Gå til innhold

Ørkenrotta mi går til angrep på ein annen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 4 ørkenrotter som jeg har hatt i snart 2 år nå.

Det er en mor å 3 barn...

men fra 3 dager siden så har moren sprunget etter eine og bitt den i halen og moren ser ut å ha noen bitt merker i ansiktet (kinn)

Hva er det jeg kan gjøre... lurer på å skille de...

men da blir den ene ørkenrott mora alene.

Er det noen andre som har gode tips til hva jeg kan gjøre. de har mat og drikke så det skulle ikkje være problemet.

Noen med erfaring..

eller hva gjorde du?

Hører de springer og dunker seg i akvarie veggen når de spurter så fort å hopper å piper.... Det er grusomt vondt å se på...

vurderer å skille moren nå slik at ørkenrotta får sove godt i natt og at jeg finner ut hva jeg skal gjøre med den som angriper

Håper på hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en venninne som hadde to ørkenrotter. Plutselig manglet den ene en fot :S

Det er vel kanskje enten galskap av fangenskapen, eller fjerning av svakere ledd...? Har ikke peiling. Tror jeg hørte noe om at det også kunne ha noe med at de kjeder seg i buret...

Plukk ut den som angriper og se om det bedrer seg du :)

Skrevet (endret)

Har opplevd noe lignende. Det var mor med 3 unger det også..

Moren hadde småkrenglet litt med barna, men siden det ikke så alvorlig ut skilte jeg dem ikke, og en dag fant jeg en unge uten hode og en annen manglet to bein. Var dårlig i flere uker etterpå... Ville skilt dem om jeg var deg.

Jeg har 5 ørkenrotter atm, 3 av dem er alene og ser nesten ut til å ha det bedre enn de to som er sammen. Jeg tror ørkenrotter er dyr som trenger STOR plass om de skal være sammen og en vannflaske, et sovehus, en matskål osv pr dyr i likhet med roborovski hamstere.

Edit: Vær obs på at tre jenter ikke alltid går bra sammen, veldig ofte vil to av dem 'stenge ute' en av dem, eller en være overdominant.

Endret av Nio
Gjest Leonidene
Skrevet (endret)

Hvor gamle er ungene (har du hatt alle i 2 år eller bare mora?)? Mor og barn bør skilles ved 1-2 mnd's alder, i ein periode ihvertfall. Moren vil nemlig prøve å jage vekk ungene sine siden de er gamle nok til å klare seg sjøl, men siden det ikkje er noe sted å gå for ungene vil ho til slutt drepe de. Learned that the hard way, 1 død og halvspist, 1 levende uten bakbein. Skjedde begge gangene min ørkenrotte ble gravid.

Noen ganger blir det litt gnissinger og småkrangler i blant, husker to av mine fløg i hverandre eit par ganger, men de blei venner igjen ganske fort.. Har du bare jenter eller begge kjønn?

Endret av Leonidene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...