AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Hei. Jeg er slank, men har likevel en liten bollemage, altså en god del magefett. Har aldri trodd at det kunne ha en sammenheng med at jeg drikker mye pepsi max før jeg leste en artikkel i dag. Det var en artikkel av lavkarbolegen Hexeberg som snakket om at Sukrin var det eneste søtningsmiddelet som ikke førte til blodsukkerstigning. Og pepsi max inneholder jo et annet søtningsmiddel enn Sukrin, altså så fører det til blodsukkerstigning. Og når det er blodsukkerstigning produseres hormonet insulin som fører til at kroppen lagrer fett. Altså skal man ha lav fettprosent må man kutte ut Pepsi Max!
Brunhilde Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Tror du må dokumentere dette bedre enn via en uttalelse fra en lavkarbofanatiker. Det er liksom ikke 100% troverdig. 10
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 Jeg drikker MYE pepsi max, og har helt flat mage. Ikke noe overflødig fett. 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 14. august 2011 #4 Skrevet 14. august 2011 Hørte det samme for noen år siden. Mener å huske at det overflødige magefettet kommer fordi kroppen ikke klarer å skille mellom vanlig sukker og det søtningsmiddelet de bruker i pepsi max. :o Mulig dette ikke stemmer og at det bare er rykter.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Guri, bestevennninnen min drikker sikkert 1,5l hver dag. Og hun har den flateste magen i gata. (Hun er den tynneste jenta da men, magen er paddeflat)
sequin Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Jeg har levd på pepsi max i seks år, min mage er flat
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Hmmm... Altså, nå blir jeg vel mobba for å ha lest bloggen til Caroline Berg (Fotballfrue), for jeg vet at hun er "fan" av Hexeberg. Men jeg mener også å huske at Caroline drakk en god del Pepsi Max før, det er mulig hun har sluttet med det nå som hun fører et LCHF-kosthold. Men som mange av dere sikkert vet, er Caroline en hypersunn- og tynn jente, med det jeg antar er en ganske lav fettprosent. Og sånn var hun også når hun drakk Pepsi Max. I hvert fall - det er neppe sunt å drikke Pepsi Max i uendelige mengder, men jeg tror heller ikke at en Pepsi Max-drikkende person er dømt til å få (for) mye magefett. Hvis man ellers er sunn og i aktivitet, altså.
Dragonfly84 Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 At pepsi max ikke er bra, kan jeg gå med på, men det er jo null kalorier. Hvordan skal noe uten kalorier LAGE fett? 3
Gjest Survival Skrevet 14. august 2011 #9 Skrevet 14. august 2011 Jeg leste et sted at .. .. når man inntar drikker som har kunstig søtning vil kroppen forveksle søtningsstoffet for å være sukker og dermed produsere insulin. Insulinets opprinnelig jobb blir da ubrukelig, i og med at søtningsstoffet faktisk ikke er sukker som insulinet egentlig skal håndtere. Dermed legger insulinet seg som et lag med fett et eller annet sted på kroppen. Jeg ANER ikke om dette er fakta eller fleip. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #10 Skrevet 14. august 2011 Pepsi max har null kalorier. Hvis en person produserer insulin uten å få i seg kalorier vil h*n få føling.
Supraspinatus Skrevet 14. august 2011 #11 Skrevet 14. august 2011 Jeg leste et sted at .. .. når man inntar drikker som har kunstig søtning vil kroppen forveksle søtningsstoffet for å være sukker og dermed produsere insulin. Insulinets opprinnelig jobb blir da ubrukelig, i og med at søtningsstoffet faktisk ikke er sukker som insulinet egentlig skal håndtere. Dermed legger insulinet seg som et lag med fett et eller annet sted på kroppen. Jeg ANER ikke om dette er fakta eller fleip. Mengden insulin man produserer er uansett liten om du spiser sukker. Om den skulle samle seg et sted, så vil det ihvertfall ikke utarte seg som fettklumper! Insulin er faktisk satt sammen av aminosyrer. Pepsi max har null kalorier. Hvis en person produserer insulin uten å få i seg kalorier vil h*n få føling. Antageligvis. Det jeg har hørt om pepsi-max og andre drikker som inneholder kunstig søtning er at det psykisk øker lysten på mat og dermed faren for å spise mer enn man burde.
