basket Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Er en mann på 35 år som nærmest har vært single det meste av livet. Dvs to forhold på ett år hver. Utenom det har det aller meste vært ons med jevne mellomrom. Vil si jeg er litt over gjennomsnitt når det gjelder utseende (treffer jenter lett på byen), god jobb, ryddig økonomi, mange venner og ellers normale interesser (trening, reising, venner etc). Etter at jeg bikket 30 har jeg merket en stor skepsis hos jenter når jeg forteller at jeg har såpass lite forholdserfaring bak meg. Har da stort sett vært ærlig når jeg har fått spørsmål om det. En av de siste jentene jeg datet rømte fort da jeg fortalte at jeg ikke hadde noen lengre forhold bak meg noe jeg synes var synd siden vi hadde en bra greie på gang. Det var til og med hun som viste mest interesse. Hun konkluderte med at jeg måtte ha en masse issues når det kom til forhold. At jeg enten ikke fungerte i samboerskap/forhold, at jeg ble fort lei, at jeg er en player etc etc. Jeg vet jeg er litt kresen av meg og ikke forelsker meg hele tiden. I påsken traff jeg en ny jente på en sukkerfest. Og bare for å slippe all skepsis fortalte jeg at jeg hadde et samboerskap på 7 år bak meg. Etter det aldri noen flere spørsmål. Synes denne jenta er flott og bra på alle vis men merker at mine løgner fort kan innhente meg. Jeg tenkte ikke mye på dette i begynnelsen men siden jeg allerede har vært hos hennes svigerforeldre og hun har hilst på moren min i sommer merker jeg dårlig samvittighet. Aller helst skulle jeg vært foruten denne løgnen men i den perioden var jeg så irritert på at jenters skepsis hindret meg å bli kjent med de.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Jenter er så rare, jeg hadde gjerne blitt sammen med en som ikke hadde hundrevis av ekser, med glede også! Hva er greia egentlig? Tror ikke hun var så glad i deg, det er faen meg ikke en grunn til å gå ifra deg. Du burde heller forklart henne at du er kresen, det er ikke alle du faller for, da hadde hun vel blitt glad for at du har valgt henne?? Du må bare ha mer tillit til deg selv, stol på deg selv, det er jo bare positivt det. Ang hun nye jenta, du burde ikke ha lyvd nei, løgn er aldri noe bra. Du må nå eller senere fortelle henne sannheten, ellers kommer du sikkert til å bli tatt på fersken. Og det er ikke noe særlig gøy, for da kommer henne ihvertfall til å gå fra deg. Fortell henne på en ordentlig måte, at du er en seriøs mann, at du har truffet mange jenter, men er veldig kresen, og at hun er da den drømmedama, og for å beholde henne måtte du lyve. Vær helt ærlig med henne, si at du ikke er en player ikke er en raring, bare er kresen. jaja lykke til da
kristian82 Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 (endret) Er en mann på 35 år som nærmest har vært single det meste av livet. Dvs to forhold på ett år hver. Utenom det har det aller meste vært ons med jevne mellomrom. Vil si jeg er litt over gjennomsnitt når det gjelder utseende (treffer jenter lett på byen), god jobb, ryddig økonomi, mange venner og ellers normale interesser (trening, reising, venner etc). Etter at jeg bikket 30 har jeg merket en stor skepsis hos jenter når jeg forteller at jeg har såpass lite forholdserfaring bak meg. Har da stort sett vært ærlig når jeg har fått spørsmål om det. En av de siste jentene jeg datet rømte fort da jeg fortalte at jeg ikke hadde noen lengre forhold bak meg noe jeg synes var synd siden vi hadde en bra greie på gang. Det var til og med hun som viste mest interesse. Hun konkluderte med at jeg måtte ha en masse issues når det kom til forhold. At jeg enten ikke fungerte i samboerskap/forhold, at jeg ble fort lei, at jeg er en player etc etc. Jeg vet jeg er litt kresen av meg og ikke forelsker meg hele tiden. I påsken traff jeg en ny jente på en sukkerfest. Og bare for å slippe all skepsis fortalte jeg at jeg hadde et samboerskap på 7 år bak meg. Etter det aldri noen flere spørsmål. Synes denne jenta er flott og bra på alle vis men merker at mine løgner