Gå til innhold

Overtro som irriterer deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en søster som alltid skal slå meg på ryggen dersom jeg trår på et kommelokk...Det irriterer meg, hva er det som er så farlig med å gå på kommelokk og hvorfor hjelper det dersom man blir slått på ryggen??

Noen som har flere eksempler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slå tre ganger vi veggen om man ser en begravelsesbil. Kjedelig om man ser et helt følge. :roll:

Skrevet

At fredag den trettende er en ulykkesdag... :lol:

Skal gifte meg da jeg! så da MÅ det jo bli en lykkens dag???

Skrevet

husker vi var veldig opptatt av kommlokk når vi var en 15 år.men bryr meg ikke lenger om det.kansje jeg burde det :ler: det betyr ulykke å gå på di,å når du slår i ryggen skal man lissom ta det bort.di sier at kommlokk med stjerne skal bety lykke.blir jo veldig slitsomt å slå seg i ryggen hele tiden :ler:

Skrevet

Enn når man kjører over kommlokk da? Litt vanskelig å unngå. :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

dritt lei den overtroen som går på at svarte katter betyr ulykke og at avskårede blomster i huset betyr død.

Skrevet

:oops:

Jeg går aldri på kumlokk! Og jeg dytter folk som jeg kjenner, som holder på å gå på dem, vekk.. Gammel vane, vond å vende.. Men jeg er overtroisk da.

Mest irriterende? Tja... Kanskje kumlokk-saken? :D

Skrevet

Det irriterer meg når folk til stadighet sier:

"Ja, Bank i bordet, altså" :roll:

Hvorfor må de si det hele tiden?!

Gjest GreenSky
Skrevet

Det betyr ulykke å gå på runde kumlokk, firkanta betyr lykke! (og ja, jeg unngår å tråkke på runde kummlokk! :oops: )

Skrevet

Ehem.... Det sier jeg når jeg er redd noe skal skje. Hvis man f.eks. leser om noe fælt som har skjedd et barn, og man snakker litt om "tenk om det hadde skjedd mitt barn". Da sier jeg ofte: "Huff, bank i bordet!"

Da skal jeg slutte med det når jeg er sammen med deg, assa!!! :wink:

Skrevet
Jeg har en søster som alltid skal slå meg på ryggen dersom jeg trår på et kommelokk...Det irriterer meg, hva er det som er så farlig med å gå på kommelokk og hvorfor hjelper det dersom man blir slått på ryggen??

Noen som har flere eksempler?

Hadde en kjæreste som ble forbanna og sur når jeg tråkka på kummlokk, han mente det betydde ulykke i kjærligheten :ler: Sånn bare for å irritere han tråkka jeg enda mer på kummlokk....kjempeglad for at det slutt... :kul:

Skrevet

Jeg banker istedet jeg da. :oops: Gjerne litt diskret da, hvis det er mulig...

Jennifer

Gjest GreenSky
Skrevet

En eks av meg sa alltd "touch wood" når han tenkte en negativ tanke, etterpå måtte han alltid ta i noe tre og samtidig slå seg i hodet!!! Merkelig. Han er australier da, kanskje noe spesielt med dem?

I begynnelsen syntes jeg det bare var søtt, men han sa det opptil flere ganger til dagen. Etterhvert ble det litt irriterende! :lol:

Skrevet

Irriterer meg over myyye overtro. Jeg betrakter meg som reinspikka realist, og blir helt frynsete av alt dette pratet om bank i bordet, stiger, svarte katter, kumlokk etc. Er det mulig at oppegående, rasjonelle mennesker kan bli så tullete??

:o

Skrevet

Enig med deg, Cruella ... og det med kummelokk hadde jeg faktisk aldri hørt om før jeg leste det her.

Men jeg er veldig ekstrem den andre veien, tror ikke på noe før jeg ser det svart på hvitt - eller ved egne øyne. Noe av det mest absurde jeg ser er disse såkalte "klarsynte" på TV som kan se det utroligste ...

Skrevet

Som nevnt i siste innlegg, alle TV programmene om folk som kan "se" alt mulig. Det irriterer meg mye mer enn sorte katter, kumlokk og bank i bordet. Det er jo en hel liten industri det der...

Jennifer

Skrevet

Jeg irriterer meg ikke over noen overtro i seg selv, men jeg irriterer meg over all overtro som blir dyttet på meg!!

Er ikke overtroisk av meg, og andre kan være som de vil, men ikke push det på meg fordet!!

Hadde noen dyttet meg vekk fra komlokk eller slått meg i ryggen eller annet, så hadde jeg i det lange løp dyttet tilbake tror jeg, og sagt klart i fra at "la det vær"!!!

Skrevet
Enig med deg, Cruella ... og det med kummelokk hadde jeg faktisk aldri hørt om før jeg leste det her.

Men jeg er veldig ekstrem den andre veien, tror ikke på noe før jeg ser det svart på hvitt - eller ved egne øyne. Noe av det mest absurde jeg ser er disse såkalte "klarsynte" på TV som kan se det utroligste ...

:hoho:

Svitsjet innom denne serien på søndag, og ble så lattermild.

"Nei, nå kjenner jeg fra den andre siden at jeg ikke bør gå mer inn i dette..... Nå føler jeg at jeg blir advart......... Han prøver å fortelle meg noe..."

For ikke å snakke om alle disse hjelperne....

:kul:

Skrevet

Sist jeg så programmet var angående drapet på Bryne - da sa den ene klarsynte:" Nå ser jeg en mann, en mørk mann - han bor ute ved havet i en bygning som ligger på et område med masse andre bygninger. Da hadde det jo stått i avisene i lange tider at de trodde drapsmannen hadde tilknytning til asylmottaket ute på Nærland. I tillegg så kunne hun se at navnet hans snurret rundt og rundt - det betydde at han hadde flyttet vekk fra asylmottaket og skiftet identitet. Men hadde hun vært skikkelig synsk så burde hun jo ha klart å lese hva slags navn som snurret rundt og rundt ... :ler:

Skrevet

Jeg irriterer meg over mye som jeg opplever som bare tull.

Og hadde jordbær skubba meg vekk fra et kumlokk så hadde jeg skjønt lite!! :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...