Lise79 Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 Hei Har fått masse elgkarbonade deig, som ligger i fryseren. Noen som har en god oppskrift på elgkarbonader? Er det sånn at man bør tilsette medisterdeig til elgkarbonade deigen? Takker for alle svar!!
Lenemor Skrevet 24. november 2003 #2 Skrevet 24. november 2003 Lagde elgkarbonader for ikke så lenge siden og spiste noen av de i dag. Jeg bruker kjøkkenmaskin, men det går greit å bruke håndkraft. Jeg brukte løk, fløte, salt( rørte inn saltet først) pepper. Jeg har ikke noe mål på hvor mye jeg bruker av hvert. Bruk løk etter smak, fløte til deigen er passe "seig". Det er kjempe deilig så, lykke til. :D
nessi Skrevet 25. november 2003 #3 Skrevet 25. november 2003 Jeg blander inn egg eller fløte, salt, pepper og enebær i karbonadedeigen. Blir kjempe godt.
Gjest gjest1 Skrevet 25. november 2003 #4 Skrevet 25. november 2003 Hjemme hos oss bruker vi elgkarbonade deig som kjøttdeig. De gangene vi har lag karbonader har vi lag dem som biff lindstrøm, med rødbeter og og sylteagurk i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå