Gå til innhold

Gjesteliste og tema for bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg sommeren 2012 og er såvidt i gang med planlegging. Har bestilt kirke og festlokale, og prøver hardt å komme fram til en endelig gjesteliste sammen med kjæresten min. Ikke lett! Han har mye mer familie enn meg, jeg har flere nærmere venner enn han...vi har ikke lyst til å gå over 70-75 gjester. Og en ting jeg lurer på: han vil ha med et onkelbarn på 8år i middagen og festen...er ikke det litt ungt? Tenker på alkoholen, egen mat, kjedelige taler og de som må passe han...

Så - jeg har lyst til å ha en eller annen rød tråd igjennom bryllupet. Er det noen erfarene bruder som kan komme med forslag til tema? Og hvordan jeg skal bruke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Vi skal ha med våre nieser og nevøer, de er fra 3 til 7 år gamle. Men de blir jo ikke hele kvelden da, blir hentet av barnevakter etter middagen for vi vil ikke ha barn på festen. Dere kan jo evt be onkelbarnet til kirken og middagen men avtale med foreldrene at han/hun blir hentet etter middag siden dere ikke blande barn og alkohol. Det skjønner de helt sikkert godt :)

Ang tema så må dere bare ta noe som passer dere. Vi skal gifte oss på vinteren og har blått, hvitt og sølv som hovedfarger siden dette passer veldig godt. Men noe mer tema enn det har vi ikke tenkt noe på..

Skrevet

Problemet er bare det at det er brudgommen som er en av de mest gira på å ha han der.. vi har begge veldig festglade venner, og synes det blir så feil med et barn blant alkoholen.. og da får jo heller ikke foreldrene kanskje slått seg løs heller?

Skrevet

Derfor jeg foreslo at noen kan hente han etter middagen. Ingen som drikker seg fulle allerede da regner jeg med... :) Da har han jo allerede fått vært med i kirken og endel timer på festen. Da er han sikkert lei uansett hvis han er det eneste barnet

Skrevet

Obs, mente gira på å ha han med på festen ;) men ja, han er nok sliten og lei. Og så tror jeg kanskje jeg må tenke at den dagen er ikke han mitt "problem". uff, håper jeg ikke blir bridezilla :tristbla:

Skrevet

Obs, mente gira på å ha han med på festen ;) men ja, han er nok sliten og lei. Og så tror jeg kanskje jeg må tenke at den dagen er ikke han mitt "problem". uff, håper jeg ikke blir bridezilla :tristbla:

Skjønner deg kjempegodt jeg. Jeg lar heller ikke andres barn bli mitt problem den dagen vi gifter oss. Jeg forventer faktisk at de tar med seg barna til et annet rom hvis de bråker under middagen/taler. JEG vil faktisk ha en fin bryllupsdag. Om det gjør meg/oss til bridezillaer så har jeg ikke noe problem med å bli kalt det :)

Skrevet

Er ikke BRYLLUP i seg selv nok av et tema da? O_o

• Liker 2
Skrevet

Bryllup er vel kanskje et tema i seg selv, men er flere som spør meg hva slags tema jeg skal ha eller hvilke farger som skal gå igjen og at dette er viktig å vite tidlig...vet ikke jeg? Sommerbryllup holder kanskje??

Skrevet

Når folk spør om tema svarer jeg som regel bare at lokalene vi har valgt er tema nok i seg selv :) (Vi har et lokale på et ærverdig hotell). De som holder bryllup i andre lokaler skal gjerne pynte en del på egenhånd, og da kan det være greit med tema (som farger, sommerfugler, hjerter e.l.).

Jeg er ikke en av dem som MÅ ha en rød tråd fra invitasjonene til fargen på serviettene, men folk er forskjellige :) Bryllupskoordinatoren på hotellet nevnte at noen bruder blir manisk opptatt av detaljer (som fargen på innpakningen til tannpirkerne), og da gjør man planleggingen vanskeligere for seg selv.

Er du ikke optatt av dette, holder det i massevis å si sommerbryllup!

Skrevet

Jeg skal ha sommerbryllup på sørlandet, og har lyst til å bruke markblomster både i kirken og i festlokalet. Har også lyst til å ha noen blomster i håret. Det holder vel? Er redd for at det skal bli for mye og tacky..men er samtidig veldig glad i å ha det gjennomført og med fine detaljer.

Skrevet

Jeg ser ikke hvordan markblomster kan bli for mye, jeg da :) Det høres flott ut! Hvis du vil ha det gjennomført, ha invitasjoner osv med markblomster også!

Skrevet

Ja, det kan jeg jo ;) skal få en kamerat som er grafisk designer til å lage invitasjoner osv så skal tipse han om det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...