AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Hvor vanskelig er det å studere sykepleier? Jeg vil egentlig bli bioingeniør, men jeg er dårlig i matte og kjemi Men nå tenker jeg litt på sykepleier, for jeg har nok til å komme inn Føler at det er et supertrygt valg, selv om man ikke tjener all verden, så er man sikret jobb og kan sikkert jobbe seg videre slik at man kan tjene noe bedre etterhvert. Men er studiet vanskelig? Jeg er intressert i anatomi og medisin, syntes 1.hjelp osv. er spennende. Men er det mye matte og kjemi? Er mer teori enn praksis? Jeg har studert markedsføring, og det var ikke helt greia for å si det sånn.
HedvigR Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Har ikke gått sykepleie selv, men vet jo det er medikamentregning, som du må ha 100% for å stå på, og det er jo matte. Men det er ganske grunnleggende matte da, ikke så veldig vanskelig hvis du jobber bra med det Ellers er det sikkert noen som kan svare bedre enn meg på det andre du lurer på
mufi Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 Hei går selv på sykepleien. Om det er vanskelig? Det kommer helt an på hva slags person man er. En ting er hvertfall sikkert, du har et hav av muligheter etterpå, og er på ingen måte fastlåst i en bås. Spranget og ulikhetene mellom de forskjellige typer etter- og videreutdanninger er stort, og som sykepleier kan man gjøre nærmest hva som helst, hvor som helst. Lønnen er heller ikke så dårlig som mange vil ha det til, særlig ikke om man jobber turnus med helg- og kveldsskift. Grunnlønnen er jo ikke så mye å skryte av, men det er den som oftest blir oppgitt - tilleggene kan utgjøre en hel del. Det er ikke vanskelig matematisk sett, om man har grunnleggende mattekunnskaper. Det er lagt opp så alle skal klare det, og det finnnes hjelpebøker i dette faget, som forøvrig ikke er stort. Det eneste er som nevnt over medikamentregning, men det er grunnleggende formler, og bør gå helt greit. Sånn ellers, hvertfall der jeg studerer, er 50% av studiet praksis og 50% teori, teoridelen omfatter blandt annet hele siste våren med bacheloroppgave og sånn, så selv føler jeg at det går lynkjapt. Det veksles litt mellom teori/praksis gjennom årene, så tiden flyr
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #4 Skrevet 14. august 2011 Åh, så gøøy!! Nå fikk jeg bare enda mer lyst! Så utrolig flott at det er så mye muligheter når man er ferdig. Jeg liker godt å jobbe turnus (helger og kveld) og vil absolutt ikke ha en 8-16 jobb, så dette høres jo bra ut. enkel og grunnleggende matte skal jeg nok klare. Hvis det bare er en liten del av det. Åh, at jeg ikke bare valgte det med en gang!! Så heldig du er som studerer det
Gjest MorAase Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Hvorfor skal du ikke klare å bli bioingeniør hvis du virkleig vil bli det? Om det er noe du ikke fikk til her i livet så var det fordi du ikke ville det nok!
Seroquel Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Hei går selv på sykepleien. Om det er vanskelig? Det kommer helt an på hva slags person man er. En ting er hvertfall sikkert, du har et hav av muligheter etterpå, og er på ingen måte fastlåst i en bås. Spranget og ulikhetene mellom de forskjellige typer etter- og videreutdanninger er stort, og som sykepleier kan man gjøre nærmest hva som helst, hvor som helst. Lønnen er heller ikke så dårlig som mange vil ha det til, særlig ikke om man jobber turnus med helg- og kveldsskift. Grunnlønnen er jo ikke så mye å skryte av, men det er den som oftest blir oppgitt - tilleggene kan utgjøre en hel del. Det er ikke vanskelig matematisk sett, om man har grunnleggende mattekunnskaper. Det er lagt opp så alle skal klare det, og det finnnes hjelpebøker i dette faget, som forøvrig ikke er stort. Det eneste er som nevnt over medikamentregning, men det er grunnleggende formler, og bør gå helt greit. Sånn ellers, hvertfall der jeg studerer, er 50% av studiet praksis og 50% teori, teoridelen omfatter blandt annet hele siste våren med bacheloroppgave og sånn, så selv føler jeg at det går lynkjapt. Det veksles litt mellom teori/praksis gjennom årene, så tiden flyr Høres veldig bra ut Hvor studerer du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå