sirka Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 Sjansen for å stille et spørsmål som har vært før på et av disse diskusjonsforumene er ganske stor..., men det er ikke alltid man gidder å søke etter de ulike emnene. Dessuten kan det være mange nye inne på forumet nå. Derfor er det så jævlig irriterende når du får som svar fra de med tusenvis av innlegg at de er så lei av dette spørsmålet. Det har jo vært tatt opp så mange ganger før, og kan jeg ikke bare søke....bl.a bl.a.... :evil: Dette har sikkert vært oppe en eller annen gang før dette også, men jeg gir f...
Sandman Skrevet 24. november 2003 #2 Skrevet 24. november 2003 Det er vel egentlig bare en vennlig gest fra den som tipser. Ikke all vet om søk-funksjonen. Dessuten er man som regel sikret drøssevis av svar/innlegg om temaet. Hvis man stiller spørsmålet sjøl, lager en egen tråd, så tar det ofte mange dager/uker før man får såpass mange svar/kommentarer at man kan si seg fornøyd.
Arwen Skrevet 24. november 2003 #3 Skrevet 24. november 2003 Hvis jeg husker at temaet nylig har vært oppe søker jeg selv og legger i link, hvis det er lenge siden er jeg enig med deg. Kan være mange nye medlemmer med nye gode ideer og tanker :D
Gjest sexysadie Skrevet 24. november 2003 #4 Skrevet 24. november 2003 Jeg er ikke helt med; hva er spørsmålet foresten?
LilleBille Skrevet 24. november 2003 #5 Skrevet 24. november 2003 Kan ikke skjønne at det er negativt å få en link til en tidligere diskusjon om saken - eller tidligere gode råd. Tvert i mot.. stort sett er det jo bare for å bidra på en hyggelig måte. Det er vel ikke alle av oss som søker om det muligens har vært diskutert om det vi lurer på tidligere... "for ikke tråkke noen på tærne"... men er det noen som husker saken synes jeg det er greit om det legges inn en link. De som har svart en gang.. gidder kanskje ikke svare en gang til.. og da kommer det lo evt. i tillegg til til de som svarer på det nye innlegget. (Men er enig i at det er unødvendig med negative kommentarer om at dette er diskutert tidligere)
Gjest Poirot Skrevet 24. november 2003 #6 Skrevet 24. november 2003 Tar man opp et tema til diskusjon som fremdeles diskuteres på sidene, er det greit å si ifra, synes jeg. Det samme hvis man har et konkret spørsmål, da er det greit å si at man kan søke. Jeg ber ofte folk om å søke, hvis det er noe je ghusker jeg har lest masse om mht faktaspørsmål. Men det er ikke for å være ekkel jeg sier det, det er for å hjelpe. Å ta om andre diksusjoner er noe annet. Ofte vil man jo nettopp diskutere, ikke lese andres diskusjon som er ferdig. Da hjelper det lite å søke. Dessuten kan andre medlemmer ha kommet til som har gode innspill. (Men som sagt, er temaet fremdeles i diskusjon så kan man jo hoppe på den tråden isteden...)
Gjest Martine Skrevet 25. november 2003 #7 Skrevet 25. november 2003 Det å si ifra på en fin måte er en ting - men jeg er enig med sirka i at enkelte svarer veldig ufint og surt... helt unødvendig.
sirka Skrevet 25. november 2003 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2003 Jeg kritiserer selvfølgelig ikke dem som prøver å være hjelpsomme.
Såpebobla Skrevet 28. november 2003 #9 Skrevet 28. november 2003 Syns ikke det gjør noe at samme spørsmålene kommer opp flere ganger, man må jo ta det i betrakning når det kommer nye brukere til, dessuten er det vel ikke alle som leser alt her inne....
LilleBille Skrevet 28. november 2003 #10 Skrevet 28. november 2003 Syns ikke det gjør noe at samme spørsmålene kommer opp flere ganger' date=' man må jo ta det i betrakning når det kommer nye brukere til, dessuten er det vel ikke alle som leser alt her inne....[/quote'] .. og da er det vel greit å få en link til et sted det står noe om det du evt. lurer på
Gjest Meg Skrevet 28. november 2003 #11 Skrevet 28. november 2003 Det er jo vanskelig å unngå visse gjentagelser av temaer og spørsmål på et forum da. Helt i orden å linke eller hinte om tildigere tråder, bare ikke bli oppgitt over nye eller ikke så aktive brukere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå