Gå til innhold

Vannskadepåbadet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget vannskade i taket på badet mitt. Jeg eier leiligheten og har bodd her i 10 år og aldri hatt noe problem. Leiligheten i 2 etg er lik min, dvs. deres bad er rett over mitt bad,og jeg vet de har gjort noe utbedringer på sitt bad. Nå oppdaget jeg fukt/mugg i mitt tak, og tenker at det kommer ovenifra, at noe ikke er tett der.

Hvordan gjør jeg så? Eierene av 2 etg. er på ferie. Ringer jeg dem? Ringer jeg forsikringsselskapet? Ringer jeg en håntverker til å komme å se på det?

Alle tips og råd er velkomne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt styret og vaktmester i blokka kjapt som fy. Mulig det lekker hos dem over, og jo fortere dere får skrudd av vannet i leiligheten over, jo mindre skade skjer det. Ikke vent til mandag.

Skrevet

Kontakt styret og vaktmester i blokka kjapt som fy. Mulig det lekker hos dem over, og jo fortere dere får skrudd av vannet i leiligheten over, jo mindre skade skjer det. Ikke vent til mandag.

Dette er 1 enebolig somer bygd om til 2 selveierleiligheter. Vi har ikke styre eller vaktmester.

TS.

Skrevet

Hvor lenge har du sett vannskaden?

Har den pågått lenge, eller dukket det opp i går?

Kom det brått, bør du ringe eieren av leiligheten, og finne ut om de snart kommer hjem, evnt. om de har en ekstranøkkel liggende som du kan bruke for å komme deg inn og stenge av vannet.

Kommer vannet fra dem, skal det dekkes av deres forsikring, du skal da ikke bruke din forsikring, og betale egenandelen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...