Jitney Skrevet 14. august 2011 #12 Skrevet 14. august 2011 Så fint at jeg ikke liker pepsi max da, men cola zero 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #13 Skrevet 14. august 2011 Det har ikke noe å si, for det er visstnok aspartamen, som finnes i ALL lightbrus som visstnok gir deg dette magefettet. Noe som bare er tull, det er vært så mange myter om lightbrus i så mange år. Lightbrus senker forbrenningen og legger på deg lettere, lightbrus gjør deg mer sulten osv. Det er bare tull. Det er ikke dermed sagt at det er bra å bøtte nedpå med lightbrus, eller vanlig brus den saks skyld hver dag, men man blir ikke overvektig av det (nå snakker jeg kun om light, som som regel inneholder 0 kcal pr 100ml, men som i visse tilfeller kan inneholde opptil 10-15 kcal pr 100g. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #14 Skrevet 15. august 2011 Hei. Jeg er slank, men har likevel en liten bollemage, altså en god del magefett. Har aldri trodd at det kunne ha en sammenheng med at jeg drikker mye pepsi max før jeg leste en artikkel i dag. Det var en artikkel av lavkarbolegen Hexeberg som snakket om at Sukrin var det eneste søtningsmiddelet som ikke førte til blodsukkerstigning. Og pepsi max inneholder jo et annet søtningsmiddel enn Sukrin, altså så fører det til blodsukkerstigning. Og når det er blodsukkerstigning produseres hormonet insulin som fører til at kroppen lagrer fett. Altså skal man ha lav fettprosent må man kutte ut Pepsi Max! Jeg er ingen forsker, og kan bare snakke for meg selv, men pepsimax er ikke årsaken til at jeg har for mye magefett. Altså, jeg får økt midjemål av for mye pepsimax, men jeg får ikke mer magefett av det, jeg blir bare skikkelig oppblåst. Jeg aner ikke om det er kullsyren eller det kunstige søtningsmiddelet som gjør meg oppblåst, men jeg tror nok det er en kombinasjon av begge deler. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #15 Skrevet 15. august 2011 Tror du må dokumentere dette bedre enn via en uttalelse fra en lavkarbofanatiker. Det er liksom ikke 100% troverdig. Enig med Brunhilde. En skal ikke høre for mye på lavkarbofanatikerne. I deres øyne er jo absolutt alt usunt. Et eple blir du feit av, men fett i alle former er bra, selv om en får skyhøyt kolesterol til og med som lavkarber. "Men så lenge det er høye verdier av sunt kolesterol også så går det fiiiint" fikk jeg høre av ei venninne. For noe bull... 1
uten filter Skrevet 15. august 2011 #16 Skrevet 15. august 2011 Nå tviler jeg sterkt på at Pepsi Max i seg selv øker magefettet, men det er jo godt kjent at det kunstige søtningsstoffet i lightbrus gir økt sultfølelse. Kanskje du småspiser uten å tenke over det? Nevøen min er diabetiker, og han får økt blodsukker etter han har drukket Pepsi Max eller Cola Light. Jeg skal ikke spekulere i årsak, men synes det er interessant å se effekten av disse fantastiske 0 kalorier, 0 protein, 0 fett, 0 karbohydrater, 0 fiber-produktene.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #17 Skrevet 15. august 2011 Jeg har iallefall gått ned 10 kg ved å endre kostholdet, men ved å fortsette å drikke pepsi max. Funker fint som substitute for godsaker MED kalorier, så syns det her høres rart ut 1
Gjest fjosa Skrevet 15. august 2011 #18 Skrevet 15. august 2011 Jeg har iallefall gått ned 10 kg ved å endre kostholdet, men ved å fortsette å drikke pepsi max. Funker fint som substitute for godsaker MED kalorier, så syns det her høres rart ut Du hadde sikkert gått ned det dobbelte uten
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #19 Skrevet 15. august 2011 Jeg drakk pepsi max daglig i 10 år uten at den flate magen min ble påvirket av det.
Gjest Heloise Skrevet 15. august 2011 #20 Skrevet 15. august 2011 Jeg har hatt liten bollemage siden barneårene og det var LENGE før jeg visste hva Pepsi var. Magen har ikke blitt større med Pepsi Max.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå