forum88 Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 (endret) Deler en underskriftskampanje for statlig støtte til dyrevern i Norge og håper dere her inne også vil signere og kanskje dele videre? http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=3324 Jeg synes rike Norge burde kunne bevilge penger til dyrevern, da dette er frivillig drevet og noe vi sårt trenger. Tar med det som står skrevet på kampanjen: "I motsetning til hva mange tror finnes det ikke et offentlig hjelpeapparat til forebyggende tiltak for hjemløse dyr i Norge. Dette ansvaret hviler på veldedige organisasjoner som i all hovedsak må belage seg på donasjoner fra privatpersoner. Det finnes flere tusen hjemløse dyr i Norge, og hvert år dumpes et ukjent tall dyr. Sammenlagt klarer dyrevernsorganisajoner kun å hjelpe ca 10% av disse dyrene, resten blir overlatt til en usikker skjebne som hjemløs - mange dør i ung alder av sult, frost eller sykdom. Vi ligger på nivå med Øst-Europa når det kommer til dyrevern, dette er en skam i rike Norge! Det har i en årrekke vært søkt om statlige midler til dette arbeidet, men vi blir ikke hørt og støtten har vært urimelig lav i forhold til hvor stort problemet faktisk er! Med hjelp fra din underskrift håper vi Stat og kommune vil få øynene opp for dette problemet og innvilge økonomisk støtte til dyrevern!" Jeg er IKKE ute etter en diskusjon hvorvidt dere synes dyrevern "fortjener" statlig støtte eller ikke, men å få spredt budskapet for de som støtter det. Edit: Jeg fant en underskriftskampenje for dyrepoliti i Norge også: http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=1331 For å få dyrepoliti må vi jo først og fremst ha statlig støtte til dyrevern.. Fint om alle deler videre, så får vi flest mulig underskrifter:-) Endret 4. september 2011 av forum88 4
Miss Marble Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Jeg har signert tidligere, skulle bare mangle:) Har selv to hittekatter... 2
forum88 Skrevet 14. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2011 Kjempe flott at dere signere! Kanskje dere vil dele det videre også, feks på facebook siden deres?
Neshorn Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Supert! Har herved signert og delt linken på Facebook:)
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 Signert og delt, håper fler gjør det samme!
johoo Skrevet 18. august 2011 #12 Skrevet 18. august 2011 signert og delt på facebook. Sikkert min 10 post på facebook ever:P
Sulosi Skrevet 18. august 2011 #13 Skrevet 18. august 2011 Stem MDG, de jobber for statlig støtte til dyrevern 1
forum88 Skrevet 18. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 18. august 2011 Stem MDG, de jobber for statlig støtte til dyrevern Det er planen;) Flott at dere deler! Fant en gruppe eller arrangement på FB også som heter det samme. "Underskrifts kampanje for statlig støtte til dyrevern i Norge". Mener det var det..
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #15 Skrevet 22. august 2011 Dytter, i håp om at flere signerer og deler videre! Gå innpå arrangementet med samme navn på Facebook og del med dine venner om du gidd.. Det tar ikke lang tid og kan være med på å gjøre en forskjell:) SPRE BUDSKAPET FOR DYRENE SIN SKYLD! 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #16 Skrevet 22. august 2011 Da må jo vi som ikke har dyr, betale skatt for dette? Er det rettferdig? Det blir jo litt det samme som om dyrlege skulle vært statlig.
forum88 Skrevet 22. august 2011 Forfatter #17 Skrevet 22. august 2011 Hva i alle dager har det å si om hvem som har dyr eller ikke!? Det er snakk om hjemløse dyr, dyr ingen tar ansvar for.. De er like mye ditt ansvar som en med 4 katter og 3 hunder... Om ingen hadde tatt ansvar så hadde det vært sykdommer og helvete, og det hadde gått ut over deg også.. Hadde det ikke vært for alle de FRIVILLIGE organisasjonene så hadde det vært haugevis med kattekolonier, med katte aids, slossing, pest osv... Dette er alle sitt ansvar.. Hilsen frustrert frivillig som gjør det jeg kan for å hjelpe.... Ps. Norge har mer enn nok penger til dette uten å måtte øke skatten...
Loveangel Skrevet 25. august 2011 #18 Skrevet 25. august 2011 Signert håper forslaget kommer igjennom. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #19 Skrevet 25. august 2011 Da må jo vi som ikke har dyr, betale skatt for dette? Er det rettferdig? Det blir jo litt det samme som om dyrlege skulle vært statlig. Da foreslår jeg foreldre får 0kr av staten.
forum88 Skrevet 25. august 2011 Forfatter #20 Skrevet 25. august 2011 HUSK OG DEL VIDERE, vi må få dette ut til flest mulig slik at vi får flest mulig underskrifter Nevner igjen at det gjerne er enklere å dele arrangementet (med samme navn) som er laget på FB:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå