AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 I løpet av den siste tiden har jeg innsett at jeg er tynnfeit, og det vil jeg gjøre noe med! Trenger derfor litt hjelp fra dere sprekinger her inne, hovedsakelig i matveien. Treningen føler jeg at jeg har en viss greie på (mer styrketrening, right?). Litt om meg: Trener utholdenhet 3-4 ganger i uka, ca. en time om gangen. 165 cm høy, 60 kg. Alt for glad i sjokolade og godis, og drikker omtrent en sixpack med øl i uka. Skal derimot prøve å drikke mindre, men det er så vanskelig når man er student og det er mye sosialt... Liker godt å trene, men foretrekker kondis fremfor styrke, noe som medfører at det heller blir det. Som student har jeg heller ikke råd til å melde meg inn i treningsstudio, så noen gode tips på enkle styrkeøvelser man kan gjøre hjemme hadde vært supert. På forhånd takk for all hjelp! Jeg er lei av å væe tynnfeit!
spinnwild Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Jeg tror egentlig at litt mer styrketrening vil være nok for en som er "tynnfeit" til å bli "tynntynn"(?)... Som jeg har forstått så er tynnfeite folk som er tynne men ikke stramme/faste i kroppen, så da vil jeg tro at styrketrening vil hjelpe best (siden du allerede trener utholdenhet også). Når musklene bli større vil du forbrenne mere også, og da vil fettprosenten gå ned av seg selv. Trenger ikke studio: vekter kan være så mangt (flasker med vann og bøker bruker jeg), styrketrening med bruk av kroppsvekt er jo greit å gjøre hjemme (situps og pushups osv.), har du litt peiling på trening (kroppsstillinger og slikt) så kan youtube være en kilde til inspirasjon om treningen trenger noe nytt...
Gjest Rosemor Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 I løpet av den siste tiden har jeg innsett at jeg er tynnfeit, og det vil jeg gjøre noe med! Trenger derfor litt hjelp fra dere sprekinger her inne, hovedsakelig i matveien. Treningen føler jeg at jeg har en viss greie på (mer styrketrening, right?). De siste dagene har jeg innsett at det er mange definisjoner av "tynnfeit", så det ville vært greit å vite hva du legger i begrepet.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #4 Skrevet 14. august 2011 De siste dagene har jeg innsett at det er mange definisjoner av "tynnfeit", så det ville vært greit å vite hva du legger i begrepet. Jeg er normalvektig, men har ikke en spesielt stram kropp. Litt ekstra fett på mage og armer. Rett og slett litt dvask! Kroppen min ser omtrent slik ut. Min lenke
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Jeg tror egentlig at litt mer styrketrening vil være nok for en som er "tynnfeit" til å bli "tynntynn"(?)... Som jeg har forstått så er tynnfeite folk som er tynne men ikke stramme/faste i kroppen, så da vil jeg tro at styrketrening vil hjelpe best (siden du allerede trener utholdenhet også). Når musklene bli større vil du forbrenne mere også, og da vil fettprosenten gå ned av seg selv. Trenger ikke studio: vekter kan være så mangt (flasker med vann og bøker bruker jeg), styrketrening med bruk av kroppsvekt er jo greit å gjøre hjemme (situps og pushups osv.), har du litt peiling på trening (kroppsstillinger og slikt) så kan youtube være en kilde til inspirasjon om treningen trenger noe nytt... Takk for tips om bøker, vannflasker og youtube! Det skal jeg prøve
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Jeg er normalvektig, men har ikke en spesielt stram kropp. Litt ekstra fett på mage og armer. Rett og slett litt dvask! Kroppen min ser omtrent slik ut. Min lenke Forskjellen på dette og lubben er? Mer rumpe og lår hos lubne?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Forskjellen på dette og lubben er? Mer rumpe og lår hos lubne? + 10 kilo så vil jeg si at det er en lubben kropp.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 Forskjellen på dette og lubben er? Mer rumpe og lår hos lubne? Ikke ts, men: En slik kropp ser ikke lubben ut under klær, derfor passer den godt i min definisjon av "tynnfeit". 2
Kitty_katt Skrevet 14. august 2011 #9 Skrevet 14. august 2011 Jeg har skjønt det slik at når man er tynnfeit så er man tynn eller slank, men det er bare fett. Det er ikke en trent og stram kropp. Det bilde vist over her vil jeg kalle smålubben...
