Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av den typen som kan være litt stille og småsjenert i starten når jeg er ilag med personer jeg ikke kjenner. Jeg svarer selvfølgelig når andre henvender seg til meg og kan gjerne ta samtalen videre - viss jeg kommer på noe å si. Først når jeg er trygg på andre tørr jeg å åpne meg og vere sosial.

Nå skal jeg straks begynne i ny jobb, da dette er en relativt nyetablert bedrift er alle de ansatte ukjente for hverandre. Vi skal først ha et par blikjent-dager før vi begynner å jobbe. Og det er dette jeg gruer meg til. Jeg har jo veldig lyst til å bli kjent med de jeg skal jobbe sammen med, og da jeg er relativt ny i byen så ønsker jeg å skaffe meg et nettverk og venner. Men jeg evner jo ikke å mingle med ukjente folk. Er redd for at de vil synes jeg er rar, at jeg skal si noe rart , at jeg ikke kommer på noe å si eller dummer meg ut.

Jeg vet at det ikke er en sesam-sesam løsning på dette, men hadde blitt veldig glad viss noen hadde noen råd å komme med, eventuelt egne erfaringer. Føler at denne usikkerheten skygger litt for å ha fokus på jobben og den kan jo vere ødeleggende for å stifte nye bekjentskaper. Har som sagt ingen problem ilag med folk jeg kjenner, får høre at jeg er både morsom og ålreit å være sammen med. Men ilag med nye mennesker føler jeg at jeg bare står der som en sau... :trist:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen ? :sjenert:

Skrevet

Har vært med på sånne blikjent-opplegg ifm nye studier, og det som kjennetegner disse, er at man ikke er nødt til å finne på samtaleemner selv. Man blir gjerne satt sammen for å jobbe med en oppgave eller lignende, og etter hvert går praten av seg selv, fordi man glemmer å være nervøs.

Tror du kommer til å klare dette helt fint! Husk at også de andre sannsynligvis er spent og nervøse - selv om de gjerne skjuler det godt ;)

Dessuten er det ingen som kommer til å tenke at du er rar, bare fordi du er litt stille i begynnelsen. Du skal forhåpentligvis jobbe sammen med disse folkene en stund, og da gjør det ingenting om åpner deg mer og mer etter hvert. Det er verre med de som åpner seg altfor mye med en gang...

Skrevet

Jeg skal møte på ny jobb om få timer og kjenner at jeg er kjempespent på det. I dag er det kun de nyansatte som skal møte, på onsdag møter jeg resten av personalet. Da skal vi blant annet ha seminar, samt jobbe på team med planlegging. Da regner jeg med at jeg blir kjent med flere. Ellers er tipset mitt å spise lunsj sammen med kollegaene og være med på for eksempel lønningspils osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...