Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele mitt liv har jeg merket en tiltrekning til det som har med teater og scene å gjøre. jeg har ikke noe ønske om å bli skuespiller eller selv stå på scenen, men vil gjerne jobbe med produksjonen bak. Problemer er bare at jeg aldri har funnet ut hvilke jobber og stillinger som finnes i den verden, og jeg aner heller ikke hvordan jeg skal finne det ut. Jeg tror ikke det er lys eller lyd jeg vil drive med, men mere kulisser og rekvisitter. Jeg er en skikkelig "handywoman", pusser opp gamle møbler i fritiden, og har tidligere pusset opp en hel leilighet alene.jeg har aldi fått noe undervisnig i dette, men opplever at jeg klarer det meste bare man tør å prøve, og har mere værktøy enn mine brødre haha. Jeg er utdannet dekoratør, men har aldri jobbet som det.

Hvis du var i mine sko, hvordan ville du gå fram for å få vite mere, og komme nærmere en jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta kontakt med ditt lokale teater, (evt et nasjonal teater om du har tilgang til det) send en mail, med info om deg selv og at du har et ønske om å jobbe på teater, men lurer på hvordan hverdagen på et teater er. du kn gjerne fremlegge din intresse innen håndverk. stillingen du tenker på er nok revisitør eller scenograf (kommer ann på hvor mye ansvar du vil ha) men du kan også sjekke opp i yrket scenemester.

jobbfeber.no har mer info om alle disse yrkene, men lengst kommer du nok ved å få en omvisning på et teater. kan være du får litt inside info som kan hjelpe deg langt på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...