Gå til innhold

salmer i kirken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke salmer under vielsen velger dere som skal ha kirkelig bryllup? Synes det er vanskelig! :roll: For de skal være fine, og litt personlige samtidig som gjestene bør kunne dem.. Synd med en fin salme hvis ingen synger.. Noen tips? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha to av de vanligste salmene: kjærlighet fra gud og å leva det er å elska. I tillegg skal moren min få velge en. Aner ikke hvilken det blir enda.

Skrevet

Vi har tenkt på to salmer + soloinnslag, for jeg er ikke så glad i allsang... (ja, kanskje tåpelig argument). Det blir i alle fall "Å leva det er å elska". Nr. to har jeg ikke anelse om hva skal være enda.

Gjest Anonymous
Skrevet

dette er hovedgrunnen til at jeg har begynt å revurdere kirkelig vielse..

tar man det borgelig slipper man synging og den slags fjas..

Skrevet

tar man det borgelig slipper man synging og den slags fjas..

:o Fjas? Hvis du synes det burde du vurdere borgelig ja :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

:o Fjas? Hvis du synes det burde du vurdere borgelig ja :roll:

tror nok det, ja..

vil at vielsen skal være en vielse..

jeg missliker syning sterkt!! og vil helst bli fortest mulig ferdig med å være så sentrum for alles oppmerksomhet..

Skrevet

tror nok det, ja..

vil at vielsen skal være en vielse..

jeg missliker syning sterkt!! og vil helst bli fortest mulig ferdig med å være så sentrum for alles oppmerksomhet..

OK. Lykke til med hva dere nå enn måtte velge :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Gjest: bli fortest mulig ferdig for å få alles oppmersomhet? Og salmer er fjas??? :o

Gjest Anonymous
Skrevet
Gjest: bli fortest mulig ferdig for å få alles oppmersomhet? Og salmer er fjas??? :o

ja.. jeg er ekstemt sjenert og gruer meg masse til all oppmerksomeheten.. vi hadde lyst til å gjøre det i utlandet, men har bestemt oss for å føye familiens ønsker

og salmer liker jeg rett og slett ikke.. liker ikke å synge (kan ikke.. er fullstendig umusikalsk) og synes derfor at musikkinnslag er lange å vente seg gjennom..

vil ha selve vielsen (den gleder jeg meg til, håper bare jeg klarer å fokusere på min kjøre og ikke bli distrahert av tilskuerene)

men deretter vil jeg fortest mulig komme over på vår uformell feiring.. så jeg kan slappe av... og begynne å nyte dagen..

dette var virkelig ikke ment som en kritikk av dem som ønsker salmer..

jeg bare leste tråden og innså hvor lite lyst jeg hadde på å sitte gjennom salmesyningn..

Skrevet

Vi skal ha de samme som Arwen. Og bare de to, i tillegg til trompetsolo, inngangs, utgangs og prosesjonsmarsj, tror jeg det blir nok i massevis.

Skrevet

Vi skal truleg ha desse salmane:

* Fagert er landet

* Allmakts Gud og kjærleiks fader

* Vi rekker våre hender frem

Kanskje vi kuttar ut ein av dei, men det er så vanskeleg å velje. Alle tre er kjempefine!

Skrevet

Må man ha salmer?

*dukker for sko o.l. som kommer fykende*

Skrevet
Må man ha salmer?

*dukker for sko o.l. som kommer fykende*

Jeg synes at hvis man gifter seg i kirken bør man ha hvertfall to salmer.

lover å ikke kaste sko uansett hva du velger :ler:

Skrevet

Man må ha salme/sang hvis man gifter seg i kirka. Ritualet åpner ikke for å kutte det ut. Hvis du får en skikkelig pysete prest, kan det hende at han lar deg få kutte dem ut , men da må dere ikke fortelle det til noen :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, du MÅ faktisk ha salmer ved kyrkjeleg vigsel, det er det den liturgiske ordninga legg opp til. Men du kan sleppe unna med 2 stk viss du vil og heller ha eit soloinnslag. Viss ikkje du skulle ha salmer ville jo heile greia vere over på 10 minutt jo! :P Kan kanskje tenke meg at viss du legg opp til å ha null gjestar, berre du og brudgom og forlovarar at KANSKJE presten vil gå med på å ikkje ha salmar. Men det er ikkje sikkert altså.

Skrevet

ja.. jeg er ekstemt sjenert og gruer meg masse til all oppmerksomeheten.. vi hadde lyst til å gjøre det i utlandet, men har bestemt oss for å føye familiens ønsker

Kan anbefale å gifte seg i utlandet, og holde bryllupsfest for familie og venner når man kommer hjem igjen :wink:

Skrevet

Vi skal ha musikk altså. Greit å vite at salmer er "påbudt".

Takk for hjelpen (alt dere vet!) !

Gjest Anonymous
Skrevet

Ordningen legger opp til salmer, men det er ingen som tvinger noen til å synge.

Velg noen salmer med fin melodi og få en saksofonist til å spille til.

Amazing grace eller andre er flotte bare med orgel og et instrument.

Så kan alle sitte stumme og høre på melodien.

Selv synes jeg salmer er flott.

Skrevet

Vi skal også ha 2 salmer. Har ikke fått ordnet det enda, men jeg ønsker også å ha en solist til å synge en sang.

I festen skal jeg synge From this moment av Swania Twain :-) :hjerte: synes teksten passer perfekt til bryllup. :rosasmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...