Gå til innhold

Løs hund

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har en løs ukjent hund som har slått seg ned på verandaen vår! Jeg har sjekket om den har noen form for merker, men ingen ting. Hva gjør vi? Den har slått seg ned, noe som ikke akkurat er optimalt med våre vettskremte katter som gjemmer seg ute..

Endret av Vampen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring politiet å si fra. Ofte kan de komme med utsagn som at de f.eks. ikke har ressurser til å ta seg av det, men man bør i hvert fall prøve. Du kan også ta deg en tur i nabolaget å se om du ser noen som er ute og leter etter hunden sin.

Skrevet

Ring politet, men det kan hende de ber deg la den finne veien hjem selv, men er virkelig ikke noe å anbefale midt på natten. Om du har mulighet så ta den med til veterinæren så de får scannet hunden etter chip, eller så ringer kanskje eieren dit. Ikke det beste tidspunket å få en hund på døra kl. 4 på søndagsmorgenen! :P Kan du ikke ta den inn for natten?

Skrevet

Vi har ikke mulighet til å ta den med inn, pga katter. Hunden virker snill og rolig, men sliten. Den rikker seg virkelig ikke.

Vi har sett i nabolaget, men ser ingen som leter. Det er heller ikke en hund jeg kan huske å ha sett i nærområdet.

Skrevet

Bare en oppdatering for å si at det ble en happy ending. :) Jeg ringte politiet, som hadde fått melding om at hunden var savnet. Så da er den gjenforent med eier og vi kan komme oss til sengs. :)

• Liker 8
Skrevet

Ring politiet tilfelle noen har etterlyst den, og hvis ikke, ta den med til vetriner ang. chip

Skrevet

Bare en oppdatering for å si at det ble en happy ending. :) Jeg ringte politiet, som hadde fått melding om at hunden var savnet. Så da er den gjenforent med eier og vi kan komme oss til sengs. :)

Ring politiet tilfelle noen har etterlyst den, og hvis ikke, ta den med til vetriner ang. chip

Litt sent ute med svaret, kanskje? :)

Skrevet (endret)

Sånn i tilfelle noen opplever noe slikt, ring politiet. Om de har fått savnetmelding, så formidler de kontakt med eier. Hvis ikke, så har de muligheten til å sende Viking. Jeg prøvde å kontakte Viking først, men de må rekvieres av politiet. Slik jeg forstod det har Vikting bla utstyr til å lese av chip, og vil da ta med seg hunden og forsøke å få kontakt med eier.

Jeg er ihvertfall en erfaring rikere. :fnise: Både jeg og mannen i huset var en smule stressa i natt kan man si. Klokka 04-05 natt til søndag føltes liksom ikke som det optimale tidspunktet å finne en hund på verandaen. Det tok litt tid før hjernecellene kom såpass i gang at vi fant ut hvem vi skulle ringe. Det var bare tilfeldig at vi oppdaget den også, vi lå og sov, men det var en katt som skulle ut, så når sambo åpnet døra fikk han seg en overraskelse. For ikke å snakke om katten, som spratt i været og så ut til å være farlig nær et infarkt av noe slag. :fnise: Tror ikke den helt hadde regnet med å møte en stor hund rett utenfor døra.

Uansett, jeg er bare glad for at det ordnet seg. :) Jeg vet at jeg hadde satt pris på om noen hadde tatt seg av en av kattene mine om den hadde hatt problemer, så det var veldig hyggelig å se at både eier og hund var tydelig glade for å gjenforenes.

Endret av Vampen
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...