AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Jeg har trent styrke 2-3 ganger i uken i ca 2 måneder. Har sett at en liten muskel har vokst seg litt større i lår og armer, men ikke så mye. Jeg har ganske små muskler fra før, fordi jeg har hatt anoreksi i flere år, og musklene mine var derfor "sultet vekk". Så nå skal de bygges opp igjen Hvor mange ganger i uken bør jeg trene styrke? Hvor mange serier og repetisjoner bør jeg ha per økt? Hvor fort ser jeg resultater? Altså at musklene kan ses tydeligere når de strammes Omtrent hvor lenge skal hver økt vare (kommer jo an på repetisjoner og serier)?
Gjest Tekola Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Jeg regner med at du er jente siden du skriver her. Tar du p-piller med østrogen? Flere venninner jeg har opplevde at det var vanskeligere å "bygge" muskler etter at de begynte på p-piller, i hvert fall.
bootylicious Skrevet 14. august 2011 #4 Skrevet 14. august 2011 Jeg har trent styrke 2-3 ganger i uken i ca 2 måneder. Har sett at en liten muskel har vokst seg litt større i lår og armer, men ikke så mye. Jeg har ganske små muskler fra før, fordi jeg har hatt anoreksi i flere år, og musklene mine var derfor "sultet vekk". Så nå skal de bygges opp igjen Hvor mange ganger i uken bør jeg trene styrke? Hvor mange serier og repetisjoner bør jeg ha per økt? Hvor fort ser jeg resultater? Altså at musklene kan ses tydeligere når de strammes Omtrent hvor lenge skal hver økt vare (kommer jo an på repetisjoner og serier)? Styrke 3 ganger i uken, snakk med en PT om et skikkelig oppsett. Sørg for å la hver enkelt muskelgruppe hvile i 3 dager før du trener det samme igjen, det er når musklene hviler at de bygger seg større og sterkere. 3 serier, 5-8 repetisjoner. Er du utrent bør du starte den første måneden med 10 repetisjoner. Ikke kjør for mange øvelser på hver muskelgruppe, det vil bryte ned musklene istedenfor å bygge de. Gjør du alt riktig og tungt nok og spiser nok mat, for ja, du må spise en god del for å bygge muskler vil du se resultater rimelig kjapt! LYKKE TIL!!!
Utopia Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 (endret) Jeg ser resultater hvis jeg spiser rent kjøtt og grønnsaker + jevnt over sunn mat i tillegg til å trene 4 ganger i uka med ca 5-8 øvelser i en økt. Dette tar ca. 30 minutter pr. økt, pluss at jeg kjører 4x4 intervaller 2-3 ganger i uka. Hvis man gjør dette i ca. 4-6 uker så vil man se ganske ålreite resultater for å si det sånn Endret 14. august 2011 av Utopia
Redbull Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Jeg regner med at du er jente siden du skriver her. Tar du p-piller med østrogen? Flere venninner jeg har opplevde at det var vanskeligere å "bygge" muskler etter at de begynte på p-piller, i hvert fall. Ja, det er greit å ha noe å skylle på
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Styrke 3 ganger i uken, snakk med en PT om et skikkelig oppsett. Sørg for å la hver enkelt muskelgruppe hvile i 3 dager før du trener det samme igjen, det er når musklene hviler at de bygger seg større og sterkere. 3 serier, 5-8 repetisjoner. Er du utrent bør du starte den første måneden med 10 repetisjoner. Ikke kjør for mange øvelser på hver muskelgruppe, det vil bryte ned musklene istedenfor å bygge de. Gjør du alt riktig og tungt nok og spiser nok mat, for ja, du må spise en god del for å bygge muskler vil du se resultater rimelig kjapt! LYKKE TIL!!! Tusen takk for supert svar! Jeg tenker å legge opp til 3 økter med armer/overkropp og 2 økter med rygg, mage, kjerne og ben. Jeg har laget et oppsett med øvelser(har ikke kontakt med PT), men jeg tror det er et ganske OK program jeg har laget meg. Tusen takk igjen for gode råd! TS 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 Og jeg går ikke på p-piller. Hvis det har noe å si, så har jeg heller ikke fått igjen mensen etter spiseforstyrrelsen, så jeg har vel ikke for mye kvinnelige kjønnshormoner heller, nei... TS
Gjest "gjest" Skrevet 14. august 2011 #9 Skrevet 14. august 2011 Da må du trene hvertfall 4 ganger i uken. Husk å finne ut av maksløftet ditt og start derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå