AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Hei. Jeg står på venteliste som nr. 7 på studiet jeg har søkt på. Jeg lurer på om jeg burde stille opp på første skoledag og være med på oppropet etc likevel? Har jo hørt om studenter tidligere som har fått plass om de har møtt opp.. Eller er det bortkastet? Jeg er litt sjenert av meg og er redd for å møte opp som en annen dust, surre rundt og føle meg helt idiot. Har noen råd eller erfaringer?? Takk på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Dt er ikke lenger slik at man kan møte opp første dag og håpe på plass. Studiesteder som er med i SO forplikter til å følge ventelisten. Dvs at dersom det er 4 stk som ikke møter opp første dag så skal de fire plassene tilbys de fire første på venteliste, og ikke deg fordi om du har møtt opp. Bli hjemme du, og håp at det ikke møter så mange at det er plass til deg.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Takk for svar Jeg blir så forvirret, for først hadde jeg ikke tenkt til å møte opp. Hadde tenkt at jeg kunne ringe når jeg vet oppropet har blitt gjort, og jeg da kunne spørre om det var noen ledige plasser og om de trodde jeg kom til å komme inn. Men så snakket jeg med to venninner som mente jeg var dum om jeg ikke stilte opp, for hvis ikke kunne den som stod som nr. 9 komme inn om hun/han møtte opp og ikke jeg.. Så jeg aner ikke hva som er best. Noen andre som har synspunkter?
Gjest K91 Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Hvis noen som står lengre bak deg på ventelisten møter opp og ikke du så er det ikke slik at de får tilbud før deg Det som kan være greit med å møte opp er at det som regel blir gitt en del nyttig informasjon som kan være greit å få med seg. Hadde jeg vært deg så hadde jeg møtt opp! Du har ingenting å tape! Lykke til!
Judge Judy Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Støtter innlegget over. Om du møter opp kommer det ikke til å ha noe å si for ventelisteplassen din. Skulle du likevel være heldig å få tildelt plass etter at minst 7 andre har trukket seg, så er det jo veldig fint å ha fått med seg informasjonen som ble gitt første studiedag. Det sagt, så kan det være en idé å sjekke hvilket opplegg skolen har for første dagen. Litt leit om dere ropes opp etter navn og deles inn i små grupper første dagen, da kommer du gjerne til å føle deg litt overflødig. Har skolen lagt ut slik informasjon om studiestart på nettsidene sine?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Det står ikke noe utover at man deles inn i grupper for å få faddere. Jeg er bare redd for å føle meg som en tosk.. men jeg tenker at jeg kan møte opp litt før oppropet starter, i resepsjonen, og spørre om de mener det er noe vits å stille opp under oppropet mht informasjon og sånn, eller om jeg like greit bare kan vente og henvende meg i resepsjonen senere igjen å høre om det ser ut som jeg har noen sjanse.. Det kan vel ikke skade å gjøre det sånn? ts
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 På mitt studie (65 plasser) var det slik at man sa navnet sitt før man gikk inn i auditoriet der introen skulle være. Samtidig som du ble krysset av ble det utlverert info om bokliste, timeplan, kode til nett og its learning osv. Så her kom du rett og slett ikke inn uten å stå på listen.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 Ja, har også hørt at man ikke kommer inn uten å stå på lista..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå