Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #1 Del Skrevet 14. mai 2002 Har noen prøvd det?!? Iår blir det vel så varmt på 17.mai at strømper er nok, og hvorfor ikke droppe trusa også... Så kan man jo viske det i øret på kjæresten litt utpå dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 14. mai 2002 #2 Del Skrevet 14. mai 2002 Sorry Mac. I tilfelle du ikke visste det; Bunad KLØR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. mai 2002 #3 Del Skrevet 14. mai 2002 Og neimen om jeg har lysst til å måtte vaske stakken på bunaden fordi det blir flekker i den når man sitter..12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katta Skrevet 14. mai 2002 #4 Del Skrevet 14. mai 2002 Det var da fælt som du lekker Ragnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 14. mai 2002 #5 Del Skrevet 14. mai 2002 Fantasien setter grensene.................12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy_ Skrevet 14. mai 2002 #6 Del Skrevet 14. mai 2002 Bruk underskjørt under bunaden. Slipper søl og kløing.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #7 Del Skrevet 14. mai 2002 Et mykt bommullsunderskjørt er jo et must på bunaden uansett!! Og det kan jo vaskes på 60 grader om amn måtte trenge det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 15. mai 2002 #8 Del Skrevet 15. mai 2002 Litt konkret informasjon med tanke på bunad-/folkedraktbruk: Trusene kom ikke til Norge før mot slutten av 1800-tallet, og kom ikke i "allment" bruk før ca. 1920. Mange steder i landet(særlig på bygdene) var det fremdeles ikke vanlig å bruke truse så sent som i 1960-årene. Dette var områder hvor folkedraktene fremdeles var i daglig bruk helt frem til samme tidsperiode. De fleste av de gamle (og opprinnelige)draktene er sydd med svært vid stakkebredde, slik at skjørtet står mer eller mindre rett ut om man "svever" (les: svinger rundt, som når man danser). Har man ikke truse under da er det ikke "lange veien" til nakenhet... Langt de fleste stakkene/skjørtene er i tillegg sydd med skjøten midt foran. Da stakkene som regel er ettersittende i livet er det nødvendig å legge inn en "splitt" (åpning i sømmen) midt foran for at det skal være mulig å få stakken på seg. Denne splitten er skjult under forkleet. Altså -bare å smyge hånda under forkleet, inn gjennom splitten og "rett inn"..... Og det beste av alt -de ferreste vil komme til å legge merke til det, nettopp fordi ingen tenker over det. De var jammen ikke så dumme før i tiden, nei... Klem, Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #9 Del Skrevet 16. mai 2002 Har alldri truse når eg brukar bunad. Det er då varmt nok som det. Brukar elles tynt underskjørt. Janne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tettra Skrevet 16. mai 2002 #10 Del Skrevet 16. mai 2002 Hehehe:) Så for meg bunad som noe "skikkelige" folk brukte, men man skal jammen ikke skue hunden på hårene. Truseløs i morgen denne ville damen ja. (Hehehe, tigergutt, du skulle vært med )- Elsker deg:)!!!!!!!!!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 16. mai 2002 #11 Del Skrevet 16. mai 2002 Jøss, er det noen settinger der folk IKKE kobler sex? For all del, det er ikke ment som kritikk, blir bare litt overrasket... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 16. mai 2002 #12 Del Skrevet 16. mai 2002 Høh, her oppe blir det ikkje truselaust i allefall. Må vel ha ullstilongs og vottar med matschande broderi på her i morgon!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 17. mai 2002 #13 Del Skrevet 17. mai 2002 Jeg lurte litt på truseløst, men det er ikke så spennende. Har nå tatt på en sexy g-streng, og stay-up strømper. Sambisen bare himla med øya og ble slørete i blikket;) Kanskje spennende da, han klarer liksom ikke holde fingrene unna!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2002 #14 Del Skrevet 18. mai 2002 Etter å ha sett 17.mai-toget og kost oss i byen, gikk vi hjem helt utslitt etter en lang dag. Jeg hadde bunaden på, og han i finstasen. Så satt vi på sofan da og pustet ut etter en lang dag....og jeg kjente lysten kom overveldende over meg!!!!Jeg bare MÅTTE ha han! Vrengte av meg strømpebukse og truse i full fart, og satte meg over han Gjett om det var en gutt som ble store i øynene!!!Det var herlig!!! Tror nok det ble litt kick pga bunaden ja...selv om jeg gikk med truse tidligere på dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 18. mai 2002 #15 Del Skrevet 18. mai 2002 Amanda: Det jeg skrev ovenfor -det var ikke ment for å "koble sex inn i enhver sammenheng". Det jeg skriver er faktum. Helt seriøst, altså! Når det f.eks skulle være "dans" før i tiden var dette datidens "ungdomsopprør" mot foreldre. Dans ble nemlig sett på som forholdsvis uanstendig -i og med man kunne "se rett inn under stakken" på jentene (og de hadde jo ikke noe under) når de svingte seg rundt/danset. Og -dette er også grunnen til at det gjerne fantes/evt. fremdeles finnes "inngrodde" holdninger om ting som bør være forbeholdt menn. Ting jenter helst ikke skal drive med. En dame fra Setesdalen (hun er nå ca. 70 år) fortalte at da hun var liten, og gikk med stakk som hverdagsplagg, fikk hun ikke være med guttene og hoppe på ski. Fordi -om hun falt ville jo alle kunne se rett inn. Men hun trosset selvsagt denne "regelen"... Kanskje litt avsporing det her -men siden de aller aller fleste forbinder bunad/folkedrakt med noe "hellig", noe kristne og bestemødre elsker(sorry for språkbruken) -og noe man absolutt ikke må finne på å suge en gutt i, eller drikke øl i osv. -så tenkte jeg at jeg kunne komme med en del konkrete opplysninger om hva en stakk egentlig er for noe. Et særdeles frodig og erotisk plagg!! Klem, Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 18. mai 2002 #16 Del Skrevet 18. mai 2002 ....og Waco kan bekrefte at det finnes truseløser damer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 18. mai 2002 #17 Del Skrevet 18. mai 2002 ...var det noen som sa det IKKE finnes truseløse damer, waco? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 19. mai 2002 #18 Del Skrevet 19. mai 2002 Det var morsomt å høre om Nelle! Takk for opplysning 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunnar Skrevet 1. mai 2004 #19 Del Skrevet 1. mai 2004 Nå i mai, med konfirmasjoner og 17.mai like rundt hjørnet. Jeg anbefaler variasjon under stakken. Og truseløs er jo en av variantene, som visket i øret under prosesjonen, kan gi krydder til avslutningen av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transe Skrevet 1. mai 2004 #20 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg skal ha på meg en underkjole først.Pga. kløe. En god tanke å vere uten truse. Det skal jeg prøve i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå