AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Jeg har akkurat begynt i ny jobb (butikkjobb) og hver eneste kveld tenker jeg ofte på arbeidsdagen. Om natten sover jeg ekstremt dårlig, fordi at jeg drømmer om arbeidsdagen. Jeg vil ikke ha det slik lenger siden det er fryktelig slitsomt ettersom at det går utover søvnen. Er det andre som har det slik? Jeg har hatt andre jobber tidligere, men det har aldri skjedd før. Noen som har tips til meg?
Moscato Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Jeg har opplevd det flere ganger, i alle mine jobber. Det er kjempeirriterende og slitsomt (man føler jo at man har vært på jobb om natta også, og ofte er drømmene enda mer stressende fordi ulogiske ting ofte skjer). Men jeg har dessverre ikke noen andre erfaringer enn at det går i perioder, og at det sannsynligvis gir seg etter en tid.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Godt det ikke er bare meg som har det slik. Trodde nemlig at jeg var på vei til å bli klin gal. Jeg har vært i denne jobben i tre uker snart, og det har vært slik hver eneste kveld/natt. Det er spesielt ille hvis jeg i tillegg skal på jobb dagen etter. Jeg våkner ofte midt i drømmen og føler meg veldig stressa. Håper det gir seg snart, dette er veldig lite gøy!
*Mocca* Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Rimelig normalt tror jeg. I perioder drømte jeg om skjorter om natten, etter å stått mesteparten av dagen og pakket opp skjorter til stort skjortesalg i butikken jeg jobbet, og alle skjortene var pakket i plast, med papp, papir, forskjellige plaststøtter og ørten nåler her og der.... og så skulle de på henger... Jeg fortsatte med skjorter hele natten gjennom i drømme, og det skjedde ofte etter vi hadde fått inn varepartier som var mye større enn vanlig, slik at det var det som måtte fåes unna så fort som mulig, fordi det rett og slett er rimelig upraktisk med store mengder pappesker i hele butikken, og da er jeg tydeligvis veldig opptatt av arbeidsoppgavene og tar dem med meg inn i drømmeland.... Altså kommer det i perioder med stort arbeidspress.
Gjest Sevastra Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Når jeg starta å jobbe i butikk drømte jeg at jeg satt i kassa og slo inn varer hele natta. Veldig kjedelig og slitsomt. Varte i maks en mnd eller to så gikk det over.
Gjest Vestlandslefsa Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Når jeg begynte i ny jobb brukte jeg også å drømme om jobben og tankene streifet innom jobb OFTE. Tror årsaken rett og slett var at det var så mange nye inntrykk. Etter en stund avtok det, nå har jeg det slik bare av og til. Som oftest viss jeg er sliten.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Jeg har fått sånn i jobber jeg ikke trives i(da gruer jeg meg til å gå på jobb, lite skal til for at man blir stresset). Hadde sånn i et par jobber i studietiden. Ellers har jeg fått det i veldig hektiske perioder i de andre jobbene jeg faktisk trives i - bare fordi man jo bruker mye mer energi på det da enn til vanlig. Klarer liksom ikke kople av rett før en deadline. Men, etter de opplevelsene jeg hadde med de kjipe jobbene, samt min første veldig hektiske jobb - lærte jeg meg å skyve tankene bort, og etterhvert hjalp det veldig. Klarer slappe langt meg av i hektiske perioder/tenker mer positive tanker - bortsett fra en drøm her og der, men det er jo vanskelig å kontrollere Litt av cluet er å ikke stresse med det, men bare akseptere at det er sånn en periode. Går det ikke over bytter man jobb rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå