Gjest boblebrus Skrevet 15. august 2011 #21 Skrevet 15. august 2011 Da jeg dro helt alene på Jarle Bernhoft-konsert på Rockefeller. Satt ved et bord med en øl og bare nøt musikken. Artisten selv pratet med publikum, det var stearinlys på bordene og skikkelig god stemning! Radioresepsjonen + KORK var også kjempegøy, med gjesteopptreden av Bjørn Eidsvåg og Ingrid Olava Ellers var Seasick Steve på Roskilde helt herlig, han er en merkelig, avslappa men dyktig mann!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #22 Skrevet 15. august 2011 Jeg klarer ikke velge mellom Knudsen & Ludvigsen reunionkonsert på øya Nigel Kennedy på Kongsberg jazzfestival Madonna 1
Minttu Skrevet 15. august 2011 #23 Skrevet 15. august 2011 Hm, jeg tror jeg liker deg Jeg så Amorphis i sommer og får fortsatt frysninger av å tenke på det. Hihi Jeg så Amorphis på Ruisrock i Turku,Finland i fjor og på Tuska,i Helsinki i år. Flammer og greier i år, i tillegg sto jeg helt fremst,litt fornøyd da ja :happy:
lunem Skrevet 15. august 2011 #24 Skrevet 15. august 2011 Uten tvil Foo Fighters! I Bergen på koengen og når de var i Oslo på telenor arena nå i sommer. Til tross for elendig lyd på telenor arena, så tar de det med humor å fortsetter å spille. Var fantastisk når de sang "wheels" og lyden forsvant slik at man bare hørte publikum synge! Dave Grohl med band er fantastiske å leverer slager etter slager!! <3
Fluffe Skrevet 15. august 2011 #25 Skrevet 15. august 2011 Må bli Backstreet Boys konserten i 2000. Jeg var veldig stor fan av de og hele konserten var show fra start, til slutt. 1
MellonCollie Skrevet 15. august 2011 #26 Skrevet 15. august 2011 Robbie Williams har jeg sett live et par ganger, og han er utrolig dyktig på scena. Karismatisk og gir av seg selv - veldig entertainer! Kaizers er også en fantastisk live-opplevelse, og da vil jeg spesielt dra frem helt tidlig i karrieren før de var blitt utrolig store. Liten scene og intimt lokale, og de som hamret løs på oljefat. Husker fortsatt følelsen når jeg så de første gang, helt fatastisk!
Gjest Heloise Skrevet 15. august 2011 #27 Skrevet 15. august 2011 The Prodigy i Spektrum 1997. De store heltene på den tiden, det var sinnsykt. Sonata Arctica (Sweden Rock 2003) første gang jeg så de live. Jeg begynte å gråte til favorittlåta mi, det var nesten uvirkelig å få se de.... Whitesnake (Sweden Rock 2003?) Tror det var første gang jeg så de, får fremdeles følelsen av den kalde sommernattsvinden på beina når jeg hører Love aint no stranger. Nightwish i Hartwall Areena. Site konserten de hadde. Jeg hadde sett de mange ganger alt, men dette var spesielt. Vi fikk vite at hun ble sparket rett etter konserten var over.
Gjest Jytte Skrevet 15. august 2011 #28 Skrevet 15. august 2011 Mitt første konstertminne er også mitt beste. Gasolin-konsert for 30 år siden.
Shoes Skrevet 15. august 2011 #29 Skrevet 15. august 2011 -De 3 gangene jeg har sett Mötley Crüe. Fantastisk... -Poison på Sweden Rock 2008. Var så sinnsykt fyllesjuk som jeg aldri har vært før fra kvelden/natta i forveien, med en gang de gikk på scena forsvant det med en gang. Og det er nok fordi jeg forsvant inn i en aldri så liten lykkeboble Egentlig mange supre konsertopplevelser opp igjennom, men det er disse som var absolutt best.
Nebel86 Skrevet 15. august 2011 #30 Skrevet 15. august 2011 (endret) Det må ha vært i fjor sommer på Rammstein konsert i Italia. Ble invitert opp på scenen for å se konserten derfra, med pass til afterparty med bandet etterpå. Lyden var ikke den beste derfra, men utrolig moro å se det fra en annen vinkel og utover folkehavet som ga alt, og at konserten var i en gammelt festning med fullmåne over gjorde det bare magisk! Endret 15. august 2011 av Nebel86
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #31 Skrevet 15. august 2011 Pixies på Berkely university! Så de på Kvart noen uker før, og det var ingen ting mot å se de på "hjemmebane" Lars Winnerbäck på Operataket, i Langesund og i Spektrum :rodmer:
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #32 Skrevet 16. august 2011 Queens of the Stone Age i Oslo Spektrum i 2008. Sto på første rad, helt fantastisk! Det hele toppet seg med at jeg fikk møte Josh Homme etter konserten! Prodigy på RxR i fjor var også ikke så verst! Utrolig bra konsert! Fikk komme backstage etterpå. Turte ikke å si hei til noen i bandet da, haha.
Gjest Raindrops Skrevet 16. august 2011 #33 Skrevet 16. august 2011 Kaizers er også en fantastisk live-opplevelse, og da vil jeg spesielt dra frem helt tidlig i karrieren før de var blitt utrolig store. Liten scene og intimt lokale, og de som hamret løs på oljefat. Husker fortsatt følelsen når jeg så de første gang, helt fatastisk! Enig! Det var den gangen jeg betalte 70 kroner for å komme inn, og selv om man stod bakerst var det så få folk at det ikke spilte noen rolle, og bandet ga like mye på scenen som de gjør nå foran flere tusen. Kaizers <3
Gjest Consensio Skrevet 16. august 2011 #34 Skrevet 16. august 2011 (endret) TSOOL (The Soundtrack of our lives) De fikk hele publikum til å sette seg ned og være helt stille. Et magisk øyeblikk. I tillegg til at de har nydelig musikk. Og selvfølgelig alle konsertene med Jokke og Valentinerne. Har vært på kanskje 7-8 konserter med dem, ingen var like for å si det slik Endret 16. august 2011 av Consensio
Capricorn Skrevet 16. august 2011 #35 Skrevet 16. august 2011 The Wall på Telenor Arena i mai. Åge Aleksandersen. Viser ved kanalen. (tror jeg er litt gammel for jeg kjenner ikke til så mange av bandene som blir nevnt her) 1
nattsvermer Skrevet 16. august 2011 #36 Skrevet 16. august 2011 Fait No More på Hove i 2009 Foo Fighters på Norwegian Wood i 2008
Gjest Heloise Skrevet 16. august 2011 #37 Skrevet 16. august 2011 Glemte å nevne Rammstein i Spektrum 2004 (tror jeg) og Tuoni i Kouvola i 2005.
Gjest NozMonster Skrevet 16. august 2011 #38 Skrevet 16. august 2011 (endret) Tom McRae har alltid helt utrolig magiske konserter. Han gjør noe unikt hver gang, som å synge a capella midt inni publikumsgjengen, få oss til å kore på populære sanger på en helt spesiell måte eller bare si morsomme ting. Musikken hans og hvor fantastiske konsertene er, betyr enormt mye for meg. Men den absolutt beste konsertopplevelsen var på Quart-festivalen i 2001 eller 2002 (husker ikke nøyaktig.) Yndlingsbandet mitt TRAVIS. Sto på første rad, og konserten nærma seg slutten. Så skulle de synge "Why Does It Always Rain On Me?". I det Fran spilte de første tonene, begynte det å dryppe fra himmelen. Så kom sangen i gang, og regnet fosset ned over publikum. Det regna noe helt enormt. Tett, kraftig sommerregn. Vi hoppa opp og ned mens vi sang med, og vi ble bløtere og bløtere av alt vannet. Det var helt vilt. Så var sangen slutt, og idet de siste tonene lød utover området...slutta det å regne. Et par drypp, bare. I neste og siste sang, "Happy", regna det ikke. Det er det sykeste, mest magiske og mest surrealistiske jeg har vært med på på en konsert noensinne. The band that made it rain. Fran stirra utover det hoppende, dryppende våte publikummet og sa "it's surreal". Oh yeah. :skratte: i knoooow!!! jeg var på den samme konserten! men jeg har slutta å fortelle den episoden der, for det er sørenmeg ingen som tror på meg! de tror jeg bare overdriver noe veldig btw, så var det i 2002 Denne konserten og foo fighters i oslo spektrum i 2002 må nok være i øvre del av min favorittliste Endret 16. august 2011 av NozMonster
Niennas Skrevet 16. august 2011 #39 Skrevet 16. august 2011 Jeg glemte forresten Comeback-konserten til Gåte på UKA i 2009 (??). Det var helt utrolig, jeg og en haug med andre jeg aldri hadde møtt før sang alle sangene fra begynnelse til slutt, og alle ga alt! (Det har jo sikkert litt med at vi tenkte "Jaja, her har vi en mulighet til å "feste" med Gåte en siste gang", men det viste seg jo det at de holdt enda flere konserter en liten stund etter dette Ikke mye å skryte av å ha vært på avslutningskonserten til Gåte, også Comeback-konserten hvis de bare skal fortsette fra tid til annen, uten å lage ny musikk)
otilie Skrevet 16. august 2011 #40 Skrevet 16. august 2011 (endret) Var på Roskilde i 06. Det ble en veldig spontan tur, så jeg hadde knapt fått med meg hva slags band som skulle spille der xD Men fant nå etterhvert ut at Sigur Ros spilte der, ett av yndlingsbandene mine! De jeg var med skulle se Opeth (jeg ville gjerne se de jeg og, men Sigur Ros foran de ass) så jeg stakk på konserten helt alene. Hadde allerede vært på Roskilde noen dager, og siden det var dyrt med vann der, og vi ikke hadde noe særlig anna drikke enn øl var jeg ganske dehydrert, og sleit med å holde meg stående under konserten. Men det var verdt det uansett!! Helt fantastisk show på scenen, og på en av sangene kom et helt korps ut på scenen i knæsjrøde uniformer og spilte! Folk sto rundt meg og holdt rundt hverandre og sånn for det var så nydelig :D I Roskildeavisen dagen etter beskrev de konserten som 'en reise under vann' og det er en bra beskrivelse :D Så delte de ut vann ved scenen etter konserten var ferdig haha! Endret 16. august 2011 av otilie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå