AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Vi har vært prøvere i ett år med tre SA bak oss. (3 mnd siden siste sa). I siste prøveperiode så prøvde vi hardt for å si det sånn men likevel fikk jeg mensen for ei uke siden. Det var en vanlig mens så jeg tenkte ikke noe videre over det, men de siste par dagene så har brystene svulmet samt at de er vonde. (vondt å ligge på magen). I tillegg så sitter jeg her og er ganske kvalm. Jeg lurer på om jeg faktisk kan være gravid selv om jeg nettopp har hatt mensen? Jeg har jo lest om andre som får mensen selv om de er gravide. Ganske skummelt synes jeg. Jeg har den siste uken drukket flere glass med vin og noen øl siden jeg hadde fått mensen tenkte jeg at det ikke var noen fare. Jeg har akkurat begynt med clearblue fertilitetsmonitor også. (er på dag 8). Er det noen som vet om hva slags utslag den vil gi hvis man faktisk ER gravid? Lurer på om jeg skal kjøpe en test for sikkerhetsskyld eller om det er bortkastet penger.
Athene Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 De som opplever å få mensen når de er gravide, opplever ikke en vanlig mensen. Den pleier å være kortere/mindre blod/annerledes på andre måter. Så sannsynligheten for at du er gravid er liten. Det er ikke bare EL symptomer du kjenner da? Er du usikker, ta en test. Det er kjedelig å gå og lure, og ingen her kan gi deg det riktige svaret på om du er gravid eller ikke. Du sier det koster mye, men "kostnaden" ved å drikke alkohol og gjøre andre ting som kan være skadelig er større. Bestill eventuelt tester på billigetester.no. Er du faktisk gravid vil EL tester sannsynligvis være positive hver dag nå (eller bli det snart). LH nivået er høyt ved graviditet, så du hadde nok hatt maks på fertilitetsmonitoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå