Gå til innhold

Hvordan få bort sur lukt?

Anbefalte innlegg

Gjest grønnfi
Skrevet

Jeg kjøpte en superduper fin volvo, men har slitt med at bilen lukter surt.

Trodde først at det var AC som måtte renses, men lukta er der enda. Har endelig klart å lokalisere lukta til matten som er bak. Det er en slik matte med "teppe" øverst og gummi/plast under.

Forrige eier hadde hund og det er nok det som lukter.

Jeg har renset matta med tepperens, ingen bedring.

Idag tok jeg matta ut og vasket den først med OMO, varmt vann og skurebørste før jeg spylte med hageslangen. Gjentok prosessen ettpar ganger og lot den tørke i sola. Så gikk jeg ut for å sjekke tilstanden OG DEN LUKTET LIKE ILLE. Så jeg føk over med Vanish, varmt vann og skrapte av med svaber i flere omganger. Nå henger den over hagemøblene og lufter seg, men jeg kjenner at den lukter enda. Noen om har tips? Eller må jeg bare kaste dritten og kjøpe ny?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter all vaskinga hadde jeg prøvd å dynke den med eddik. Hjelper ikke det på lukta hadde jeg kastet matta.

Skrevet

Du får kjøpt spray i dyrebutikken som skal ta vekk sterk urinlukt slik som fra katter og hunder.

Skrevet

Høres ut som matta er ren nok, men er dette en stasjonsvogn? Er det noe sted baki der hvor noe kan ha rent ned?

Gjest grønnfi
Skrevet

Takk for tips om Eddik. Det er jo et godt gammelt kjerringråd jeg helt hadde glemt :jepp:

Kim-det er ikke urinlukt mer "våt hund" surt.

Forsøker eddik og om ikke det virker er det rett i søpla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...