Gå til innhold

Funker internett uten router til bredbånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har trådløs internett i leiligheten. Men hvis jeg tar ned routeren når jeg flytter ut, slutter da internettet å funke? sånn at ikke senere leieboere kan bruke den?

Må bare være helt sikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må si opp abonnementet for å være helt sikker på at ingen andre kan bruke det

Skrevet

Men jeg tenkte da å ta med meg denne routeren i min nye leilighet. (som er i en helt annen by enn nåværende).

derfor har jeg ikke lyst til å si det opp. men må jeg melde adresseendring til internettleverandåren?

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Men jeg tenkte da å ta med meg denne routeren i min nye leilighet. (som er i en helt annen by enn nåværende).

derfor har jeg ikke lyst til å si det opp. men må jeg melde adresseendring til internettleverandåren?

Ja! Internettet ditt ligger ikke i routeren ;)

Ta kontakt med leverandøren og meld om flytting av abonnementet, så sier sikkert de ifra hva du skal gjøre med routeren. Jeg har hatt en leverandør hvor man leide en router som man tok med seg og måtte sende tilbake ved oppsigelse, og en hvor den ble innstallert i veggen og skulle bli igjen i boligen.

Skrevet

Ja! Internettet ditt ligger ikke i routeren ;)

Ta kontakt med leverandøren og meld om flytting av abonnementet, så sier sikkert de ifra hva du skal gjøre med routeren. Jeg har hatt en leverandør hvor man leide en router som man tok med seg og måtte sende tilbake ved oppsigelse, og en hvor den ble innstallert i veggen og skulle bli igjen i boligen.

Så selv om jeg tar ned routeren og kobler fra, så vil internettet fortsatt være i leilighetn til jeg sier det opp? eller melder adresseendring?

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Så selv om jeg tar ned routeren og kobler fra, så vil internettet fortsatt være i leilighetn til jeg sier det opp? eller melder adresseendring?

Ja.

Skrevet

Jepp. Internettet er koblet til stedet du bor, ikke til routeren. Hvis du ikke sier opp eller melder flytting så vil du også fortsatt få regninger til ditt tidligere bosted. Internettleverandøren er jo ikke synsk ;)

Skrevet

Vel, det avhenger.

Hos meg (Get bredbånd) er abonnementet knyttet opp mot den spesifike routeren jeg har (serienummeret), så dersom jeg tar med meg routeren ligger det forsåvidt signal i kabelen men man får ikke benyttet det uten en router med gyldig abonnement. Mens med ADSL hos f.eks. Telenor er abonnementet knyttet opp til linjen. Så dersom du tar med deg routeren kan hvem som helst ta med seg sin egen router og koble seg opp. Routere kan man kjøpe så og si hvor som helst.

Du bør absolutt melde flytting før du forlater leiligheten og så forteller de deg hva du skal gjøre med routeren. La den stå igjen, levere tilbake eller ta med videre.

Skrevet

Irriterende at det er søndag i dag. for kundeservice (Nextgentel i dette tilfellet) er jo ikke åpent i dag. og jeg flytter i dag. kommer ikke tilbake. så tror jeg bare safer, og tar med meg routeren jeg. så melder jeg adresseendring i morgen.

Noen som vet ca hvor mange dager det tar før internetten slutter å funke i nåværende leilighet?

Gjest Cuntzilla
Skrevet (endret)

Sist jeg hadde NextGenTel (noen år siden nå) så leide man router av dem, og skal følgelig ta den med når man flytter hvis man skal fortsette kundeforholdet.

Kan nok ta sin tid å koble opp det nye stedet, hvor fort det stenges på det gamle er jeg ikke like sikker på.

Du trenger vel ikke ringe, gjør det på kundesidene dine på nextgentel.no.

Endret av Cuntzilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...