Shinigami Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Garderoben min er rett og slett et trist syn. Alt jeg har er utdatert,gammelt og slitt eller jeg kler det rett og slett ikke. Når jeg shoppersynes jeg bare at alt i butikkene ser rart ut og vet virkelig ikke hvordan jeg skal bruke klærne og hva jeg kan kombinere dem med. Og det verste er noe som passer til kroppsfasongen min og meg generelt. Føler selv at jeg er litt smålubben. Er ganske smal i livet, men kunne trengt å stramme opp litt, har store pupper, hofter, rumpe, lår og tjukke ben og legger. Armene mine er også lubne, men håper å trene det av meg snart. Skal egentlig prøve å stramme opp litt generelt. Er vel noe midt imellom pære og timeglass. Har ellers ganske blek hud, og lyst langt hår. Så lurer bare på om noen som er flinke med mote her har tips til noen bra kleskombinasjoner som kan passe til meg så jeg vet hva jeg kan se etter neste gang jeg shopper? Ender alltid opp med å kjøpe helt feil klær... Er ganske desperat nå, så hvilken som helst stil som kan passe meg nå tar jeg godt imot.
Titti72 Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 Har du en BH som passer? Hvis ikke er det 1. prioritet. Slafsete bh'er ødelegger alt, og en god en gjør noe med holdningen. 1
Shinigami Skrevet 14. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2011 Sorry, glemte å si alderen. men jeg er snart 23. BH-en passer fint. Brystpartiet er det området jeg er mest fornøyd med faktisk.
MiniMjau Skrevet 16. august 2011 #5 Skrevet 16. august 2011 Er det butikker (Oslo) en kan gå å få skikkelig HJELP til å kjøpe klær som kler en? Som regel så får en ingen hjelp i kjedebutikker(HM, Cubus etc) eller så sier de ansatte der at alt kler deg(siden de skal selge). Går jeg i dyrere butikker (f.x Eger, StenStrøm-magasinet etc) så skuler de bare rart på meg..hehe. I jeans-butikker opplever jeg stort sett å få god hjelp faktisk.
Gjest Nanne70 Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 Hva synes du om stilen på disse bildene? Kan det være noe for deg? Bilde 1 Bilde 2 Blde 3
Kate Skrevet 16. august 2011 #7 Skrevet 16. august 2011 Gå inn på nettsidene til Trinny og Susannah (de som hadde den engelske utgaven av What not to wear). Der finner du tips til alle ulike kroppsfasonger.
Titti72 Skrevet 16. august 2011 #8 Skrevet 16. august 2011 I sandvika på storsenteret, Match (eller er det Vic), er de kjempe flinke, og de er ærlige. Jeg har selv hørt dem (flere ganger) stoppe en kunde fra å kjøpe helt feil modell pga svære pupper (andre gangen var det en bukse), og de fant noe som satt som et skudd på henne. Det er en voksen dame der på dagtid, og hun er jeg ihvertfall kjempefornøyd med. Er det intrsant for deg, skal jeg sjekke storsenterets hjemmeside, og finne riktig navn for deg.
Miki Skrevet 16. august 2011 #9 Skrevet 16. august 2011 Hva synes du om stilen på disse bildene? Kan det være noe for deg? Bilde 1 Bilde 2 Blde 3 Det første bildet var nydelig!
Knitcat Skrevet 16. august 2011 #10 Skrevet 16. august 2011 Jeg har hatt en time hos en stilkonsulent i Oslo (med etterfølgende shopping). Det kostet 2500 kr og var absolutt verd hvert et øre. Kunne det vært noe for deg?
