AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #1 Del Skrevet 14. august 2011 Mange mener at aldersforskjell har mye og si, og andre mener at det har lite å si. Selv mener jeg at stor aldersforskjell (f.eks 10-20 år) kommer helt an på hvor moden den yngste parten er og hvilke stadie man er på. Et eksempel: Om en mann i 30-årene blir sammen med ei jente på 18 år som kanskje ikke er ferdig å studere, som bor hjemme hos foreldrene og er lite moden, så blir det fort litt tvilsomt i andres øyne. Men dersom en mann i 30-årene blir sammen med ei jente på 18 som har jobb, har egen bostand og til og med et barn og som er moden for alderen, så blir det plutselig fort greit i andres øyne. Selv synes jeg at akkurat dette har mye å si. Hva mener dere om stor aldersforskjell? Hvilke roller spiller inn for at dere hadde klart å akseptere 10-20 års aldersforskjell? - Enten det gjaldt dere selv eller andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #2 Del Skrevet 14. august 2011 Jeg som mann på 30 kunne nok fint akseptert en aldersforskjell på opptil ca +/- 10 dersom vi var på samme "stadie" i livet generelt sett og hadde sammenfallende ønsker for fremtiden, samt noen viktige grunnpilarer felles. Jeg er nok da en av de som mener alder "bare er et tall". Jeg kjenner mange som er uenige med meg, og som mener at alder er knyttet opp til livsstadie, men jeg har sett mange nok unntak til å være uenig i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå