Gjest Impreza Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Jeg trener spinning ca tre dager i uken (har kun vært to dager i uken nå i sommer). Er dette nok? Er også med på 30 minutters styrketrening etterpå 1-2 ganger. Jogging og gåturer ol er uaktuelt da jeg har et helseproblem som gjør at jeg får smerter om jeg gjør det, spinning er mindre belastende.
Wiggins Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Om dette er nok avhenger av om du forbrenner mer enn du spiser. Det er umulig for folk på et forum å si noe om, men du kan sjekke det veldig enkelt: Hvis du veier deg et par ganger i uka, om morgenen etter at du har vært på do, og ser at vekta går nedover over tid, så forbrenner du mer enn du spiser. Står den derimot stille forbrenner du like mye som du spiser. Ellers vil jeg gjenta min kjepphest: Det er mye viktigere å være i litt aktivitet hver dag enn å trene på helsestudio 2-3 ganger i uka, både for helsa og for vekta. Vestlige helsemyndigheter anbefaler en halvtime hver dag som det absolutte minimum. Til denne halvtimen regner du alt som får opp pulsen, som å gå i trapper, sykle til jobben etc. Siden spinning går greit for deg antar jeg at du også kan sykle. Spesielt siden du har en skade eller hva det nå er så pass på å bruke lette gir og heller holde rask pedalfrekvens enn å gampe rundt på tunge gir, du bør ligge på 70-90 tråkk/minutt. Selvsagt bør man være i mer aktivitet denne halvtimen hver dag, alle funksjonsfriske burde greie å komme opp i minst en time per dag. Dessuten er det jo ikke noe i veien for å både trene på helsestudio 2-3 ganger i uka og være i aktivitet hver dag. Styrketrening 1-2 ganger i uka høres litt lite ut til å få noe særlig framgang. Skal du få framgang bør du opp i 2-3 ganger i uka.
Tullepia Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 Så sant du ikke dytter i deg mengdevis med pottis og sjokolade hver dag, så skulle dette være helt perfekt for å gå ned i vekt! Bruk ellers de mulighetene du har til å bevege deg i hverdagen (sykle til jobb/venner/butikken osv).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå