Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet et meget stramt budsjett har jeg tenkt til å brenne en del cd'er til pappa til jul i år. Han er den ultimate musikkelsker, og har hundrevis av cd'er og lp'er, men jeg har ikke anledning til å gå gjennom hva han har og ikke. Eneste jeg er ganske sikker på er at han ikke har kjøpt så mye musikk i det siste.

Han liker utrolig mye forskjellig, men spesielt 60 og 70-talls rock og country. Eksempel på artister jeg vet han liker: Rickie Lee Jones, Bob Dylan, Velvet Underground, The Band, Crosby Stills Nash & Young, David Bowie, Emmylou Harris, Delbert McClinton, The Chieftans...og utrolig mye mer som jeg ikke husker eller kan navnet på. :oops:

Problemet er at han har så utrolig mye, så jeg tenkte å samle en del nyere musikk som han kanskje ikke har hørt, men som kanskje kan være hans stil.

Er det noen som kan hjelpe meg med tips???

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Sergeant Petter

St. Thomas

Thomas Dybdahl

Tom McRae

Julian Berntsen

Ryan Adams

Jayhawks

Hope Sandoval

Wilco

Uncle Tupelo

Beth Gibson & Rustin' man

Pete Droge & the sinners

Proclaimers (OK, ikke veldig nytt, men kanskje nytt nok??)

Blue Rodeo

The brothers Figaro

Her finner du i hvert fall ny og "litt" ny musikk i samme gate! Lykke til!

Skrevet

Takk for hjelpen!

Thomas Dybdahl, Tom McRae, Julian Berntzen, Ryan Adams og Jayhawks hadde jeg allerede funnet frem, så da er jeg på rett spor iallefall...? :wink:

Skal sjekke ut de andre du foreslo!

Skrevet

Du MÅMÅMÅ sjekke ut Tim Christensens album (han som synger den sangen i Nikolaj og Julie).

Det er superbra, og jeg tror det vil passe godt inn sammen med de andre du har valgt ut.

Skrevet

Van Morrison!! (ingen over ingen ved siden :wink: )

Dixie Chicks

Alan Jackson

Vidar Busk? (har hørt mye god omtale om den siste CD'n hans: Love Buzz)

Du kan få en del billige gode cd'er hos CDON.no :wink:

Skrevet
Du MÅMÅMÅ sjekke ut Tim Christensens album (han som synger den sangen i Nikolaj og Julie).

Det er superbra, og jeg tror det vil passe godt inn sammen med de andre du har valgt ut.

Jeg har leitet etter det albumet alle steder jeg (er hekta på den sangen jeg òg) men finner det ikke.. !! Noen som vet hvor det selges??

:-? :wink:

Skrevet

blah! - glem spørsmålet mitt, jeg fant det nå.. tsk tsk :oops: :oops:

:wink::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...