Gå til innhold

Valg av pc, 13"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg en 13" pc. Den skal brukes til internett, og skolearbeid.

Noen som har noen tips til en ok pc?

Max 5000kr.

Har sett på HP Probook, men jeg har dårlig erfaring med hp pavilion fra før, så er litt skeptisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en toshiba sattelite 13'', som er helt genial. Jeg betalte dog 7000 kroner for min, men det var fordi jeg ville ha litt bedre spesifikasjoner. Du får en annen som er billigere og sikkert minst like bra til ditt bruk :)

Skrevet

Lenovo og Asus er to ganske gode merker.

Skrevet

Mac da?

Og hvilken mac foreslår du til max 5000?

• Liker 2
Gjest "gjest"
Skrevet

Er du her også?

• Liker 1
Skrevet

En probook som f.eks denne er vesentlig bedre enn HPs Pavillion serie.

Forsåvidt en fin maskin. Vifta er alltid på (men relativt stille). Jeg synes det er positivt med matt skjerm, men kvaliteten er ikke mer enn middels. Batteritid er vel 3-4 timer. Som alle andre PC-merker så legger jo også HP med litt vel mye forehåndsinstallert programvare. Utover det er byggekvalitet god, tastatur bra osv. Ikke noe dårlig kjøp, men om det er rett maskin for deg kommer helt an på hva du vektlegger.

Skrevet

Er du her også?

Ehm. Ja.

Skrevet

Det lurer jeg også på!

For den billiste 13" Mac koster 9990,-

Skrevet

Mac da?

Ansatt av eplehuset eller?

Ts: Anbefaller deg å holde deg unna hp maskiner. Jeg har selv hatt tre stykker og alle blir ekstreme varme(ene tok fyr)

• Liker 1
Skrevet

Er denne Probook'en jeg har sett på : http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:3885389;c:36159

4400 kr er overkommelig syns jeg.

Mac har jeg dessverre ikke råd til.

Det jeg vektlegger er egentlig at det skal være en grei maskin som funker fint til nettsurfing, og skolearbeid med word, excel og duett (regnskapsprogram)...

Så det er ikke de mest krevende oppgavene, så jeg trenger ingen super data..

Jeg har en 15,6" HP pavilion også, men vil ha en som er litt lettere å ta med seg.. Det jeg er missfornøyd med den er at den har vært på service to ganger på 1 år for å bytte CPU tror jeg de kalte det.. Og den bråker, vifta går hele tiden. så om det er det samme på proobok blir jeg litt mer skeptisk kanskje..

Men jeg tar gjerne imot anbefalinger, jeg har lite peiling på data.

TS

Skrevet

Er denne Probook'en jeg har sett på : http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:3885389;c:36159

4400 kr er overkommelig syns jeg.

Mac har jeg dessverre ikke råd til.

Det jeg vektlegger er egentlig at det skal være en grei maskin som funker fint til nettsurfing, og skolearbeid med word, excel og duett (regnskapsprogram)...

Så det er ikke de mest krevende oppgavene, så jeg trenger ingen super data..

Jeg har en 15,6" HP pavilion også, men vil ha en som er litt lettere å ta med seg.. Det jeg er missfornøyd med den er at den har vært på service to ganger på 1 år for å bytte CPU tror jeg de kalte det.. Og den bråker, vifta går hele tiden. så om det er det samme på proobok blir jeg litt mer skeptisk kanskje..

Men jeg tar gjerne imot anbefalinger, jeg har lite peiling på data.

TS

Vær glad du ikke betaler 10000kr for en maskin du skal bruke til skole og surfing. Det hadde vært bortkasta penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...