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #10 Skrevet 16. august 2011 Jeg har skjønt det slik at når man er tynnfeit så er man tynn eller slank, men det er bare fett. Det er ikke en trent og stram kropp. Det bilde vist over her vil jeg kalle smålubben... Det er da ett fett hva du ville kalle TS, poenget hennes er at hun vil stramme opp, og du kommer ikke akkurat med konstruktive råd der. TS - skjær ned på snop og øl, selvsagt. Jeg kjenner til problemet med at det er så mye sosialt som involverer øl, men det hjalp meg å drikke rødvin i stedet. Mindre kalorier, og jeg drakk også mindre fordi vin ikke sklir like lett ned som øl. Det ble kanskje to glass vin i baren en fredagskveld i stedet for fire halvlitere. Og så legg på mer styrketrening. Hjemmeøvelser med kroppsvekt er en god start. Har dere ikke treningssenter via samskipnaden din? Det pleier å være MYE billigere enn Sats og de andre kjedene.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #11 Skrevet 16. august 2011 Det er da ett fett hva du ville kalle TS, poenget hennes er at hun vil stramme opp, og du kommer ikke akkurat med konstruktive råd der. TS - skjær ned på snop og øl, selvsagt. Jeg kjenner til problemet med at det er så mye sosialt som involverer øl, men det hjalp meg å drikke rødvin i stedet. Mindre kalorier, og jeg drakk også mindre fordi vin ikke sklir like lett ned som øl. Det ble kanskje to glass vin i baren en fredagskveld i stedet for fire halvlitere. Og så legg på mer styrketrening. Hjemmeøvelser med kroppsvekt er en god start. Har dere ikke treningssenter via samskipnaden din? Det pleier å være MYE billigere enn Sats og de andre kjedene. Takk for gode råd! Nå som studentuka har begynt får jeg heller satse på vin ja. Hvitvin er vel kanskje enda "bedre"? Jeg tenkte at sprit var det aller "beste", sammen med feks. pepsi max. Men så fikk jeg høre at sånn brus absolutt ikke er bra for kroppen...? Føler selv at jeg har et ganske bra kosthold nå, da. Kalkunskinke, laks, makrell i tomat, tomater, epler, müsli, havregryn yoghurt, brød, knekkebrød, ris, pasta og blomkålsuppe med ekstra blomkål. Alt dette er vel ganske bra? Pasta og brød er selvfølgelig ikke så toppers, men jeg spiser ikke mer enn 2-4 brødskiver om dagen, og pasta under en gang i uka. Problemet er nok det at jeg spiser litt for mye godis, ja... Det er treningsstudio hos studentsamskipnaden, ja. Jeg får sjekke hvordan det er! Et spørsmål til; hvis jeg feks. begynner å gå frem og tilbake til skolen hver dag (som er ca. 20 min hver vei), vil det jeg fremdeles se resultater dersom jeg kutter litt ned på kondis-treninga? Feks. at jeg trener en halvtime kondis og så en halvtime styrke 3-4 ganger om dagen? Eller må jeg fortsette med kondisen og legge til mer styrke? Jeg er litt redd for at jeg ikke får tid til å opprettholde et sånt regime. Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #12 Skrevet 16. august 2011 Det jeg skrev om kostholdet er ikke alt jeg spiser altså, men ca. slik det ser ut. TS
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #13 Skrevet 16. august 2011 Takk for gode råd! Nå som studentuka har begynt får jeg heller satse på vin ja. Hvitvin er vel kanskje enda "bedre"? Jeg tenkte at sprit var det aller "beste", sammen med feks. pepsi max. Men så fikk jeg høre at sånn brus absolutt ikke er bra for kroppen...? Føler selv at jeg har et ganske bra kosthold nå, da. Kalkunskinke, laks, makrell i tomat, tomater, epler, müsli, havregryn yoghurt, brød, knekkebrød, ris, pasta og blomkålsuppe med ekstra blomkål. Alt dette er vel ganske bra? Pasta og brød er selvfølgelig ikke så toppers, men jeg spiser ikke mer enn 2-4 brødskiver om dagen, og pasta under en gang i uka. Problemet er nok det at jeg spiser litt for mye godis, ja... Det er treningsstudio hos studentsamskipnaden, ja. Jeg får sjekke hvordan det er! Et spørsmål til; hvis jeg feks. begynner å gå frem og tilbake til skolen hver dag (som er ca. 20 min hver vei), vil det jeg fremdeles se resultater dersom jeg kutter litt ned på kondis-treninga? Feks. at jeg trener en halvtime kondis og så en halvtime styrke 3-4 ganger om dagen? Eller må jeg fortsette med kondisen og legge til mer styrke? Jeg er litt redd for at jeg ikke får tid til å opprettholde et sånt regime. Takk for svar! Mitt problem med både spritblandinger og hvitvin (spesielt den typen hvitvin studentsteder serverer) er at det ofte blir så søtt at det bare renner ned, og da går det mye mer enn det behøver. Fordelen med rødvin er at garvesyren gjør at jeg drikker litt saktere. Jeg kan ikke så mye om hva du må trene, men jeg tror at mat og styrke vil være det viktigste for å få opp muskelmassen og ned fettprosenten. Og all fysisk aktivitet hjelper jo, så så mye skade kan det vel ikke gjøre om du trener litt mindre kondisjon jevnlig og heller er med aktiv i hverdagen?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #14 Skrevet 16. august 2011 Mitt problem med både spritblandinger og hvitvin (spesielt den typen hvitvin studentsteder serverer) er at det ofte blir så søtt at det bare renner ned, og da går det mye mer enn det behøver. Fordelen med rødvin er at garvesyren gjør at jeg drikker litt saktere. Jeg kan ikke så mye om hva du må trene, men jeg tror at mat og styrke vil være det viktigste for å få opp muskelmassen og ned fettprosenten. Og all fysisk aktivitet hjelper jo, så så mye skade kan det vel ikke gjøre om du trener litt mindre kondisjon jevnlig og heller er med aktiv i hverdagen? Helt sant, både sprit og hvitvin renner mye fortere ned enn rødvin, så får holde meg til rødvinen Tusen takk for hjelp! Det var gode råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå