AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Hei, Skal til Roma, og er på jakt etter et bra ungdomsherberg som ligger sentralt, men i et trygt område. Det virker som de fleste herbergene ligger ved tog stasjonen, men jeg har hørt at dette er et litt farlig område. Jeg er langt oppi 30 årene, så jeg kunne også tenkt meg å bo på et sted med et litt voksent klientell Er det noen som har noen tips og råd?
gard Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Hei Jeg er ikke sikker på om jeg kan komme med anbefalinger. Men jeg boode i nærheten av Termini da jeg var i Roma og jeg var litt nervøs ettersom rykte sa at dette var et litt shabby område. Men det viste seg at dette ikke var noe problem iallefall ikke på den siden jeg bodde på. Her er et reisebrev som kanskje kan være til hjelp: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . God tur til en nydelig by :-) 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Hvis du havner på "feil" side av Termini er det absolutt ikke noe hyggelig. Jeg pleier å overnatte på Hotel Trastevere,som ikke er verst priset og i et fantastisk område av byen.
Vårsøg Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Hei TS, så spennende at du skal til Roma! Når skal du dit? Har du vært i Italia tidligere? Når det gjelder din frykt for "farlige" områder, så håper jeg at jeg kan berolige deg med at jeg har vandret mye og langt rundt i veldig mange strøk i Roma, og det har aldri hendt meg noe. Ja, områdene rundt Termini kan nok være litt shabby bygningsmessig, men det er likevel like trygt som et hvert annet sted, vil jeg påstå. Det er så mange turister der, verken myndighetene, innbyggerne, eller de mange gateselgerne, ville tillate at det var stor fare for turistene som ferdes i området. Da ville de jo miste hele inntektsgrunnlaget sitt. Det er klart det finnes kriminalitet, men det verste du antageligvis kan komme ut for er noen som prøver å avlede oppmerksomheten din slik at de kan stjele lommebok eller andre verdisaker. Bruk sunn fornuft når det gjelder hva du har med deg av penger/kort, og ikke gå rundt med en åpen veske dinglende på armen, da går det bra. Vær klar over at billige overnattingssteder i Roma ofte har en veldig enkel standard. Hvis det er viktig for deg med lite trafikk, eget bad og slike ting, får du heller betale litt mer penger for overnattingen. Men det at det er dårlig standard betyr ikke at det er et farlig område. Hvis du skal være i Roma kun et par dager kan det lønne seg å skaffe overnatting nær Termini så du slipper å dra med deg bagasjen gjennom hele byen. Det er trangt på bussene. Skal du være mange dager kan det være verdt bagasjeslitet å finne seg et sted på andre siden av byen. Det finnes mange steder å bo både nordøst, nordvest og sørvest for Centro Storico. Det hele koker vel ned til når du skal dit, hvor lenge du har tenkt å være der, hva slags prisnivå du ser for deg, og kanskje også hva du har mest lyst til å oppleve i Roma. Ikke vær redd, det er en fantastisk by, du kommer til å få det kjempefint! Hvis det er noe spesielt du lurer på, kan du også sende meg en PM. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå