La Guapa Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Stedatteren min har farget håret sitt med Casting Mørk brun fra butikken (hjemmefarging) Nå vil hun gjerne farge det lysere brunt! Noen som har prøvd? Går det? La guapa
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Den fargen går vel ut iløpet av et par uker om jeg ikke tar feil? Isåfall anbefaler jeg å vente ut de ukene først.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 hun kan nok ikke farge det lysere nei, det går ikke. Hun må fjerne pigmentene for å få det lysere. For eksempel, du farger med en brun fargeblyant på et ark, prøv deretter å farg over med en lysere type brun. hva skjer? ingenting. Det kan i verstefall bli mørkere. Fordi du metter håret med pigmenter. Jeg anbefaler enten å vaske håret endel ganger, hver dag med en dårlig butikkshampo, for eks first price eller noe sånt. Da vil fargen slippe litt. Hvis ikke hun har tolmodighet så dra tilfrisøren å få de til å rette det opp.
La Guapa Skrevet 14. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2011 Hun farget det sist gang for over to mnd siden, så da er det vel bare å prøve da Håper den lysere fargen klarer å dekke over den mørke....for den er ganske mørk enda...
La Guapa Skrevet 14. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2011 hun kan nok ikke farge det lysere nei, det går ikke. Hun må fjerne pigmentene for å få det lysere. For eksempel, du farger med en brun fargeblyant på et ark, prøv deretter å farg over med en lysere type brun. hva skjer? ingenting. Det kan i verstefall bli mørkere. Fordi du metter håret med pigmenter. Jeg anbefaler enten å vaske håret endel ganger, hver dag med en dårlig butikkshampo, for eks first price eller noe sånt. Da vil fargen slippe litt. Hvis ikke hun har tolmodighet så dra tilfrisøren å få de til å rette det opp. Ok. Takk for svar. Regnet med at det kasnkje ble som å farge en svart genser lys- det går jo ikke.... Må nok sikkert til frisør for å trekke ut fargen som sitter i håret først, ja Takk for svar
Lykkelitenen Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Å farge over gjør det kun mørkere, så ikke gjør det. Her må pigmentene bort, enkelt og greit. Casting er ikke permanent, så den vil bli lysere etter noen vask (Bruker du head and shoulders går den mye fortere ut), men siden den er så mørk vil det ta tid før den er helt lys. Det hun kan gjøre er en av to ting: 1. Ta tiden til hjelp, vaske håret ofte og la den bli lysere av seg selv 2. Avfaring/bleking for å få bort pigmentene og så farge over med en lys farge. Om hun vil bli lysere nå er det alternativ nr. 2 som er det beste, men husk at avfaring sliter på håret, så pleie er viktig. Da kjøper hun ev avfarging (2 om hun har langt eller tykt hår) og påfører denne etter bruksanvisningens anvisninger. Hvor lenge den trenger å virke kommer ann på håret hennes, men jeg tror ikke full tid er nødvendig siden hun ikke skal bli lys, bare litt lysere. Følg med på tiden og håret og fjern avfaringen når håret begynner å bli orangebrunt (ikke vent til det blir helt orange eller gult, det er for lenge og håret må da mest sansynlig forpigmenteres før ny farging). Så kan hun fage over med en lys brun farge. Har du mulighet til å ta turen innom en butikk som selger hårfarge (Vita, cubus o.l) sammen med henne er det til stor hjelp, da kan de se på håret hennes og hjelpe dere emd å finne ny farge til å farge over med etterpå. 1
La Guapa Skrevet 14. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2011 Må bare nevne en ting: Da stedatteren min spurte om dette med hårfargen sa jeg: " Jeg vet ikke, men jeg kan spørre på KG, der får jeg garantert svar" To- tre minutter senere hadde jeg svaret Det har jeg sagt mange ganger til mannen min: "Trenger jeg svar på noe spør jeg på KG, det er så mange flinke damer der" (for ikke å glemme herrene som det også er noen av) Tusen takk alle kloke mennesker her inne
La Guapa Skrevet 14. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2011 Å farge over gjør det kun mørkere, så ikke gjør det. Her må pigmentene bort, enkelt og greit. Casting er ikke permanent, så den vil bli lysere etter noen vask (Bruker du head and shoulders går den mye fortere ut), men siden den er så mørk vil det ta tid før den er helt lys. Det hun kan gjøre er en av to ting: 1. Ta tiden til hjelp, vaske håret ofte og la den bli lysere av seg selv 2. Avfaring/bleking for å få bort pigmentene og så farge over med en lys farge. Om hun vil bli lysere nå er det alternativ nr. 2 som er det beste, men husk at avfaring sliter på håret, så pleie er viktig. Da kjøper hun ev avfarging (2 om hun har langt eller tykt hår) og påfører denne etter bruksanvisningens anvisninger. Hvor lenge den trenger å virke kommer ann på håret hennes, men jeg tror ikke full tid er nødvendig siden hun ikke skal bli lys, bare litt lysere. Følg med på tiden og håret og fjern avfaringen når håret begynner å bli orangebrunt (ikke vent til det blir helt orange eller gult, det er for lenge og håret må da mest sansynlig forpigmenteres før ny farging). Så kan hun fage over med en lys brun farge. Har du mulighet til å ta turen innom en butikk som selger hårfarge (Vita, cubus o.l) sammen med henne er det til stor hjelp, da kan de se på håret hennes og hjelpe dere emd å finne ny farge til å farge over med etterpå. Hei. Med avfarging, mener du da bleiking? Altså vanlig blekemiddel i pakke?
Lykkelitenen Skrevet 14. august 2011 #9 Skrevet 14. august 2011 Jepp, de som selges i butikken (og som brukes hos de fleste frisører) er det samme produktet men med ulike navn Hun trenger ikke de sterkeste (de til mørkt hår) siden hun ikke skal bli blondt, bare få ut overskuddsfarge, så polyblond L1, depend til blondt hår eller garnier avfaring skal nok gjøre susen
La Guapa Skrevet 14. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2011 Jepp, de som selges i butikken (og som brukes hos de fleste frisører) er det samme produktet men med ulike navn Hun trenger ikke de sterkeste (de til mørkt hår) siden hun ikke skal bli blondt, bare få ut overskuddsfarge, så polyblond L1, depend til blondt hår eller garnier avfaring skal nok gjøre susen Okei Tusen takk
Gjest Alva09 Skrevet 14. august 2011 #11 Skrevet 14. august 2011 Måtte bare slenge meg på her. Jeg farget håret mitt "mørk brun" men det så jo heller sort ut. Da jeg ville ha det en tone lysere igjen prøvde jeg å bleke det både en og to ganger men ikke før jeg brukte avfarging ble det bedre. Avfarging er en egen type bleking, som er til den hensikten, kjøpte den på parfymeri. Farg så med "blond ask" for å ta vekk det røde. Viktig at det er ask, det er noe med de pigmentene. Så farge med den fargen som hun vil ha. Jeg ble etter dette brun/lysebrun og kjempefornøyd. Lykke til!
Gjest Nadezhda Skrevet 14. august 2011 #12 Skrevet 14. august 2011 Forsøk Color b4! Det er en type avfarging som bare fjerner de kunstige pigmentene, synes ikke det sliter så mye heller. Ihvertfall ikke som bleking. Jeg kjøpte det på Lindex
Gjest Nadezhda Skrevet 14. august 2011 #13 Skrevet 14. august 2011 Forsøk Color b4! Det er en type avfarging som bare fjerner de kunstige pigmentene, synes ikke det sliter så mye heller. Ihvertfall ikke som bleking. Jeg kjøpte det på Lindex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå