. Vi har sagt ifra til de aller fleste av gjestene om at de må holde av datoen, så sender ikke ut invitasjoner før 3 måneder før. Det er endel vi må vente med (valg av meny er avhengig av årstid der vi skal holde selskap), men jeg føler at vi er ganske godt igang Siden vi ikke skal i kirken, tror jeg ikke det haster veldig med vigsler, men dette er neste på lista sammen med frisør. Hva er det neste dere skal ordne? Så spennende! Hvordan type kjole er det du skal ha? Ja, men er bare engang man gifter seg så! ;-) Ok, ja men så lenge de fleste har fått beskjed om dato så er jo det greit, spesielt hvis det kommer tilreisende! Vi blir å sende våre ut til jul da vi har mye slekt som bor ett stykke utenfor og noen i utlandet! Ok! Skal du få det gjort privat eller skal du til frisørsalong? :- ) Nei jeg styrer med dette helsikkes budsjettet, hehe. å prøver å finne ut hvor mye alkohol vi trenger å handle inn.. blir helt sprø! Har dere funnet ut av hvor mye dere trenger? hvor mange personer beregner man på en flaske bacardi for eksempel?
Gjest Solstråla88 Skrevet 16. august 2011 #10 Skrevet 16. august 2011 Vi har ikke funnet noe lokale enda, men de vi har sett på ligger ved vannet, synes det er veldig koselig, men husk at på polet her i landet kan du lage deg avtale på det du kjøper, og som ikke blir åpnet, kan du levere tilbake og få pengene igjenn. Blir spennedne tid fremover, vi skal snart begynne og lage bordkort, gleder meg:)
Tillie Skrevet 16. august 2011 #11 Skrevet 16. august 2011 Så spennende! Hvordan type kjole er det du skal ha? Ja, men er bare engang man gifter seg så! ;-) Ok, ja men så lenge de fleste har fått beskjed om dato så er jo det greit, spesielt hvis det kommer tilreisende! Vi blir å sende våre ut til jul da vi har mye slekt som bor ett stykke utenfor og noen i utlandet! Ok! Skal du få det gjort privat eller skal du til frisørsalong? :- ) Nei jeg styrer med dette helsikkes budsjettet, hehe. å prøver å finne ut hvor mye alkohol vi trenger å handle inn.. blir helt sprø! Har dere funnet ut av hvor mye dere trenger? hvor mange personer beregner man på en flaske bacardi for eksempel? Jeg la ut en link til kjolen i en annen post her, men kan jo ta det en gang til: http://www.bestbridalprices.com/images/pronovias/2011/large/Alcanar.html Masse tyll og blonder, hehe... Overhodet ikke det jeg hadde sett for meg, men føltes helt riktig da damen i brudesalongen tvang meg til å prøve Jeg skal fikse hår og sminke i salong, tenker jeg. Siden vi har bryllup på hotell trenger vi ikke tenke så mye på å kjøpe inn alkohol, men beregner rikelig i budsjettet (så kan vi heller bli positivt overrasket).
Gjest Solstråla88 Skrevet 16. august 2011 #12 Skrevet 16. august 2011 Jeg la ut en link til kjolen i en annen post her, men kan jo ta det en gang til: http://www.bestbridalprices.com/images/pronovias/2011/large/Alcanar.html Masse tyll og blonder, hehe... Overhodet ikke det jeg hadde sett for meg, men føltes helt riktig da damen i brudesalongen tvang meg til å prøve Jeg skal fikse hår og sminke i salong, tenker jeg. Siden vi har bryllup på hotell trenger vi ikke tenke så mye på å kjøpe inn alkohol, men beregner rikelig i budsjettet (så kan vi heller bli positivt overrasket). Nydelig Kjole!!!
mhmikals Skrevet 17. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 17. august 2011 Jeg la ut en link til kjolen i en annen post her, men kan jo ta det en gang til: http://www.bestbridalprices.com/images/pronovias/2011/large/Alcanar.html Masse tyll og blonder, hehe... Overhodet ikke det jeg hadde sett for meg, men føltes helt riktig da damen i brudesalongen tvang meg til å prøve Jeg skal fikse hår og sminke i salong, tenker jeg. Siden vi har bryllup på hotell trenger vi ikke tenke så mye på å kjøpe inn alkohol, men beregner rikelig i budsjettet (så kan vi heller bli positivt overrasket). Kjempe fin kjole!!! :-)Ja, kan jo ikje bli for lite alkohol heller, hehe.. vi har satt opp budsjettet ferdig nå, sånn omtrent, å på alkoholsiden har vi endt opp med å skal kjøpe 15 flasker bacardi razz, 10 flasker baileys, 10 flasker cognac, 40 flasker blandavann, 15 flasker hvitvin, 17 kartonger med rødvin, øl for ca 2000,- tenker da å kjøpe i sverige, 40 cider/smirnoff å en flaske champgagne + velkomstdrinker! på festen blir det vel rundt 110-120 stk(dette er da de som er bedt).. hva tror dere om det? for mye/lite?
Gjest Doh Skrevet 17. august 2011 #15 Skrevet 17. august 2011 Kjempe fin kjole!!! :-)Ja, kan jo ikje bli for lite alkohol heller, hehe.. vi har satt opp budsjettet ferdig nå, sånn omtrent, å på alkoholsiden har vi endt opp med å skal kjøpe 15 flasker bacardi razz, 10 flasker baileys, 10 flasker cognac, 40 flasker blandavann, 15 flasker hvitvin, 17 kartonger med rødvin, øl for ca 2000,- tenker da å kjøpe i sverige, 40 cider/smirnoff å en flaske champgagne + velkomstdrinker! på festen blir det vel rundt 110-120 stk(dette er da de som er bedt).. hva tror dere om det? for mye/lite? Oj, det var mye.. Tror dere kan kutte ned på cognac hvertfall, man pleier jo å ta ett glass og mange drikker det ikke i det hele tatt. Ville kanskje halvert mengden. Samme med Baileys, men er nok fler som drikker det(blander i kaffen f.eks) 15 Flasker Bacardi razz hørtes også litt mye ut, ville heller hatt et par forskjellige typer sprit. Litt vodka, vanlig rom, Bacardi Razz(og kanskje Apple) og gin. Da kan mna lage litt forskjellige drinker. Som blandevann ville jeg hatt appelsinjuice, cola, tonic og sprite. Da burde alle finne noe de kan lage. Og sett frem shot-glass for å måle opp sprit(de er 4cl) Det kommer sikkert til å bli litt mye, men bedre enn å gå tom. Sprit går liksom ikke ut på dato heller
mhmikals Skrevet 18. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 18. august 2011 Oj, det var mye.. Tror dere kan kutte ned på cognac hvertfall, man pleier jo å ta ett glass og mange drikker det ikke i det hele tatt. Ville kanskje halvert mengden. Samme med Baileys, men er nok fler som drikker det(blander i kaffen f.eks) 15 Flasker Bacardi razz hørtes også litt mye ut, ville heller hatt et par forskjellige typer sprit. Litt vodka, vanlig rom, Bacardi Razz(og kanskje Apple) og gin. Da kan mna lage litt forskjellige drinker. Som blandevann ville jeg hatt appelsinjuice, cola, tonic og sprite. Da burde alle finne noe de kan lage. Og sett frem shot-glass for å måle opp sprit(de er 4cl) Det kommer sikkert til å bli litt mye, men bedre enn å gå tom. Sprit går liksom ikke ut på dato heller Er en del som drikke cognac så vi fant ut at faktisk skulle øke til 12 flasker der, å minske baileysen til 5.. å vi har tenkt å øke spriten til 20 flasker faktisk, hehe.. fikk faktisk en til å regne på det, å vi inviterer jo 117 stk så vi må nesten ha såpass, mente han som regnet på det! tonic skal jeg føre opp på listen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå