Gå til innhold

lærlinglønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er lærling på et hotell og tjener 57 kroner i timen og har utbetalt 8778,- FØR skatt. i tillegg får jeg får jeg ca 3800 i borteboerstipend fra lånekassen. jeg betaler 5000 i boutgifter hver måned og finner det vanskelig å klare meg i Oslo med så liten lønn, føler nesten at det er slaveriarbeid med så stressende jobb og så liten lønn. har dere noen tips eller anbefalinger for meg fordi nå lever jeg fra dag til dag og må alltid si nei til kinoturer, cafebesøk osv. utrolig kjipt :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thessie!

Hvor gammel er du? Dersom du kommer fra derfra og foreldrene dine bor der, kanskje du kan bo hos de til du har fått spart opp litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det er, men trøst deg med at lønna øker hver halvår :) Og stipendet øker med et par hundre kroner, hvert år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke mulighet til å flytte til et sted med lavere husleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke mulighet til å flytte til et sted med lavere husleie?

jeg synes jeg har vært veldig heldig med det tilbudet i oslo, det er ikke ofte man finner er sted å bo med eget bad og kjøkken for den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes jeg har vært veldig heldig med det tilbudet i oslo, det er ikke ofte man finner er sted å bo med eget bad og kjøkken for den prisen.

Det er jo greit nok det, men hvis du har dårlig råd, så vil du spare penger ved å flytte i f.eks kollektiv. Det kommer jo helt an på hva du vil prioritere, hvis eget kjøkken og bad er din prioritet så deg om det, just saying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du utbetalt, dvs etter skatt?

Vanlige studenter går utbetalt ca. 6800 kroner i mnd, og de klarer seg, såvidt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...