Gå til innhold

Navnet Evelina

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jag liker tydligen Evelina! :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at det ikke er det, men for meg høres det ut som et finne-på-selv-navn.

Liker ikke.

:Nikke:

Gjest Thessie!
Skrevet

Det er ikke forferdelig, men absolutt ikke noe jeg hadde valgt selv

Skrevet

Ev-e-lina

E-veli-na

Ev-el-ina

Eve-lina

Nå har jeg sagt meg blind på det ordet, så jeg aner ikke om jeg fikk det frem riktig her

Du må ha ekstremt god fantasi eller prate litt snodig :P

Noen jeg kjenner har en unge som heter Evelina, de uttaler det for Evvelina.

Alle spør første gangen de hører navnet. Jeg syns det er helt ok når man blir vant med det.

Skrevet

Fint navn.

Men det minner meg litt om polske jordbærplukkere... Har truffet opptil flere..

Skrevet

Elsker navnet Evelina :rodmer: Eveline er også nydelig! :jepp:

Skrevet

Rart at så mange skriver de uttaler det som "Evvelina". Mener dere med samme tonefall som ordet "tegnestifter"? Jeg ville uttalt det "Eveliiiina" (samme tonefall som ordet avocado". Eveliiina lyder pent, men Evvvvelina høres ut som noe de ville sagt ute på bygden... :sjenert:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Rart at så mange skriver de uttaler det som "Evvelina". Mener dere med samme tonefall som ordet "tegnestifter"? Jeg ville uttalt det "Eveliiiina" (samme tonefall som ordet avocado". Eveliiina lyder pent, men Evvvvelina høres ut som noe de ville sagt ute på bygden... :sjenert:

Folk meiner vel berre at det høyrast ut som om det er dobbel konsonant. Men trykket er på i-en. (Altså som Lina uttalt med tonem 1, framfor tonem 2 slik ein uttalar Lina åleine).

Endret av imli
Gjest Lizette
Skrevet

Moren min har en venninne som heter Eva Lina. Jeg synes egentlig det funker bedre, blir ikke så tungt å si.

Skrevet

Evelina (uttalt med lang i) er et nydelig navn :)

enig!

Gjest fersk lærer
Skrevet (endret)

Navnet uttales Eveliina (lang i).

Ganske populært navn i Øst Europa (noen nevnte Polen) der alle jentenavn MÅ slutte på a. Så alternativer med e eller konsinant på slutten passer ikke. Ikke et dobbelt navn heller.

Her er litt fakta: http://www.babynamespedia.com/meaning/Evelina

Endret av fersk lærer
Skrevet

Kan ikke fatte hvordan dere klarer å få Evelina til å bli Evvelina... Ødelegge ordet med vilje eller?

• Liker 1
Skrevet

Du må ha ekstremt god fantasi eller prate litt snodig :P

Nei, jeg har bare delt ordene inn hvordan det ville hørt ut med appostrof forskjellige steder.

Skrevet

Er ikke så fan av "moderne" navn, jeg synes egentlig ikke det var noe fint. Men Eveline synes jeg er hakket bedre (så noen nevnte det tidligere).

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, jeg har bare delt ordene inn hvordan det ville hørt ut med appostrof forskjellige steder.

Du blander begrepene, du mener aksent. Apostrof brukes ikke på denne måten.

Skrevet

Synes Evelina er kjempefint! (Eveline også)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...