fort kan innhente meg. Jeg tenkte ikke mye på dette i begynnelsen men siden jeg allerede har vært hos hennes svigerforeldre og hun har hilst på moren min i sommer merker jeg dårlig samvittighet. Aller helst skulle jeg vært foruten denne løgnen men i den perioden var jeg så irritert på at jenters skepsis hindret meg å bli kjent med de. Om jeg føler jeg må lyve for at noen skal godta meg/være interessert, så må jeg si at selvrespekten min alene setter en stopper for det. Hadde rett og slett følt meg patetisk skulle jeg lyvd meg til et forhold/kjæreste. Men når det er sagt så lyver jo 9 av 10 i dag, og hun dama du møter på lyver helt sikkert også, så kjør på. Ellers kan du jo si at det har ikke hun noe med, fortid er fortid, det er jo en mengde folk som har den livsfilosofien - men den gjelder kanskje bare når det passer dem. Endret 13. august 2011 av kristian82 1
Mars1 Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Ikke lyg om fortida di, punktum. Du virker bare utrolig utrolig utrolig usikker. Takler ikke partneren din at du ikke har hatt ei kjerring over flere år, so be it. Du er stolt over det du har gjort, og det du har gjort har vært det beste for deg. Angående denne jenta du har narret: Du bør fortelle henne sannheten - om du har lyst å bli dumpa HARDT. 99 % av normale jenter vil stikke fort som fy. Fokuser på framtiden og glem at hele forholdet (eventuelt ekteskapet, barna, huset, bilen) deres er bygd på løgn.
Gjest loren Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Det vil jo komme fram en eller annen gang. Noen vil si noe som får henne til å lure.. Hvis dere allerede er der at familien er "involvert" i form av foreldre så er det jo egentlig bare et spørsmål om tid.. Jeg tror jeg ville sagt det som du sier her, at i frykt av å skremme bort så sa du at du hadde mer forholdserfaring enn du hadde. Det kan gå begge veier i fht om hun vil fortsette eller ikke.. Lykke til! 1
Gjest Bjørn82 Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Trenger jo ikke å "lyve" om fortiden din.. Du kan jo heller bare svare litt difust. Er jo ingen som trenger å vite sånt så fort mann treffer dem, og frem til de får vite det så får du heller forvalte tiden din godt og vise at det er et langvarig forhold du er ute etter.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Jeg synes det er helt greit å lyve på seg et slikt forhold hvis kvinner er så trangsynte som du skisserer. Ikke at det kom som noen overraskelse.
Antlers Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 Jeg synes det er helt greit å lyve på seg et slikt forhold hvis kvinner er så trangsynte som du skisserer. Ikke at det kom som noen overraskelse. Trangsynte? Det handler vel mer om å finne en som har matchende verdier og moral - noe som varierer fra person til person. Samme hvor idiotisk grunnen til avvisning virker i motpartens øyne, har vi alle retten til å ikke gå videre når vi føler at noe skurrer. Jeg ville aldri hatt en mann som hadde hatt "ONS med jevne mellomrom"(som TS skrev), da det for meg personlig gir signaler om en lite seriøs, litt desperat mann med dårlig impulskontroll, og et verdisyn som skiller seg sterkt fra mitt. Jeg ville blitt utrolig skuffet om noen hadde løyet til meg om noe slikt... Et 7 år langt forhold eller 2 forhold som begge har vart i et år hadde jeg derimot ikke hatt problemer med. Det finnes da nok av kvinner som ikke har problemer med ONS, og som bare ser på det som litt uskyldig moro mens man er singel. Det er bedre å være ærlig og heller vente litt på en god match, enn å lyve om fortiden for å kapre en kvinne man kanskje har lite til felles med innerst inne. TS: Om du forteller det nå, av fri vilje, er sjansen større for at hun ønsker å satse på deg allikevel. Da viser du i alle fall at du vet du har gjort noe galt, og at du ikke ønsker å bygge forholdet på en løgn. Forklar hvorfor du gjorde det, men husk at det ikke hjelper deg stort å legge skylden på kvinner som gruppe. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå