Gå til innhold

Teller dette som en god dags trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var å trente kondisjon + styrke på hele kroppen på treningssenter i går.

I dag kommer jeg meg ikke på studioet, så jeg tenkte å trene hjemme. Men lurer på om dette er nok...

Dette er hva jeg har tenkt på:

Joggetur = 5 km. Bruker ca 44 min på det. Ulent terreng

10 min med rockering

3x12 dips

100 situps

så mange pushups jeg klarer (minimum 50)

Terrorplanken x2

3x12 knebøy (der jeg holder to store flasker med vann for å få litt vekt)

Kan dette regnes som ei ok treningsøkt? Eller er det noe mer jeg burde få med?

Jeg har som (langsiktig) mål å stramme opp kroppen, og gå ned noen kg.

Slenger med at jeg skal tilbake på treningsstudio i morgen for å ta ei skikkelig treningsøkt igjen. Vil bare ikke ha "fridag" idag. Må holde kroppen i gang :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Hvis du ønsker fremgang i styrketreningen er det veldig lurt å ikke trene samme muskel hver eneste dag, vanligvis sier man at en muskel bør ha minst 48 timers hvile før den blir trent igjen. Du kan vurdere å ikke trene styrke mer enn annenhver dag, eller dele opp øvelsene slik at du tar overkropp enn dag og underkropp enn annen dag. Det er også flere måter å dele opp på slik at musklene får enda mer hvile mellom øktene.

Skrevet

Hvis du ønsker fremgang i styrketreningen er det veldig lurt å ikke trene samme muskel hver eneste dag, vanligvis sier man at en muskel bør ha minst 48 timers hvile før den blir trent igjen. Du kan vurdere å ikke trene styrke mer enn annenhver dag, eller dele opp øvelsene slik at du tar overkropp enn dag og underkropp enn annen dag. Det er også flere måter å dele opp på slik at musklene får enda mer hvile mellom øktene.

Kan det evt. holde med en joggetur og en runde med rockering idag da?

Skrevet

Kan det evt. holde med en joggetur og en runde med rockering idag da?

Ja, absolutt :)

Skrevet

Kutt ut situps for all framtid. Det er en lite effektiv og direkte skadelig møkkaøvelse. Gjør planken i stedet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...