Gå til innhold

Overtro som irriterer deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt fysisk kontakt med kummlokk på noen år :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg har aldri hørt om at kummelokk skulle vært farlig å tråkke på. Og jeg banker ikke i bordet, jeg holder meg ikke i senga fredag 13., jeg har ikke store problemer med sorte katter, og kaster ikke salt over skuldra om jeg søler litt (jeg forsøker hellre å samle det sammen, ikke spre det over gulvet også)

Det som irriterer meg er disse tv-tingene og sånn ja, at det skal utnyttes økonomisk, kommersialisering av overtro, utnytte mennesker (som har mistet et barn f.eks) for å lage tv og tjene masser av penger på det. DET irriterer meg.

Skrevet

Jeg vet ikke om det kan kalles overtro, men jeg irriterte meg ihvertfall over alle som liksom visste hvilket kjønn babyen min hadde ut fra å se på formen på magen, babyens hjerterytme osv da jeg var gravid.

• 6 år senere...
Gjest tullerdumedmegeller
Skrevet
<span style='color:blue'>Det betyr ulykke å gå på runde kumlokk, firkanta betyr lykke! (og ja, jeg unngår å tråkke på runde kummlokk! :oops: )</span>

Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen om du tror det finnes firkantet kommelokk,,,

Skrevet
Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen om du tror det finnes firkantet kommelokk,,,

Faen heller da menneske, hun døde jo i fjor. Verken lett å forsvare seg til innlegget ditt, eller nyttig informasjon for henne da.

Hvil i fred..

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Kortfattet sitat fra "Bevingede ord":

Bank i bordet, Touch wood og Knock upon wood (rør ved tre) henspiller på Jesu kors. Skikken med å berøre tre ble etterhvert forenklet til at man banket i eller under et bord og endelig avløst av at man bare uttalte setningen og dermed viste sin hensikt. Treverket symboliserer korset. Bankingen stammer kanskje fra kirkedøren; selve handlingen symboliserer vel i virkeligheten at man stiller seg under korsets beskyttelse.

PS. Jeg la ikke merke til at dette var en gammel tråd før nå.

Endret av Belladonna
Skrevet

Bortsett fra organisert religion som jeg plasserer i overtro-kategorien, så irriterer jeg meg blant annet over at kjæresten min får fnatt dersom han ser en enslig skjære. Der han kommer fra bør man se minst to, hvis ikke skjer det noe fælt. De har regler om ulike antall og hva som skjer.

Jeg banker i tre selv, fordi det nok er nesten som en kommunikasjonsgreie å regne, men det irriterer meg når jeg har gjort det.

Fikk også fnatt i et land jeg bodde i hvor horoskop er den store greia. Ikke var det nok med vanlig horoskop nei (ille nok), men disse kollegene måtte dra inn kinesisk også. Og nei dette var ikke i Kina. Langt derifra. Kutt ut!

Har også vært på hoteller i ulike land hvor etasjen 13 mangler (stå utenfor og tell da! 14 is the new 13!)

Skrevet

Tråkker ikke på kumlokk jeg heller,"lærte" det da jeg var 16 :sjenert:

Å trå på det selv var ulykke,samme gjaldt den du gikk sammen med,da måtte man dunke den andre i ryggen og motsatt,gikk man på hver sin side av kumlokket betydde det ulykke for forholdet dem imellom,så jeg sørger for å gå på samme siden som min kjære når jeg ser et kumlokk..men dunkingen i ryggen bryr jeg meg ikke om lenger..

Hørte noe om heller også,man kunne ikke tråkke på strekene men det er vel mer tvangstanker :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Irriterer meg over det med overtro om Svarte katter, la de stakkar kattene få være i fred da. Var det ikke Figo, han fotballspilleren, som drepte en svart katt?

Skrevet

Jeg irriterer meg mest over at det nå for tiden betyr ulykke å se en somalier, jeg.

Gjest Invicta
Skrevet

Jeg irriterer meg over at jeg er redd for tallet 13. Datoen, antallet osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Overtro irriterer meg generelt. Dette med kumlokk er et nytt fenomen, jeg husker at min yngre kusine ble helt blek og redd da vi var barn og jeg tråkket på et kumlokk. Hun kunne ikke si hva som skulle skje med meg, men noe fælt var det. "Ja, da får vi se, da!" sa jeg bare. Og det skjedde ingenting. Jeg har tråkket på mange kumlokk og det har aldri skjedd noe.

Det irriterer meg når moren min blir helt hysterisk og sier: "Ikke sko på bordet!" eller "Du slår ikke opp den paraplyen her inne!" "Jamen, ellers tørker den ikke" sier jeg. "Ja, ja, bare ikke ta den over deg, da. Det gjør du bare ikke!" Jeg lar ellers være å gå under stiger, men det er fordi jeg er redd for at det skal falle noe ned fra taket på meg...

Kan jeg til slutt få lov til å si at det heter kumlokk og ikke komlokk eller kommelokk? Takk.

Gjest Trajan
Skrevet

Folk får tro hva de vil jeg gidder ikke kaste bort tiden med og irritere meg over hva slaks overtro folk måtte ha

Skrevet
Kjedebrev!

Jaaaaaaaaaaaaaaa!! Send dette til 154226 venner eller så dør både du og katta di, liksom! Irriterende.

Liker at dette er en tråd fra 2003 :nigo:

Uansett, mamma sier at man ikke skal takke for blomster, for om man gjør det så dør de kjappere? :dåne:

Gjest navnelapp
Skrevet (endret)

Astrologi irriterer meg grenselaust. At stillinga stjernene hadde då du poppa ungen ut skal bety noko for kva som skjer med personen neste veke? Get real.

Endret av Alt godt
Gjest Gjest1
Skrevet
Noen som har flere eksempler?

At verden går under i år 2012. Seriøst altfor teit. Mayakalenderen betyr forandring, ikke undergang. Mayakalenderen skal visstnok "slutte" i år 2100. Lenge til.

Skrevet

Hvor kommer denne overtroen angående kumlokk fra ? Den kan jo ikke være så gammel, da kumlokk er noe relativt nytt ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...