Gå til innhold

Blogger om barnevern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ramlet over bloggen www.knut.com , og må si jeg ble sjokkert av historiene som står der. Om disse virkelig er sanne, hvorfor blir ikke barnevernet straffet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg kjem ikkje inn på sida, men slik generelt er barnevernshistorier sjeldan sanne, av den enkle grunn at BV har teieplikt. Dermed får vi berre ei side av ei sak som har mange sider.

• Liker 6
Skrevet

ja det er siden

Skrevet

Eg kjem ikkje inn på sida, men slik generelt er barnevernshistorier sjeldan sanne, av den enkle grunn at BV har teieplikt. Dermed får vi berre ei side av ei sak som har mange sider.

Mange grusomme historier er sanne, ikke nødvendigvis alle, det tror jeg ikke, men synes 'sjeldan sanne' blir feil å si.

• Liker 1
Skrevet

Trur heldigvis det er sjeldan BV tek ein unge utan at noko har skjedd der, slik som vi ofte kan få inntrykk av gjennom media. BV handlar nok som best dei kan, nokre gongar skjer det feil, slik er det nok berre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

November sist år mente barnevernet at jeg ikke kunne bo hjemme mer. Hvorfor? Det var jo pappesker med ting i helt opp til taket, bare rot! Hvorfor? Vi holdt på å flytte.

Men så fikk foreldrene mine pakket ut igjen da, og alt var bare fint. Men så var jeg helt plutselig underernært, dette avkreftet legen. De fant forresten ut at jeg var underernært ved å gjette, de trengte visst ikke noe bevis.

Så drev jeg plutselig med livstruende selvskading, noe jeg åpenbart ikke gjorde. Legen kunne avkrefte dette også og så ut som han hadde problemer med å ikke le når barnevernet viste frem mine 'livstruende' sår, hadde kanskje mistet 5ts med blod. (merkelig måte å måle blod kanskje, haha)

Dette er bare en LITEN del av all bullshitten de driver med :kjefte: Blir litt frustrert når folk ser ut til å tro at det ikke er så fælt noen får det til å se ut, men det kan være ganske jævlig for en unger eller ungdom å bli plassert på en institusjon med så idiotiske løgner som grunn. Foreldrene har det ikke spesielt fint de heller. De eneste gangene jeg har sett moren min gråte har vært i forbinnelse med barnevernet sin faenskap.

Fikk flyttet hjem igjen da, og siden vi fikk pakket og flyttet har vi ikke noe med barnevernet i den komunen å gjør mer og barnevernet der jeg bor nå er ikke hjernedøde så de var på besøk noen få ganger før de fant ut at jeg ikke var døende. :)

Endret av Nio
Skrevet

Men barnevernet har da ganske sikkert fått en bekymringsmelding, da er det klart de må foreta en sjekk.

• Liker 1
Skrevet

Men barnevernet har da ganske sikkert fått en bekymringsmelding, da er det klart de må foreta en sjekk.

Gjest Spinell
Skrevet

I Norge er det over 400 kommuner. Alle kommunene har et barnevern, og alle barnevernskontorene består av mennesker som selvsagt ikke sitter der av pur ondskap. Alle behandler mange saker hvert år. At noen saker blir feil er ikke til å unngå, men den største uretten som begås mot barn er ikke slik som det beskrives i denne bloggen eller i ensidige avisartikler. Det er langt verre, og vanligere at barnevernet kommer inn for sent, eller der foreldre som lyver ikke gjennomskues.

Det er jo forresten "merkelig" hvor lite etterspill det er blitt etter de sakene som har fått de største medieoppslagene. Kanskje BV hadde rett likevel, gitt ;)

• Liker 2
Skrevet

Har tenkt samme tanken selv, det et sjelden røyk uten ild..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...