Gå til innhold

Trenger pergo hjelp ..... haster

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei

Jeg startet pergotime enkel dose i forrige måned,

jeg fikk mensen 2. juli og legen sa at jeg må ta den ifra dag 3-7, jeg tok en test 22. juli som viste progestron på 29, og den andre test den 29. juli som viste progestron på 38, legen mente jeg har hatt eggløsning men ble ikke gravid og fikk mensen. stor skuffelse også. :snurt::trist:

etter det kontaktet jeg legen min og han sa at jeg må ta en ny enkel dose siden jeg reagerte bra på første forsøket. :jepp:

her kommer nøye beskrivelse av mensen og pergo.

3. og 4. august fikk jeg litt rosa utflod , det regnet ikke som mens, men var 100% inni meg selv at det er tegn på mensen min. Den 5. august fikk jeg ordentlig mens, og derifra telte jeg mens dagene mine slik at 5. august ble min første mens dagen. :trist:

jeg tok pergo 5o mg, på kvelden av dag 3-7. dagen også fra 7.aug-11 aug.

i dag er det 14. august og vi har ikke hatt noe samleie fram til nå.

når tid skal jeg starte med eggløsnings tester,og hvor mange ganger må vi ha samleie i dene perioden. normalsett bruker vi å ha samleie anne hver kveld i forsøks perioder, og jeg bruker også en pute under høftene. :sengekos:

Trenger info fra de som har erfaring med pergo.

takk på forhånd.

:takke:

Endret av jeg skal ha barn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man får EL etter pergo varierer fra person til person. Du vil sannsynligvis få EL samme syklusdag som ved sist pergokur.

Rådene som står i pakningsvedlegget på EL tester gjelder også ved Pergo. Jeg ville sannsynlivis startet å teste på dag 9-10. Men jeg er kun vant med pergo fra dag 5-10, aldri brukt 3-7, så jeg vet ikke om EL skjer tidligere når man starter pergo tidligere. Kanskje teste fra dag 7 for sikkerhets skyld? Og starte prøvingen omtrent samtidig?

Pergo medfører for mange en del plager og er heller ikke et middel som er særlig bra for kroppen, så det å miste sjangsen i en pergosyklus er dumt. Jeg ville forsøkt å ha samleie hver 2-3 dag jevnt, dersom det er naturlig for dere (tvangssex som følge av prøving fører ingenting godt med seg på sikt....). Dette også fordi kvaliteten på svømmerne blir bedre ved hyppigere utløsning, har man ikke hatt utløsning på en stund er kvaliteten på det som kommer dårlig... Og pute under rumpa har ingenting for seg, det er kun en myte.

Skrevet

Takk for svaret men mener du dag 7. av mensen eller tablettene.

:sjenert:

Skrevet

Takk for svaret men mener du dag 7. av mensen eller tablettene.

:sjenert:

Dag syv i syklusen. Der hvor første dag i mens er dag 1, og siste dag er dagen før du på nytt får mens. Du får mens dag 1, tar pergo dag 3-7, begynner å teste fra dag 7. (men vil sannsynligvis ikke få positiv før dag 10-14).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...