Miki Skrevet 16. august 2011 #11 Skrevet 16. august 2011 Garderoben min er rett og slett et trist syn. Alt jeg har er utdatert,gammelt og slitt eller jeg kler det rett og slett ikke. Når jeg shoppersynes jeg bare at alt i butikkene ser rart ut og vet virkelig ikke hvordan jeg skal bruke klærne og hva jeg kan kombinere dem med. Og det verste er noe som passer til kroppsfasongen min og meg generelt. Føler selv at jeg er litt smålubben. Er ganske smal i livet, men kunne trengt å stramme opp litt, har store pupper, hofter, rumpe, lår og tjukke ben og legger. Armene mine er også lubne, men håper å trene det av meg snart. Skal egentlig prøve å stramme opp litt generelt. Er vel noe midt imellom pære og timeglass. Har ellers ganske blek hud, og lyst langt hår. Så lurer bare på om noen som er flinke med mote her har tips til noen bra kleskombinasjoner som kan passe til meg så jeg vet hva jeg kan se etter neste gang jeg shopper? Ender alltid opp med å kjøpe helt feil klær... Er ganske desperat nå, så hvilken som helst stil som kan passe meg nå tar jeg godt imot. Hvilke klær liker du å se andre gå med da? Vanlig jeans og top? Skjørt og top? Bukse og skjorte? Høyt liv? Mønster?
Kate Skrevet 16. august 2011 #12 Skrevet 16. august 2011 Det første bildet var nydelig! Buksen er stilig den, men hvis man er lubben og synes hofter og bein er i største laget, skal man absolutt ikke bruke bukser med lommer på sidene. Det "bygger ut" og gjør at man ser bredere ut.
Shinigami Skrevet 16. august 2011 Forfatter #13 Skrevet 16. august 2011 Kunne nok trengt en stilkonsulent ja. Er egentlig utrolig vanskelig for meg å si hvilken kroppsfasong jeg egentlig har. Likte det på det første bildet i Nannes post. Liker mye av det andre går med, men kankskje ikke høyt liv... Og liker ikke masse blomstermønster.
Miki Skrevet 17. august 2011 #14 Skrevet 17. august 2011 Buksen er stilig den, men hvis man er lubben og synes hofter og bein er i største laget, skal man absolutt ikke bruke bukser med lommer på sidene. Det "bygger ut" og gjør at man ser bredere ut. Tenkte på hele bildet i seg selv, jeg (:
Gjest *smak* Skrevet 17. august 2011 #15 Skrevet 17. august 2011 Jeg har god peiling på hva jeg kler og hva som ser fint ut på meg.,, Ja jeg vil si at jeg har god smak. Jeg har visst så god smak at ei venninne hadde hemmelig ønske om å stjele klær fra meg he he Tror grunnen til at jeg er så dyktig på klesfronten er fordi jeg har en stor interesse for klær og kjenner alle detaljene på kroppen min og vet hva som er kledelig.... Dessuten har jeg sans for fargesammensetninger... Hvis du ønsker å bli dyktig på å kle deg ville jeg funnet ut hva du kan fremheve på kroppen din og hva du ev. må skjule.. Og så ville jeg kikket i butikker, du trenger ikke shoppe, bare kikke og se om du synes noe er fint og hvordan det vil passe figuren din. Kikk litt i kataloger eller på nettet og finn ut hvilke fargekombinasjoner som er kledelige og finn ut om det er farger som kan passe til deg... Du må rett og slett bli interessert i klær, snitt og farger... Da tror jeg du vil lykkes... Å komme med tips om klær blir helt feil, da vi vet lite om hva du vil like og hva som vil passe til kroppen din... Ønsker deg lykke til!! Klær er en kunstform vettu....
MiniMjau Skrevet 23. august 2011 #16 Skrevet 23. august 2011 Det går MYE trinny/susannah(http://www.dailymail.co.uk/femail/article-488236/Trinny-Susannah-reveal-12-womens-body-types--you.html) repriser på bbc nå, hvis duhar tilgang til kanalen. Den serien er jo litt 90-talls nå, men tipsene er jo tidløse. Det høres ut som du kanskje bør fremheve midjen med belte kanskje med noen pene dressjakker. busker med bootcut/litt sleng vil også gjøre at siluetten din blir mer balansert hvis du har store pupper, rumpe, lår. Klær i god kvalitet som fremhever midjen,"former" kroppen" og som ikke ligger over formene som billige telt er flott! http://www.bbc.co.uk/lifestyle/tv_and_radio/what_not_to_wear/ Prøv å google pluss-size "kjendiser" med pupper/lår for å se hvordan de kler seg(de har jo stylister...).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå