Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste fått vite om mirakler relatert til Islam.

Har dere hørt om den det barnet som ble født i Russland, som fikk nye vers fra Koranen hver fredag? Har dere hørt om den 4 år gamle ungen som kunne Koranen heilt utenat, selv da familien hans var religiøse kristne og ikke hadde lært mye om Koranen før. Dette er mirakler som ikke kan oversees, og da spør jeg dere:

Hvordan kan dere ateister/LaVeyenske satanister/humanister benekte at det finnes en Gud? Verden må ha blitt skapt av noe uten grunnlag av noe annet. Gud er kjent som "The Creator", and no one creates the creator, right? Se rundt dere. Det kan ikke bare ha vært en ren tilfeldighet at noe plutselig oppsto av ingenting. Det må være en høyere makt/kraft som er utenfor vår tenkning.

Jeg synes det er ganske korttenkt å ikke tro på en Gud, en kan ikke være i tvil om det. Så hvorfor tror dere ikke på Islam, hvorfor tror dere ikke på Gud?

Til deres informasjon er jeg /ikke/ muslim. Jeg veit ikke hva jeg er, men jeg leter etter svar og synspunkter fra dere. Islam virker mer.. riktig, for meg. Men, jeg kan bare ikke leve under de begrensningene, så det blir ganske vanskelig for meg. Derfor vil jeg høre fra dere. Jeg har tenkt å konvertere til Islam, men jeg er ikke sikker. Jeg må bli sikker, og jeg har ingen å snakke med om dette, så derfor håper jeg på å få se mye av hjelpe-spiriten deres her.

Et barn kan tross alt ikke få stemplet vers fra Koranen på kroppen sin helt ut av det blå. Koranen er den eneste religiøse boken som folk kan utenat. (De som har lært det) Hvorfor kan man ikke Bibelen utenat, eller Toraen? De har like avansert språk.

Så, hvorfor tror ikke DU på Gud når det er sånne mirakler i verden som dette? Hvorfor er ikke DU muslim når det stadig kommer flere mirakler knyttet til Islam?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig, så praktiserer jeg ikke Islam så mye, men liker veldig godt det den står for. Fred, ærlighet, troen på en Gud. Ting som står i koranen passer for enhver tid, til og med i 2011, du må bare tolke den riktig:) Håper du finner den rette religionen for deg selv :P

Skrevet

Så, hvorfor tror ikke DU på Gud når det er sånne mirakler i verden som dette? Hvorfor er ikke DU muslim når det stadig kommer flere mirakler knyttet til Islam?

Hvis jeg skulle løpe til enhver religion som hevder å utføre mirakler, ville jeg nå vært buddhist, hindu, muslim, voodoo-tilhenger, santeria-katolikk og medlem av et hundretalls karismatiske, kristne grupper.

Ærlig talt blir "gutt med koranvers på kroppen" nokså puslete i forhold til barn som holder voldsomme taler og helbreder syke og amalgam som blir til gull (karismatiske kristne), magi som dreper (voodoo og santeria) og munker som leviterer (buddhisme).

Man bør kanskje bruke et minimum av kritisk sans. "En troskyldig mann tror alt som blir sagt, den kloke gir akt på sine skritt" står det i en kjent bok. Et godt råd, tror jeg.

Og angående både barnepredikanter, koranresiterende 4-åringer og gråtende babyer med røde koransitater på kroppen, bør man ikke først og fremst tenke på hester når man høre lyden av hover, og ikke eksotiske zebraer? Her er min teori.

• Liker 13
Skrevet

Hvis jeg skulle løpe til enhver religion som hevder å utføre mirakler, ville jeg nå vært buddhist, hindu, muslim, voodoo-tilhenger, santeria-katolikk og medlem av et hundretalls karismatiske, kristne grupper.

Ærlig talt blir "gutt med koranvers på kroppen" nokså puslete i forhold til barn som holder voldsomme taler og helbreder syke og amalgam som blir til gull (karismatiske kristne), magi som dreper (voodoo og santeria) og munker som leviterer (buddhisme).

Man bør kanskje bruke et minimum av kritisk sans. "En troskyldig mann tror alt som blir sagt, den kloke gir akt på sine skritt" står det i en kjent bok. Et godt råd, tror jeg.

Og angående både barnepredikanter, koranresiterende 4-åringer og gråtende babyer med røde koransitater på kroppen, bør man ikke først og fremst tenke på hester når man høre lyden av hover, og ikke eksotiske zebraer? Her er min teori.

Først må jeg si at jeg ikke skjønte halvparten av det du sa. Du kan ikke sammenligne koranversene som faktisk blir byttet om til nye koranvers hver fredag og late som om det er flere mirakler som tyder på at koranversene ikke er et budskap eller lignende. Selvfølgelig, verden er full av mirakler, og du må bare sette sammen puslespillbitene. Det er min mening. Akkurat disse miraklene er puslespillbiter. De er budskap.

Barn som helbreder er nettopp et annet tegn på at det finnes en høyere makt, etter min mening. At det er kristne barn har jo egentlig lite å si. Det finnes både kristne, jødiske og muslimske healere. Men at de får stempler av koranvers som blir byttet om hver fredag er noe helt utrolig, og du kan ikke si meg i mot om at det ikke er et budskap vi begge skjønner.

Forresten, ikke legg til linker som er på engelsk. :) Jeg skjønner så og si ikke noe av engelsk, kun noen få ord. Er dessuten trøtt, sliten men aldri trøtt nok til å finne svar på noe jeg virkelig lurer på.

Skrevet

For en samling av meningsløse ord og urasjonell argumentasjon.

De tre Abrahamske relgionene har hatt drøyt 2000 år på å bevise sine teorier, men har fuck all å vise til.

Relgion var vårt første forsøk på filosofi, astronomi, kjemi, biologi osv. Vi har LANGT bedre forklaringer idag og trenger ikke dette dogmatiske tullet lenger.

Skrevet

Først må jeg si at jeg ikke skjønte halvparten av det du sa. Du kan ikke sammenligne koranversene som faktisk blir byttet om til nye koranvers hver fredag og late som om det er flere mirakler som tyder på at koranversene ikke er et budskap eller lignende.

Da skal jeg være litt klarere. Ang. koranversene:

Mulighet 1: Gud fant ut at det var hensiktsmessig å skrive vers av koranen på et barns kropp (og gi barnet feber og smerter samtidig).

Mulighet 2: Foreldre med et (sykt) ønske om status og oppmerksomhet, skriver koranvers på sin sønns kropp med et stoff som fremkaller en allergisk reaksjon (meget lett å gjøre, og det forklarer feberen og smertene).

Jeg tror mest på mulighet 2, fordi den er ekstremt mye mer sannsynlig. Det er isåfall barnemishandling, men dessverre er verden full av folk som gjør lignende og verre ting mot sine egne barn.

• Liker 5
Skrevet

Da skal jeg være litt klarere. Ang. koranversene:

Mulighet 1: Gud fant ut at det var hensiktsmessig å skrive vers av koranen på et barns kropp (og gi barnet feber og smerter samtidig).

Mulighet 2: Foreldre med et (sykt) ønske om status og oppmerksomhet, skriver koranvers på sin sønns kropp med et stoff som fremkaller en allergisk reaksjon (meget lett å gjøre, og det forklarer feberen og smertene).

Jeg tror mest på mulighet 2, fordi den er ekstremt mye mer sannsynlig. Det er isåfall barnemishandling, men dessverre er verden full av folk som gjør lignende og verre ting mot sine egne barn.

Hvorfor ville foreldrene stemple det på barnet da hvis de var kristne?

Og siden det mulig kan ha vært Gud etter mulighet 1, hvorfor akkurat KORANEN? Hvorfor ikke Bibelen, eller Toraen?

Dessuten er barnet med stemplene skjekket mot stoff i hud, blod osv., og viser ingen tegn på slikt.

Skrevet

For en samling av meningsløse ord og urasjonell argumentasjon.

De tre Abrahamske relgionene har hatt drøyt 2000 år på å bevise sine teorier, men har fuck all å vise til.

Relgion var vårt første forsøk på filosofi, astronomi, kjemi, biologi osv. Vi har LANGT bedre forklaringer idag og trenger ikke dette dogmatiske tullet lenger.

De sier meg forstatt ingen ting om hvorfor du ikke tror på Gud, (om du ikke gjør det) eller hvordan du kan overse miraklene knyttet til Islam. Du kan enkelt si at religion bare er tøv, men religionen forklarer verdens oppstand på en mye mer fornuftig måte enn en organisme som utviklet seg helt ut av det blå. Det må til syvende og sist ha vært noe uendelig som har skapt alt dette.

Skrevet

Jeg tror at all religion er løgn. Jeg kommer aldri til å finne frelse i løgner.

Derfor er jeg ateist. Meningen med livet finner jeg i samvær med andre mennesker, gode bøker, reiser og kunst.

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er ganske korttenkt å ikke tro på en Gud, en kan ikke være i tvil om det. Så hvorfor tror dere ikke på Islam, hvorfor tror dere ikke på Gud?

Og jeg syntes du er ganske korttenkt å legge ut om dette på en diskusjonsforum. Og dette med at alle mirakler har et svar, og det svaret er Gud? Korttenkt i mine øyer.

Forresten, min katt er min gud :filer:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ville foreldrene stemple det på barnet da hvis de var kristne?

De er ikke det, de er muslimer. Google is your friend.

Visste du forresten at det er ganske lett å lære de fleste 3-4-åringer lange tekster utenat? De har nesten skremmende god hukommelse.

Dessuten er barnet med stemplene skjekket mot stoff i hud, blod osv., og viser ingen tegn på slikt.

Eh, nei. Det hevdes at noen leger i regionen har ment at det

ikke er noen som har skrevet på barnets hud, men det er ikke helt det samme. Og det er forsåvidt det siste vi har hørt om saken, noe som kanskje er litt pussig?

Jeg tror at all religion er løgn.

Det er det mange som tror. Ligner ikke den troen veldig på en religion...? :)

• Liker 4
Skrevet

men religionen forklarer verdens oppstand på en mye mer fornuftig måte enn en organisme som utviklet seg helt ut av det blå.

Nei det gjør den ikke, at du ikke har fulgt med på skolen eller i samfunnet generelt er en annen ting...

Hva med å f.eks lese litt Dawkins? Da får du en kondensert og sakelig presentasjon av evulusjonslære og argumenter for hvorfor det ikke finnes en gud, da spesielt ikke en Abrahamsk sådan.

Skrevet

Til dels.

Når vi først snakker i disse baner, så kan man vel likegodt sidestille ateisme og religion?

Jeg tror det er løgn, andre ikke. Det er jo snakk om sannheter. Min sannhet er at det finnes ingen gud. En som er religiøs sin sannhet handler om at det finnes en gud(er).

Jeg tror det er løgn, NN tror det er sant. Alle tror jo bare.

Så kan man jo si at NN vet at det finnes en allmektig Gud. Men den "vitingen" er ikke noe bedre enn min "viting". Ingen av oss vet noe som helst, det handler om hva man klarer å tro på.

• Liker 1
Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Jeg har i det siste fått vite om mirakler relatert til Islam.

Har dere hørt om den det barnet som ble født i Russland, som fikk nye vers fra Koranen hver fredag?

Har dere hørat om den 4 år gamle ungen som kunne Koranen heilt utenat, selv da familien hans var religiøse kristne og ikke hadde lært mye om Koranen før.

Hørt om den første, tror ikke på det. Ikke hørt om det andre, tror ikke på det heller.

Dette er mirakler som ikke kan oversees, og da spør jeg dere:

Hvordan kan dere ateister/LaVeyenske satanister/humanister benekte at det finnes en Gud?

Det ondes problem gjelder for både kristendom, islam og jødedom. Hvis det finnes en Gud som er så jævlig, fornekter jeg ham.

Se rundt dere. Det kan ikke bare ha vært en ren tilfeldighet at noe plutselig oppsto av ingenting.

Jo, det kan det fint ha vært. Det er også en annen mulighet - at det aldri var ingenting, ihvertfall ikke innenfor en tidsramme vi kan forholde oss til (like lite som vi kan forholde oss til Gud)

Jeg synes det er ganske korttenkt å ikke tro på en Gud, en kan ikke være i tvil om det.

Vel, siden jævlig mange mennesker tviler, kan en visst være i tvil om det.

Så hvorfor tror dere ikke på Islam, hvorfor tror dere ikke på Gud?

Personlig? Fordi jeg ikke er redd for å dø, ikke redd for å bli borte og glemt, ikke redd for at alt ender med døden - for det er slik jeg oppfatter religion - som en trøst for dem som er redde for døden.

Derfor vil jeg høre fra dere. Jeg har tenkt å konvertere til Islam, men jeg er ikke sikker. Jeg må bli sikker, og jeg har ingen å snakke med om dette, så derfor håper jeg på å få se mye av hjelpe-spiriten deres her.

Anbefaler deg ikke å la KG styre religionsvalget ditt.

Et barn kan tross alt ikke få stemplet vers fra Koranen på kroppen sin helt ut av det blå.

Helt sant, ungen har nok fått god hjelp.

Münchausen by proxy, er det ikke noe sånt det heter?

Koranen er den eneste religiøse boken som folk kan utenat. (De som har lært det)

Tøys og tull. Lærte bibelen utenat.

Nå er det vel strengt tatt ikke sannsynlig at noen kan verken koranen eller bibelen helt utenat, men la gå.

Hvorfor er ikke DU muslim når det stadig kommer flere mirakler knyttet til Islam?

Jeg er ikke muslim/religiøs fordi jeg vil leve som jeg selv ønsker. Hva er poenget med å gå fra absolutt frihet til å bli styrt av andre?

Endret av nobilian
  • Liker 4
Skrevet

De er ikke det, de er muslimer. Google is your friend.

Visste du forresten at det er ganske lett å lære de fleste 3-4-åringer lange tekster utenat? De har nesten skremmende god hukommelse.

Eh, nei. Det hevdes at noen leger i regionen har ment at det

ikke er noen som har skrevet på barnets hud, men det er ikke helt det samme. Og det er forsåvidt det siste vi har hørt om saken, noe som kanskje er litt pussig?

Etter at de så stemplene på sitt barn kornverterte de til islam, jeg har lest artikkelen om det.

Gjest nobilian
Skrevet

Etter at de så stemplene på sitt barn kornverterte de til islam, jeg har lest artikkelen om det.

Skrevet av?

Publisert hvor?

Motiver?

Kilder er alt, oppgi gjerne hvilken artikkel som overbeviste deg.

Skrevet

Eller livssyn.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Alle religioner har slike mirakler. Miraklene du forteller om er ikke mer fantastiske enn hedenske mirakler.

Dette er faktisk bare uvitenskapelig religiøs propaganda. Det er ingen som tar slike rykter og løgner seriøst.

Det er kun uutdannede, lettlurte religiøse skrullinger som tror på slike rykter og propaganda. Ingen kritisk voksne mennesker lar seg lure.

Er du lettlurt?

Endret av Ekerilar
  • Liker 4
Skrevet

Og hvorfor er du anonym? Kan du ikke stå inne for miraklene du tror på?

• Liker 2
Skrevet

Så, hvorfor tror ikke DU på Gud når det er sånne mirakler i verden som dette?

Hvorfor i alle dager skulle mirakler få meg til å tro på en Gud, uansett religion? :klo: Ligger det ikke noe dypere til grunn for troen enn et par mirakler her og der, så kan det i grunnen være det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...