Hipphurra Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Nå som høsten nærmer seg synes jeg det er greit å lese krimbøker, og gjerne en serie der man følger samme etterforsker. Så jeg trenger tips til bra serier:) Har blant annet lest Jo Nesbø, Unni Lindell, Camilla Lackberg og Arnaldur Indridason.
Brunhilde Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 Absolutt Henning Mankell sine bøker om Wallander, veldig bra krim! En annen forfatter jeg har fått sansen for er Jussi Adler Olsen. Han skriver om Avdeling Q, og du blir godt kjent med hovedpersonen(e). Anbefales på det sterkeste. Foreløpig er det kommet 3 bøker på norsk, den fjerde er ventet i februar.
Hipphurra Skrevet 14. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2011 Henning Makell har jeg lest en av tror jeg,men det er lenge siden. Har hørt mye bra om bøkene hans, så burde vel lese noen flere Ellers er det alltid spennende med litt mer ukjente forfattere og serier også, jeg har aldri vært borti Jussi Adler Olsen, så måtte søke litt. Det jeg fant virka absoultt spennende, så lurer på om jeg skal kaset med over de bøkene først! Takk for tipsene deres
CathFoto Skrevet 19. september 2011 #7 Skrevet 19. september 2011 Bøkene til Åsa Larsson er veldig bra, liker også godt Patricia Cornwell 1
HedvigR Skrevet 20. september 2011 #8 Skrevet 20. september 2011 Jeffery Deaver skriver utrolig gode krimbøker, særlig de i serien om Lincolm Rhyme! De er velskrevne, og utrolig spennende! Det som kjennetegner bøkene til Jeffery Deaver er at det hele tiden er nye vendepunkt og overraskeler, helt til siste side, men ikke til det latterlige, det følger alltid en klar og ren logikk. Fantastiske bøker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå