Gå til innhold

Bryllupsmiddag på restaurant

gullhjerte

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære ønsker å ha et lite, stemningsfullt bryllup. Vi ønsker ikke å legge all verdens penger i feiringen, men samtidig vil vi betale for at våre nærmeste får en hyggelig feiring sammen med oss.

Slik ser jeg for meg gangen i dagen:

- Borgerlig sermoni, tinghus/rådhus (hvor finner man informasjon om dette?)

- Bryllupsmiddagen på en hyggelig restaurant

Noen andre som har tatt feiringen på en restaurant? Vi blir max 15 personer, planen er 3-retters med drikke til. Hvordan kan man best legge opp dette? Er det vanlig med kaffe og bryllupskake etter maten, eller velger man dette bort når man legger regien i hendene til restauranten? Jeg forstår at det er lurt å kontakte de aktuelle restaurantene, men jeg er interessert i å høre hvordan andre gjør det - da man helst leser om disse store bryllupene, og hvordan de planlegges.

Og, noen som vet om brudekjoleutleie i Oslo/Akershus + omegn?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninnen min giftet seg i fjor og hadde kun et lite bryllup, dvs det var forlovere, foreldre og søsken. Tilsammen var vi 13 stk. De hadde leid den ene stuen på Hotel Bristol i Oslo (da hadde vi et stort koselig rom for oss selv), og sammen med hovmester/kjøkkensjef hadde de planlagt en 3-retters meny. Etter middag og dessert, var det bryllupskake, kaffe og cognac/likør.

Det beste du kan gjøre er å kontakte de restaurantene du kunne ønske deg å feire dagen på, høre litt om hvordan de gjør det, om de har noen ideer og priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss på tinghuset og feire på restaurant. Jeg har følelsen av at det blir litt til det du vil selv.

Hos oss er vielsen kl. tolv (tinghuset er jo ikke alltid like fleksible med tidspunkt) og vi har planer om middag klokka fem (får et eget rom i restauranten). Tiden i mellom fyller vi ved å ta med gjestene hjem på en lett lunsj og litt sosialt samvær. Etter middagen er planen å dra hjem til oss igjen for kaker og litt godt å drikke for de som ønsker det. (Vår dag er litt påvirket av at vi har en toåring som har behov for soving på dag pluss tidlig legging, det er derfor vi har en del hjemme hos oss også).

Info om borgelig sermoni finner du på hjemmesiden til tinghuset dere hører til, jeg tok også kontakt over mail og telefon og de var veldig behjelpelige. Viktig å merke seg er at det er litt ulik praksis med vielse på lørdager, hos oss er det kun engang i måneden og tidspunktet på dagen er ganske fastsatt. Før vi fikk endelig bekreftelse på tid måtte vi ha prøvingsattesten klar, men vi fikk reservert tid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

min venninde giftet i tinghuset Oslo, så var vi litt på Grand hotel oppe i baren på toppen av byen for lett bespisning.

Det var en del gjester som kom dit først, før vi gikk videre til middag på Plah ved Lorrys, Hegdehaugsveien.

Hun mailet Plah ang hvem som hadde allergier osv, og litt meny. De handler samme morgen, og hva de fikk inn av råvarer varierte litt.

Alle var positivt overrasket :rodmer: Kun jeg som forlover holdte tale, og vi skålet og lo. Ingen ble sjenerte av dette av de andre gjestene, som forøverig var veldig kjendiser. Typisk Plah å være low key!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...